Skip to main content
Hi,



Op maandag kreeg ik een sms dat ik 100% van mijn bundel heb verbruikt. Ik vond het wat snel maar het gebeurt mij wel vaker en een vaak betaal ik dan uiteindelijk een paar tientjes meer en ik had nog maar een week te gaan tot de nieuwe maand.



Toen kwam ik er zaterdag achter dat mijn SIM werd geblokkeerd en ik die week tot 250 euro aan data had verbruikt! En dat ook nog in het weekend!



DIt kwam als een flinke schok en na wat uitpluiswerk kwam ik erachter dat mijn WIFI op mijn iphone helemaal niet meer werkte maar wel signaal gaf.

Zodra ik mijn 3g uitzette hield het op met de internet connectie terwijl het wifi-icoon wel in beeld was.



Alles wat ik dus die week en misschien wel eerder aan data had verbruikt liep via mijn 3g terwijl mijn iphone aangaf dat ik wifi gebruikte.



Ik ben zaterdag gelijk naar de winkel gegaan en ben mijn iphone nu 2 weken kwijt ter reparatie. Ik ben bang dat het mij ook nog aardig wat gaat kosten. Daarbij komen de kosten van de buitenbundel data nog.



Ik ben redelijk oplettend en blijf altijd redelijk rond mijn bundel met de data verbruik na een jaar geleden al 1 keer in de fout te zijn gegaan  en dit had ik echt niet voorzien. Mijn vraag is dan ook: is er een mogelijkheid op enige verzachting van dit leed?
Het leed is verzacht.



Heel veel dank Simyo.
Hoi D-Tonic,



Dat is vervelend, ja. Onverwacht een hele hoge rekening voor internet. In dit geval weet je gelukkig hoe het komt, want als je de oorzaak niet weet, kan dit nog frustrerender zijn. Ik hoop dat ze je Wifi-verbinding snel kunnen repareren.

Ik begrijp uit je bericht dat we je tegemoet zijn gekomen in de hoge kosten. Fijn dat dat het leed heeft verzacht.

Misschien is het in de toekomst toch raadzaam om na het eerste waarschuwingsbericht je MB's iets meer in de gaten te houden op Mijn Simyo, of via de Mijn Simyo app. Ook een data counter app, die je waarschuwingen kan geven over je verbruik kan behulpzaam zijn.

Dit is een goed artikel met tips betreffende internetverbruik.



Groetjes,

Charlene

Reageer