Skip to main content
Beste Simyo,



Tot mijn verbazing zie ik op mijn factuur van juni dat ik voor 1,11 buiten de bundel data heb verbruikt. Het overzicht spreekt dit tegen en ook de telefonische klantenservice kan mij niet verder helpen (ondanks een plezierig gesprek). Ik ben echt verbolgen. Doordat volgens de mevrouw van de klantenservice het e.e.a. met vertraging binnenkomt zou ik toch mijn bundel hebben overschreden. Bizar! Als klant kun je dit niet controleren en door de idioterie van de bij tijd en wijle forse vertraging in actualisatie bij Simyo blijft dit dus een probleem.



Ik neem dit hoog op omdat ik zeer bewust met mijn bel- en dataverbruik bezig ben. Introduceer dan een onbeperkte databundel zodat we van dit ge*&!## af zijn. Door deze werkwijze (wat alles behalve klantvriendelijk is) stimuleer je dat de klant "voor de zekerheid" maar een hoge bundel neemt. Kassa voor een provider natuurlijk, maar niet voor de klant.



De specificatie heb ik hieronder weergegeven. Hoe kan het dat ik om 10.37:02 1,11 moet betalen en de rest van de dag niet? Dit kan niet! Dan zou het overige dataverbruik die dag ook over de bundel zijn. Ik wil een verklaring en een restitutie van 1,11 op mijn volgende factuur.





Datum Omschrijving Duur Bedrag

2013-06-26 09:13:56 Internet gebruik (2726 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 09:33:23 Internet gebruik (1 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 09:34:14 Internet gebruik (49 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 09:36:20 Internet gebruik (141 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:08:11 Internet gebruik (57 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:18:03 Internet gebruik (33 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:36:13 Internet gebruik (58 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:37:02 Internet gebruik (2629 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:37:02 Internet gebruik (7624 kB) 00:00:00 €1.11

2013-06-26 10:50:10 Internet gebruik (730 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:50:39 Internet gebruik (1359 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:52:02 Internet gebruik (121 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:52:11 Internet gebruik (2 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:52:17 Internet gebruik (61 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:52:30 Internet gebruik (1099 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 10:59:16 Internet gebruik (459 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 11:04:44 Internet gebruik (2 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 11:04:54 Internet gebruik (3 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 11:05:10 Internet gebruik (2 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 11:05:35 Internet gebruik (1269 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 11:41:56 Internet gebruik (6589 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 12:39:22 Internet gebruik (232 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 13:14:48 Internet gebruik (17485 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 13:44:19 Internet gebruik (4221 kB) 00:00:00 €0.00

2013-06-26 13:51:30 Internet gebruik (15906 kB) 00:00:00 €0.00
Beste Simyo,



Tot mijn verbazing zie ik op mijn factuur van juni dat ik voor 1,11 buiten de bundel data heb verbruikt. Het overzicht spreekt dit tegen en ook de telefonische klantenservice kan mij niet verder helpen (ondanks een plezierig gesprek). Ik ben echt verbolgen. Doordat volgens de mevrouw van de klantenservice het e.e.a. met vertraging binnenkomt zou ik toch mijn bundel hebben overschreden. Bizar! Als klant kun je dit niet controleren en door de idioterie van de bij tijd en wijle forse vertraging in actualisatie bij Simyo blijft dit dus een probleem.



Ik neem dit hoog op omdat ik zeer bewust met mijn bel- en dataverbruik bezig ben. Introduceer dan een onbeperkte databundel zodat we van dit ge*&!## af zijn. Door deze werkwijze (wat alles behalve klantvriendelijk is) stimuleer je dat de klant "voor de zekerheid" maar een hoge bundel neemt. Kassa voor een provider natuurlijk, maar niet voor de klant.



De specificatie heb ik hieronder weergegeven. Hoe kan het dat ik om 10.37:02 1,11 moet betalen en de rest van de dag niet? Dit kan niet! Dan zou het overige dataverbruik die dag ook over de bundel zijn. Ik wil een verklaring en een restitutie van 1,11 op mijn volgende factuur.







Hoi KPNfreak,



Zoals mijn collega al zei, heeft het met de vertraging van de verbruiksgegevens te maken. De twee pakketten van 10:37 zijn als laatste doorgegeven door het netwerk, waarbij dat van €1,11 dus net buiten de bundel viel. Dat verbruik heeft wel plaatsgevonden, dus is terecht in rekening gebracht. Het spijt me dat je daardoor verrast werd.

had je wel in overweging genomen dat je de eerste maand je bundel naar rato hebt gekregen. Dus omdat je op de 22ste bent begonnen met je bundel heb je voor dat deel van de maand betaald en MB's gekregen. Vanaf 1 juli heb je een volledige bundel gekregen.

Met de structuur van onze bundels en ons aanbod, is het inderdaad het handigst om ruim in je bundel te gaan zitten. Heel verstandig van je dat je heel bewust je verbruik in de gaten houdt, maar dataverbruik precies uitkienen blijft een lastige zaak. Er wordt op dit forum vaak gesproken over goede apps, die je verbruik wel zonder vertraging kunnen bijhouden en waarbij je zelfs een stop op een bepaalde limiet zou kunnen instellen. Rechten daaraan ontlenen bij Simyo kun je niet, een handige tool lijkt het me wel. Een onbeperkte bundel, zit momenteel helaas niet in ons aanbod.



Ik hoop dat je volgende maand niet zo verrast wordt. En dat de verklaring wat geholpen heeft.



Groetjes,

Charlene
Tja, wat zal ik zeggen. Je reactie is vriendelijk en correct. Maar inhoudelijk zorgt het er niet voor dat ik anders over dit probleem denk.



Het "Je bent baas in eigen bundel" gevoel ontbreekt bij mij volledig. Ik heb bijvoorbeeld afgelopen maand veel gebeld en ben nu door mijn bundel heen en moet de komende week een andere oplossing verzinnen. Behoorlijk irritant. Er per direct extra belminuten bijkopen kan niet. Niet flexibel genoeg dus.



Ik ga mij aan het eind van mijn contract beraden op een andere provider.



Bedankt voor je reactie in elk geval!
Tja, wat zal ik zeggen. Je reactie is vriendelijk en correct. Maar inhoudelijk zorgt het er niet voor dat ik anders over dit probleem denk.



Het "Je bent baas in eigen bundel" gevoel ontbreekt bij mij volledig. Ik heb bijvoorbeeld afgelopen maand veel gebeld en ben nu door mijn bundel heen en moet de komende week een andere oplossing verzinnen. Behoorlijk irritant. Er per direct extra belminuten bijkopen kan niet. Niet flexibel genoeg dus.



Ik ga mij aan het eind van mijn contract beraden op een andere provider.



Bedankt voor je reactie in elk geval!




Hoi KPNfreak,



Ja, dat snap ik. Minuten bij kunnen kopen maakt het inderdaad nog flexibeler. Deze mogelijkheid zit er voorlopig echter niet in bij Simyo. Wanneer dat een reden voor je is om over te stappen, dan kan ik die helaas niet wegnemen.



Groetjes,

Charlene

Reageer