Skip to main content
Goedemorgen,



Gistermorgen kreeg ik een e-mail zeggen dat mijn verbruik was meer dan helft van mijn bonus, Ik checkte Mijn Simyo en zag dat er slechts vier dagen om de maand af te maken, zodat de MB op dat moment voldoende zijn.

Maar 's nachts kreeg ik een e-mail te zeggen dat mijn nummer werd verboden omdat het verbruiken meer dan 100€ in één dag.

Ik nogmaals gecontroleerd mijn simyo en Ik zag dat mijn verbruik gegenereed was 203€ in slechts een par uur uit van mijn huis!



Mijn eerdere facturen zijn allemaal "normaal" en mijn internet verbruik is altijd rond 500MB. Ik snap dan ook echt niet waar dit zo opeens vandaan komt.



Zou je me helpen aub?
Hallo David,



Welkom op het Simyo Forum.



Allereerst ben je afgesloten wegens hoog verbruik.

In de link hieronder meer informatie over Hoogverbruik.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-simkaart-is-afgesloten-wegens-hoogverbru-285



Het kan inderdaad een keer gebeuren dat je door je bundel gaat.

Waarschijnlijk zijn deze kosten gekomen door het updaten van je telefoon en of apps.

Heb je in de instellingen staan dat hij alleen maar mag updaten als je op Wifi zit?



Ook kan het zijn dat je wifi zak was. Je telefoon schakelt dan automatisch over naar het netwerk van Simyo.

Je dacht misschien dat je op de wifi was maar zat op het mobiele netwerk van Simyo?



Graag je reactie.
Hallo maikel,



Ik denk dat het probleem was een programma dat data is blijven uit de wifi, Ik denk dat al mijn programma's zijn geconfigureerd allen voor wifi, dus ik denk dat er een fout van een programma geweest...



Is er wellicht een mogelijkheid tot coulance?



Dank u wel
Hoi David,



Daar ga ik niet over. Ik ben namelijk geen medewerker.

Een medewerker zal morgen reageren hierop.
Dag davidsuarez82, wat voor een telefoon heb je? In telefoons voorzien van een recent OS, of dit nu Android of iOS is, maakt niet uit, kun je terugzien welke app nu voor dit dataverbruik heeft gezorgd.
Ricok,



Ik controleerde de consumptie en heeft de toepassing van facebook geweest. De applicatie data gedownload in 3G is 2 GB en 17 GB in wifi !! Gelukkig was ik weinig tijd weg van huis!



Ik heb al geschreven aan facebook om uit te vinden hoe het mogelijk was dat
Hoi davidsuarez82,



Welkom op het forum.



Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent door de blokkade van je simkaart. Goed dat je hebt kunnen achterhalen waar het verbruik doorgekomen is.



Wij hebben zelf geen inzicht in je verbruik. Ik kan dus niet aangeven welke programma’s of applicaties voor dit verbruik hebben gezorgd. We houden dit namelijk niet bij. Zoals RicoK het aangeeft kan je het verbruik op de meeste toestellen zelf nagaan. Op onze blog"Krijg inzicht in het datagebruik van je apps" wordt dit uitgebreid uitgelegd.



Je aansluiting is op dit moment geblokkeerd in verband met Hoogverbruik. Omdat ik me goed kan voorstellen dat dit niet bewust is gegaan, heb ik de verbruikte MB's verrekend tegen een extra internetbundel van 2000 MB à € 15,-.



De simkaart is weer actief. Houd rekening mee dat je internetbundel na deblokkade nog altijd volledig verbruikt is. Ik raad ik je aan om de optie 'Mobiel internet op je mobiel' uit te zetten op Mijn Simyo.



Let er wel op dat wij zoiets bij hoge uitzondering éénmalig doen. In het vervolg zou je bij hoge dataverbruik even kunnen controleren of je Wifi nog actief is 🙂



Ik hoop dat je tevreden bent met de geboden oplossing.
Hallo Ali,



Ik ben echt blij met de blokkering van de kaart, ik ben geschrokken voor wat er zou kunnen gebeurd als de kaart werd niet geblokkeerd.



Ik ben echt blij met de aangeboden oplossing!



Ik heb een laatste vraag; Mijn facturen van Maart is nog van 219€, wanneer gaat het te worden bijgewerkt met de juiste prijs?



Dankjewel
Hoi davidsuarez82,



Fijn dat je blij bent met de oplossing van Ali:D, namens Ali; Graag gedaan! En inderdaad, die blokkade voor hoogverbruik is er om jou als klant te beschermen. Dergelijk verbruik is namelijk meestal niet bewust.



Je factuur op Mijn Simyo zou nu al aangepast moeten zijn. Kun je dat eens nakijken?

Werkt je toestel nu weer naar behoren?

Reageer