Skip to main content
Heb sinds een paar dagen een Internet bundel. Heb voorheen thuis altijd via wifi gedaan.

Maar sinds ik de bundel heb springt de gsm regelmatig thuis op 3g over ipv wifi

Hoe kan dit? Ik heb een Samsung s3 mini

Groetjes Chantal
Zet de mobiele netwerken op de telefoon uit bij gebruik van wifi, de telefoon kiest anders het sterkst (3g) signaal...dat is wat jij ziet.



Groet en een leuke dag gewenst.

Friesian
Dus dan zou ik steeds bij thuiskomst of waar wifi is steeds de mobiele netwerken aan en uit zetten?
Dat kan maar je kunt ze ook standaard uit hebben staan en pas aanzetten wanneer nodig. Je zult zien dat je dan spaarzaam omgaat met je bundel anders kan het HEEL hard gaan met grote kosten als eventueel onaangename verrassing. Je zou niet de eerste zijn.
Hoi Chan,



Goed om je terug te zien op het forum!



Het kan goed kloppen dat je MB's verbruikt terwijl je ook een wifi verbinding in huis hebt.



Zoals Friesian al aangeeft, zal jouw telefoon altijd kiezen voor het sterkste netwerk. Zo zitten de telefoons van tegenwoordig nou eenmaal in elkaar. Op het moment dat jouw wifi instabiel is, hapert of helemaal wegvalt, zal ons netwerk op deze momenten ondersteuning bieden zodat je verbinding niet wegvalt. Wil je dit voorkomen? Dan kun je inderdaad Friesian zijn tip opvolgen.



Via dit blog leggen we uit hoe je slim om kunt gaan met je databundel. We leggen uit hoe je zoveel mogelijk uit je bundel kunt halen zonder voor extra kosten te zorgen. Heb je hier iets aan?



Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.



@Friesian, bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Angela

Reageer