Skip to main content
Hoi,



Ik heb het volgende probleem:



Ik let er altijd netjes op of ik binnen mijn bundel blijf, en zo ook deze maand.

Wat er echter gebeurd is dat ik 600MB over had, 2 uur later 350MB..ok dit zou mogelijk kunnen zijn. Maar vervolgens krijg ik een sms dat ik buiten de bundel internet gebruik, terwijl zowel in de app als op de website een dag later ook nog steeds staat dat ik 350MB over heb!



Om te voorkomen dat ik onnodig kosten maak staat mijn internet nu uit..maar volgens mij klopt er iets niet. Wat moet ik nu geloven?



Bijgaand links van screenshots van de tegenstrijdige berichten:



https://www.dropbox.com/s/35i3bbnmy2v49z5/Simyo%201.PNG?dl=0

https://www.dropbox.com/s/bkgowuyk7lz364r/Simyo%202.PNG?dl=0



Mvg,



Ruben
Bij mij is hetzelfde voorgevallen;



Op maandag 22-9 kreeg ik een melding dat ik mijn internet bundel verbruikt had en dat ik nu buiten de bundel tarief ga betalen.



Echter als ik nu kijk in mijn simyo op de site of op de app heb ik nog 134MB resterend in mijn bundel (gegevens bijgewerkt tot 23-9-2014 6:23)



Nu heb ik voor de zekerheid mijn mobiele internet op de telefoon uitgezet om een hoge rekening te voorkomen, het zou echter zonde zijn als ik gewoon nog 134mb over heb ( wat volgens de data monitor op mijn telefoon zo zou moeten zijn) en ik dus voor niets het mobiele internet nog meer dan een week uit moet laten staan.



Van mij dezelfde vraag als bovenstaande post; waar moet/mag ik van uit gaan?



Mvg Ruud
Gisteren hetzelfde meegemaakt. Om 16.30 een berichtje dat 50% van de bundel verbruikt was. Om 20.00 uur de gehele bundel verbruikt. Onmogelijk!!!

Heb idd ook 3G uitgezet om extra kosten te voorkomen. Mijn verbruik is niet bijgewerkt sinds gisteren (22-09) en er staat nog 107MB aan data op.
Hoi rpw, Ruudver en Bramvb, welkom op het forum van Simyo!



De sms'jes die jullie hebben ontvangen met betrekking tot de Internetbundel zijn realtime en daarom leidend.



Sowieso wordt het verbruik op Mijn Simyo met een vertraging bijgewerkt. Maar waarom jullie nu nog steeds zien dat er nog MB's over zijn, daar doet onze IT afdeling momenteel onderzoek naar.



We laten het jullie weten zodra we hier meer over weten.



Excuses voor de verwarring! 😞
Hallo Kim,



Mocht het zo zijn dat mijn bundel inderdaad al op is zou ik dat heel raar vinden dan zou de 130+ mb in een nacht verbruikt moeten zijn zonder dat mijn data monitor dit heeft geregistreerd.
Hoi Ruudver,



Goed dat je dat aangeeft 🙂 Ik zal het ook aan de IT-afdeling melden. Er is vooralsnog geen update geweest van het onderzoek, maar zodra wij hier meer informatie over krijgen, laten we het gelijk horen!
Update van mijn kant, ik heb nog steeds ruim een derde van mijn bundel over volgens de website en app, ondanks de melding een week geleden dat deze er volledig doorheen is.
Update van mijn kant, ik heb nog steeds ruim een derde van mijn bundel over volgens de website en app, ondanks de melding een week geleden dat deze er volledig doorheen is.





Hier ook nog steeds ruim 120mb van mijn bundel over, voor de zekerheid mobiel internet nog steeds uitgeschakeld staan. 



Als ik het dan toch aanzet om even een mailtje te sturen dan gaat dit volgens de app & mijn simyo nog steeds gewoon van mijn bundel af. 



Erg vervelend, zeker omdat ik wegens verhuizing pas volgende week over een internetverbinding in mijn woning beschik en internet op mijn mobiel dus wel handig is zo nu en dan.



Ik ben benieuwd wanneer we horen hoe het zit, nog een paar dagen en dan is de maand weer voorbij.
Hoi rpw & Ruudver,



Excuus voor de late reactie.



Vrijdag was de oorzaak achterhaald en is er begonnen met het inlopen van de achterstand van het bijwerken van het verbruik op Mijn Simyo.



Op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik en vervolgens September kunnen jullie precies zien welk verbruik wanneer heeft plaatsgevonden voor deze maand.

Reageer