Skip to main content
Betreft telnr 06********



Wij hebben sinds november 2011 een simyo abonnement van 2,99 euro waarbij internet is uitgeschakeld. Eind november 2012 heb ik de bundel voor een jaar laten vastzetten naar 100 minuten/smssen voor 3 euro.



Deze bundelwijziging ging dus in per 1 december 2012.



Wat schetst mijn verbazing. Als ik nu mijn verbruik bekijk van december 2012, zie ik vanaf 3 december 84 euro internetverbruik staan, terwijl de internet/mms optie bij mij al sinds het begin (november 2011) is uitgezet, juist om deze ellende te voorkomen. Deze optie is door mij daarna 100% zeker niet aangepast.



Ik ben even gaan kijken op de mijnsimyo site, en ik zag dat de internet-optie niet alleen bij dit nummer zomaar is aangezet, maar ook bij een ander nummer waarvan ik de bundel in november 2012 heb gewijzigd en waar internet 200% zeker uit stond.

Kortom, bij een bundelwijziging wordt automatisch, zonder dat je het merkt, je internet-optie aangezet.



Op zijn zachtst gezegd niet erg netjes. Ik zou dit graag rechtgezet willen zien. Ik heb momenteel 3 bundels bij Simyo lopen en ben tot dusverre een zeer tevreden klant, maar dat hangt nu aan een zijden draadje...



Met vriendelijke groet,

Fred Silven.
Heel vervelend. U lijkt me wel iemand die daar zorgvuldig mee omgaat.

Simyo zou dat misschien beter moeten communiceren naar haar klanten, dus ook naar u.

Maar wilt u me geloven als ik zeg, dat wat Simyo naar haar klanten communiceert, lang niet altijd gelezen wordt.

Je hoeft hier alleen maar even te lezen. ;). Mensen lezen niet of informeren zich niet. 

Maar daar hebt u niets aan. 

Ik  meen dat internet bij het aangaan van een bundel standaard aan staat. Enige controle kan geen kwaad, als je daar toch al op gespitst bent.

Ik adviseer u om dataverkeer op uw telefoons gewoon uit te zetten. Daar had u ook ellende mee kunnen voorkomen. Internetten via 3G is dan niet meer mogelijk. Ook ongemerkt niet.  Dat is een stukje zelfzorg. 
Nog een aanvulling mijnerzijds betreffende het uitzetten van de internet-verbinding op de telefoon:

Dat is enerzijds lastig. Bij ons thuis worden diverse besturingssystemen (android 3, android 4, ios, windows mobile) gebruikt, en de opties zitten overal op een andere plek. Daarnaast ishet gemakkelijk door een van mijn kinderen (wel of niet per ongeluk) aan te zetten, zonder dat ik dat zie.

Anderzijds is deze optie erg onbetrouwbaar. Uit eigen ervaring weet ik dat optie vaak vanzelf weer aangaat na het uit en aanzetten van de telefoon, maar ik heb ook gemerkt dat het soms zonder aanwijsbare reden aan gaat. Op mijn vakantie in Frankrijk afgelopen jaar heb ik elke dag gecontroleerd, en 2 x was de optie vanzelf aangegaan.



Betreffende wijziging bundel.

Ik heb geen andere bundel genomen, alleen bestaande bundel 1 jaar vast laten zetten.

Tevens geen mail gehad dat de instellingen zijn gewijzigd. Dus ik had het niet kunnen weten.
Beste Fred,



Misschien is het verstandig om uw telefoonnummer te verwijderen uit de eerste post!?



Gr MRF NL
Ik had dit topic ook getwitterd. Vandaag een tweet gehad van Simyo dat de kosten zullen worden gecrediteerd. Verdrietige Simyaan is weer een stuk vrolijker, blij zelfs !
Ik had dit topic ook getwitterd. Vandaag een tweet gehad van Simyo dat de kosten zullen worden gecrediteerd. Verdrietige Simyaan is weer een stuk vrolijker, blij zelfs !

 

Dat is goed om te horen en ik gun u dat ook. Zoals ik al zei, u lijkt mij iemand die daar zorgvuldig mee omgaat. En u bent hier niet komen schreeuwen over oplichterij en weet ik wat voor andere 'fraaie' termen.

Leuk dat u het even bent komen melden. Een mooi begin voor 2013!
Ik had dit topic ook getwitterd. Vandaag een tweet gehad van Simyo dat de kosten zullen worden gecrediteerd. Verdrietige Simyaan is weer een stuk vrolijker, blij zelfs !



Hoi Verdrietige Simyaan,



Ik zie dat je vraag al is beantwoord via twitter. Fijne avond. 🙂

Reageer