.

Beantwoord

Bepalen kosten prepaid/sim only

  • 7 December 2014
  • 5 reacties
  • 297 Bekeken

Hallo bellers,

Hoe kan ik voor mezelf bepalen wanneer ik met prepaid beter kan bellen of beter met simonly?
Ik zit af en toe in op het internet, bel niet zo heel erg veel maar heb wel wat sms-jes. In buitenland zit ik alleen in de zomervakantie in principe. Daar zou ik dan ook internet willen hebben.
Hoe bereken ik zo goed mogelijk wat ik moet doen om zo goedkoop mogelijk bij Simyo te bellen/sms-en/internetten?
icon

Beste antwoord door Charlene 8 December 2014, 15:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Prepaid (Nederland)

Aantal minuten/sms x 0.10
Aantal MB x 0.15

Totaal?
Een internetbundel zou ik controleren, zowel prepaid als Sim only.

Sim only.

Bij sim only is 100 min./sms de maandelijkse basis. Internet is de toevoeging als bundel, 0.15 buiten bundel.
Internet kun je wel of niet aanzetten, maandelijks.

Bij prepaid betaal je alleen het verbruik.
Kosten per minuut/sms, kosten internetbundel is hoger bij maandbundel.
Simyo heeft geen databundel voor het buitenland... buiten bundel kosten.
Met prepaid internet buitenland niet mogelijk.....sim only wel.

Groet,
Friesian
Hoi Friesian,

Ja dát wist ik allemaal al!:p
Maar neem nu dit: ik werd laatst bericht door Simyo dat ik beter een maandbundel internet kon nemen geizen mijn hoge kosten hiervoor met prepaid. Maar jij stelt dat de kosten van een maandbundel hoger zijn dan normaal bij Prepaid.. Is dan kennelijk voor mij niet zo.
Ik vind het bijna ondoenlijk zelf te kunnen bereken wat het goedkoopst is voor mij temeer omdat er steeds van allerlei details aan vast zitten.
Met bellen ben ik het best uit bij prepaid, maar bij internet dus al niet. En met smsjes weet ik het even niet.
Ook al lijkt het allemaal relatief simpel, dat is het m.i. niet.
Ik heb n.l. van te voren geen inzicht in mijn eigen telefoongedrag.. ;)en omdat ik overgestapt ben naar Simyo ben ik mijn telefoongedrag van mijn vorige provider kwijt.

Groet Snubbert000
Maar jij stelt dat de kosten van een maandbundel hoger zijn dan normaal bij Prepaid.. Is dan kennelijk voor mij niet zo.
Groet Snubbert000

Volgens mij heb je me niet goed begrepen.😕
Prijs maandbundel €7.- bij prepaid 250 MB bij sim only 500... dubbel zoveel dus...
Stel je neemt een maandbundel 100 MB...€4.-
€0.04 per MB t.o.v. €0.15
Je neemt de proef op de som, schrijf op begintegoed eindtegoed zonder een bundel.
Hetzelfde met maandbundel.
Wetend  100 MB x 0.15 (geen bundel)
Kosten dan €15.- i.p.v. €4.-

Bij sim only zijn de minimale kosten €4.- data kun je zelf regelen wel of niet maandelijks.
Andere optie is sim only maandelijks opzegbaar. De vrijheid van prepaid en een ander kostenplaatje qua maandbundels.
Wat sms betreft is er ook bijvoorbeeld WhatsApp, gratis!


Voor alles in het leve(n) van jou als TS geldt.....
Gewoon uitproberen wat jou het beste ligt, en zelf beslissen.

Groet,
Friesian
Badge +8
Hoi Snubbert000,

Als je je telefoon een beetje regelmatig gebruikt, dan zit je sowieso beter met een abonnement.
Gebruik je je telefoon maar heel sporadisch, of word je bijvoorbeeld vaak gebeld, maar bel je zelf bijna nooit, dan ga je beter voor Prepaid.

Zo'n beetje alles is goedkoper bij een abonnement. Als je een abonnement hebt, betaal je binnen de bundels minder voor je minuten en minder voor je MB's. Maar je betaalt het van tevoren. Je betaalt van tevoren al 100 minuten bijv. en als je die niet gebruikt, ja dan heb je ze al betaald.
Je zit dan dus maandelijks aan een minimum bedrag vast, of je die minuten/MB's nu gebruikt of niet.

Internet in het Buitenland heeft Simyo alleen voor abonnementen, dus dan zou je sowieso over moeten stappen. Je (internet)verbruik gaat in het buitenland niet van je bundels af, maar betaal je apart.

Wat Friesian zegt is wel een beetje waar. Wij kunnen niet voor je beslissen.
Gelukkig behoren we bij Prepaid en bij Abonnementen tot de goedkoopsten 🙂


Groetjes,
Charlene

Wat Friesian zegt is wel een beetje waar.

Zou ze het echt menen? http://www.en.kolobok.us/smiles/standart/scratch_one-s_head.gif

Reageer