Skip to main content

Hoi, ik heb vanochtend 1GB internetbundel aangeschafd voor €10. Toen had ik €2,50 resterend beltegoed. Begin vanavond heb ik een bericht gekregen dat mijn beltegoed op is. Dit klopt niet. Waarom heb ik een internetbundel gekocht als het niet gebruikt wordt? Waarom wordt er van mijn beltegoed afgeschreven als ik al een internetbundel heb?

 

Ik zie dat ik nu 994MB heb op mijn bundel maar mijn toestel heeft geen 4G meer, wel bereik. Ik vraag hierbij mijn tegoed terug en graag een oplossing voor ongebruikbare internetbundel.

Hi @Gebruiker1410,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is!

Op je aansluiting zie ik dat je internetverbruik hebt gehad nét voordat je internetbundel is geactiveerd. Hierdoor is je beltegoed op gegaan. Als je geen beltegoed op je account hebt wordt je inderdaad geblokkeerd voor uitgaand verkeer.

Ik heb een verzoek doorgezet naar de desbetreffende afdeling om het bedrag terug te laten storten als beltegoed. Dit wordt zo snel mogelijk opgepakt en je wordt via e-mail geïnformeerd zodra dit is geregeld. Vanaf dat moment is je simkaart ook weer actief. 🙂 

Groetjes,
Roeqajja


Laatst dataverbruik op 14 okt 16:33

Wij zijn letterlijk 1,5 dag verder en ik kan nog steeds mijn BETAALDE bundel niet gebruiken. Geen oplossing van Simyo. Erg teleurgesteld.

 

Klantenservice meldt hetzelfde misinformatie. Mijn data heb ik aangezet NADAT ik een internetbundel heb aangeschaft. Ik had heel de dag internet, pas in het begin van de avond (18:27) plotseling een SMS gekregen dat mijn beltegoed op is. Ik heb dus heel de dag internet gebruikt met mijn beltegoed in plaats van de internetbundel.

 

Op “Mijn Simyo” staat dat ik om 8:33 een datagebruik had van 24MB en pas om 8:35 aanschaf van een internetbundel. Dit klopt dus niet.


Beste Simyo,

Jullie groeperen zelf de data op bepaalde wijze. Al het gebruik van 8 uur of 60MB wordt samen verpakt in een zogenaamde datasessie. Deze datasessie beginnen lang niet altijd omdat er tijdens het begin ervan daadwerkelijk datagebruik is.

Op basis van wat Gebruiker1410 zegt geeft Mijn Simyo aan dat Gebruiker1410 om 8:33 een datasessie is gestart van 24MB. Hieruit kunnen wij beiden afleiden dat Gebruiker1410 tussen 8:33 en 16:32 totaal 24MB heeft gebruikt.

Wat JULLIE niet kunnen aantonen dat dat verbruik van 24 MB tussen 8:33 en 8:35 heeft plaats gevonden, echter jullie systeem maakt altijd de aanname dat al het verbruik op de begintijd heeft plaatsgevonden. DAT IS SYSTEMATISCH AL JAREN EEN FOUTE AANNAME DIE JULLIE SYSTEEM MAAKT!

Tenzij jullie daadwerkelijk kunnen aantonen dat dat gebruik tussen 8:33 en 8:35 heeft plaats gevonden (en dat kunnen jullie niet) raad ik aan om dat zo snel mogelijk netjes te corrigeren.


Reageer