Skip to main content
In februari ben ik een aantal dagen naar België geweest. Ik kon toen niet whatsappen en/of bellen. Nu ga ik een weekje naar Engeland en wil daar gebruik kunnen maken van mijn mobiel. Ik heb bij mijn instellingen gekeken en zie dat 'bellen in en naar het buitenland' aan staat.

Hoe voorkom ik dat ik weer zulke problemen heb en/of is/zijn er specifieke provider(s) die ik moet kiezen daar?



Groet,

F. Terpstra
Laat je mobiel in eerste instantie automatisch een provider kiezen, maar als dat niet lukt kies dan een netwerk met de hand. Hou er rekening mee dat er gebieden zijn hier in de UK waar de ontvangst slecht is of non-existing (Schotse hooglanden om maar een voorbeeld te geven). 
Welkom op het forum femt,



Ik heb je aansluiting even nagekeken en inderdaad gezien dat de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan staat. Whatsappen werkt niet in het buitenland, omdat Simyo geen internet in het buitenland ondersteunt. Je kunt uiteraard wel gebruik maken van wifi.



Ik raad je aan de tips van Scotsman te gebruiken. Probeer eens handmatig een buitenlands netwerk te selecteren wanneer je toestel dit niet automatisch doet.



Kan je even laten weten of het is gelukt om gebruik te maken van je aansluiting in Engeland?



Groetjes,



Alex

Reageer