Skip to main content
Ik heb automatisch opwaarderen aan staan en ook mijn internetbundel elke maand automatisch verlengen aan staan. Toch wordt deze internetbundel regelmatig ineens uit gezet en moet ik hem weer handmatig aan zetten.



Nu heb ik mijn internet verbruik de laatste maanden ook eens nagekeken en zie ik tot mijn verbazing de laatste maanden steeds op de 1e van de maand dat er tegoed door internetgebruik wordt afgeschreven. Als ik dit allemaal optel (26-4 / 27-4 / 28-4 / 29-4 / 30-4 / 30-5 / 31-5 / 1-6 / 1-7 / 1-8 / 1-9) dan kom ik aan € 1,36 wat onterecht is afgeschreven ondanks dat ik automatisch verlengen aan heb staan. Kunnen jullie eens kijken wat hier aan de hand is, want dit is natuurlijk niet goed. Ook zou ik dit bedrag graag terug krijgen.



Bij voorbaat dank.

Mirjam
Hoi MvdM,



Wat vervelend moet het zijn als je iedere keer je internetbundel zelf moet verlengen. Dit is ook de reden dat er steeds rond de eerste tegoed wordt afgeschreven. Ik zal dit beltegoed uiteraard meteen terugstorten op je beltegoed.



Ik zie dat afgelopen dinsdag ook geen nieuwe bundel voor je is geactiveerd. Als je dit hebt gedaan, dan kunnen we checken wat er aan de hand is met je aansluiting en waarom de bundel niet automatisch meer wordt verlengd. Kun je dat doen?



Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,



Bedankt voor je reactie. Het vreemde is dat ik het niet elke maand handmatig weer aan hoef te zetten, dit is een paar keer gebeurd. Als ik naar het verbruik kijk dan wordt de automatische verlenging een dag later pas ingevoerd, dus de 1e van de maand worden er kosten berekend terwijl de volgende dag de bundel pas in lijkt te gaan...?



Ik heb het om deze reden nog niet weer handmatig aangezet, omdat het lijkt of er een vertraging in zit. Vandaag staat deze echter nog steeds uit, dus zojuist weer handmatig aangezet met automatisch verlengen weer aan.



Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen vinden waar dit aan ligt, want vervelend en omslachtig is het zeker.



Bedankt voor de moeite.

Mirjam
Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen vinden waar dit aan ligt, want vervelend en omslachtig is het zeker.


Dat klopt en dat hebben, MvdM!



Wanneer je nu automatisch verlengen aanzet, zal dit de laatste zijn 😳 Onze IT'ers hebben gevonden waar het misgaat en nu aanzetten betekent dat het niet meer vanzelf uit gaat.
Beste moderator,



Ik zie aan voorgaande reacties dat het automatisch verlengen van internetbundel geen probleem meer zou moeten zijn. Bij mij is / blijft dat het echter wel (heb al eerder vragen gesteld hierover dit voorjaar). Ik vraag me nu zelfs af of ik het automatisch verlengen maar uit moet zetten?! Ik heb een prepaid kaart en internetbundel stond aan op automatisch verlengen per de 1e van de maand.



Deze en vorige maand is er tegoed afgeschreven vanwege "internetten zonder databundel" hetgeen niet had gehoeven als het met automatisch verlengen goed was gegaan. Het zijn weliswaar kleine bedragen, maar toch.

Is er nu echt zicht op een definitieve oplossing? Gisteren verschillende keren tevergeefs geprobeerd via de website de bundel aan te zetten, tot vanmiddag aan toe niet gelukt. Eind van de middag blijkt ineens wel de internetbundel geactiveerd, maar het is inmiddels al de 2e!

Hoor graag van jullie. Momenteel kan ik trouwens via de website het automatisch verlengen niet instellen bij de databundel. Ik krijg een foutmelding dat de pagina niet laadt.... Ik weet niet of het onderhoud aan de website vanmorgen wel het gewenste resultaat heeft gehad 😉?!



Groeten,

Florence
Ik heb dezelfde problemen; Op 1 november had mijn internetbundel automatisch verlengd moeten worden, maar dat is niet gebeurt. Inmiddels heb ik die weer handmatig geactiveerd, maar nu kan ik hem weer niet automatisch laten verlengen. Het is vervelend en heeft me ook nog €0,72 aan beltegoed gekost.
Hoi Florence14 & Marnix72,



@Marnix72, welkom op het Simyo Forum.



Wat lastig dat het automatisch verlegen van jullie bundels niet goed is gegaan. Vooral omdat dit beltegoed gekost heeft.



Is het ondertussen gelukt om de bundels weer op automatisch verlengen te zetten? Zo niet, dan ga ik dit uiteraard voor jullie uitzoeken en ervoor zorgen dat dit wel weer goed gaat. Zodra we dit opgelost hebben, lijkt het mij niet meer dan eerlijk dat jullie de gemaakte kosten van ons terugkrijgen. Het is immers een fout van onze kant.



Zullen we afspreken dat we het eerst oplossen en ik daarna de kosten voor jullie vergoed? Dan weten we zeker dat het ook voor december goed gaat. Ik zie jullie berichten graag tegemoet.



Groetjes,

Angela
Voor de zoveelste keer automatisch verlengen wéér uit en daardoor € 8,20 aan internetverbruik (!!) afgescreven vandaag.

Vorige keer was er beloofd dat het opgelost zou zijn, maar is gewoon niet gebeurd klaarblijkelijk. Bovendien zie ik nu ook dat het verkeerde afgeschreven tegoed wat beloofd was terug gestort zou worden niet is gebeurd.



Sorry, maar ik word hier super simpel van nu en zeker dat er steeds onterecht tegoed wordt afgeschreven en na belofte ook niet terug gestort wordt.



Graag reactie hierop en bevestiging dat en wanneer deze bedragen terug gestort worden!
Hoi MvdM,



Oei, wat ontzettend jammer dat dit opnieuw mis is gegaan. Het lijkt erop dat dit puur en alleen deze maand niet goed is gegaan. Het beltegoed van 8 november en de €1,36 die hier eerder is aangegeven, heb ik direct toegevoegd op je beltegoed. Dit kun je ook direct nakijken.



Wil je het volgende maand weer in de gaten houden? Gaat het weer mis, dan gaan we de mannen van de IT afdeling weer vragen wat er fout gaat. We doen ons best om dit samen met jou op te lossen.



Laat je het weten als je nog vragen hebt?



Groetjes,

Angela
Beste Angela,



Vandaag automatisch verlengen aangezet. Vorige week aantal keren geprobeerd, maar kreeg dan steeds foutmelding. Hopelijk gaat het in december goed... zo niet dan laat ik weer wat horen.



Met vriendelijke groet,

Florence14
Beste Angela,



Hartelijk bedankt voor je moeite en medewerking. Ik zie alleen dat mijn internetbundel tegoed voor de aankomende maand door dit probleem nu op 0 Mb staat. Kan dit ook gecorrigeerd worden, want nu ben ik zogenaamd door mijn tegoed heen terwijl dit niet zo is.



Nogmaals bedankt voor de moeite.

Mirjam
Hoi Florence14 en MvdM,



@Florence14, goed om te zien dat het nu toch gelukt is! Kijk het even aan en houd mij inderdaad op de hoogte 🙂 Mocht het in december misgaan, dan gaan we wat dieper in de systemen duiken om het probleem te vinden.



@MvdM, ai, in jouw geval ligt het net even anders. Sorry dat ik dit niet direct heb aangegeven. Ik ben bang dat ik dit over het hoofd heb gezien. Jouw internetbundel is netjes aangegaan op 3 november. Hierna is de optie automatisch verlengen uitgegaan. Dit heb je op 8 november weer aangezet via Mijn Simyo. Tussen 3 november en 8 november heb jij jouw bundel verbruikt. Ik zie nu dat je hier ook e-mails over hebt ontvangen op 8 november.



Je hebt dus geen MB's meer binnen jouw bundel. Als je geen €0,15 per MB wilt betalen, raad ik je aan jouw internetoptie voor de rest van de maand uit te zetten via Mijn Simyo. Je kunt dan nog wel gebruik maken van wifi. Ik heb je een privébericht gestuurd met wat extra uitleg.



Groetjes,

Angela

Reageer