Skip to main content
IK ga half mei op vakantie. IK wil mijn simyo only abonnement uitbreiden met data voor internet.

Als ik bijvoorbeeld 15 mei dit instel. , gaat dit dan ook meteen in.?



Vanaf 1 juni dezelfde kosten als in Nederland?



LJM Cuppen
Als je half mei op vakantie gaat, hoef je geen databundel te nemen voor mei. Voor 1 juni valt data buiten de bundel. Vanaf 1 juni valt data binnen de bundel!

Als je nog geen databundel hebt, kun je die het beste op 1 juni een databundel aanschaffen. Als je nog geen databundel hebt, gaat de databundel direct in.

Als je al wel een databundel hebt, kun je in mei deze aanpassen naar een grotere. Als je al een databundel hebt, gaan wijzigingen pas de volgende maand in.
Hoi Kieviet50,



Welkom op het Simyo forum :)



Wat leuk dat je al bijna op vakantie gaat! Ik zie dat je nu nog geen internetbundel hebt. Op het moment dat je een internetbundel neemt, gaat deze meteen in. Dus als jij op 15 mei een internetbundel aanschaft, heb je per 15 mei een internetbundel.



Waar ga je naartoe op vakantie? Per 1 juni komen de roamingskosten binnen de EU te vervallen. Dat betekent dat je in deze landen vanuit je Nederlandse bundels kunt bellen, sms'en en internetten. Tot aan 1 juni valt dit wel buiten de bundel en worden er hiervoor wel kosten in rekening gebracht. Voor een overzicht van deze kosten, kun je een kijkje nemen op onze tarievenpagina. Let er wel op dat dit niet geldt voor landen buiten zone 1. In deze landen blijft je verbruik ook na 1 juni buiten je bundels vallen.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha



@Groentjuh, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Als ik onderstaande lees , snap ik het niet?



Als je nog geen databundel hebt, kun je die het beste op 1 juni een databundel aanschaffen. Als je nog geen databundel hebt, gaat de databundel direct in.

Als je al wel een databundel hebt, kun je in mei deze aanpassen naar een grotere. Als je al een databundel hebt, gaan wijzigingen pas de volgende maand in.



Vraag:

Als ik op 16 mei een data bundel toevoeg (nu heb ik geen databundel) kan ik er meteen gebruik van maken?

En vanaf 1 juni hetzelfde tarief al binnen Nederland.

Ben Cuppen
Als je op 15 mei een databundel neemt, dan kun je gelijk op 16 mei daar gebruik van maken. Echter werkt deze databundel alleen binnen Nederland tot 1 juni.



Als je op 15 mei naar het buitenland (binnen Europa) gaat, dan gelden databundels nog niet in het buitenland (zone 1 - Europa). Je hebt dan een databundel, maar kunt die niet gebruiken, omdat deze databundel pas vanaf 1 juni voor het buitenland(zone 1) geldt. Je betaal voor 1 juni per MB een bedrag, wat verschilt per groep landen (zones).



Vanaf 1 juni geldt de databundel voor ook in het buitenland (zone 1). Als je dan in het buitenland zit, is de databundel natuurlijk aan te raden. Vandaar dat ik aanraadde om dan de bundel aan te schaffen en niet op gelijk op 15 mei.



Als je in Nederland blijft, dan kun je prima op 15 mei een databundel nemen en daar dan gebruik van gaan maken!
Hoi Kieviet50,



Ik zie dat Groentjuh uitgebreid heeft uitgelegd dat je internetbundel direct ingaat wanneer je 'm op 16 mei aanzet. Het klopt wat hij zegt, want als je vanaf 16 mei in het buitenland bent, dan kun je hier nog geen gebruik van maken. Het internetverbruik wordt buiten je bundel gerekend. Klik op deze link voor meer informatie over de tarieven die we hanteren.



Gelukkig kun jij je internetbundel vanaf 1 juni wel in het buitenland gebruiken. Houd er alleen wel rekening mee dat je internetbundel alleen geldig is voor zone 1 landen.



@ Groentjuh, erg bedankt voor je uitgebreid antwoord! :D



Groetjes,

Asma
Ik heb geen internet bundel. Heb op 1 mei 1000 mb bundel aangevraagd. Tor nu toe kan ik nog steeds niet internetten. dacht dat het direct inging anders had ik hem niet aangevraagd. Heb in mei vakantie en niet in juni.
Huubgramme: Staat op Mijn Simyo de instelling: "Internet op je mobiel in Nederland" aan? Deze instelling kun je vinden onder "Instellingen" -> "Netwerkinstellingen".



Het zou ook kunnen dat je toestel misschien niet goed is ingesteld. Met de toestelhulp kun je dit misschien controleren
Hoi Huubgramme,



Welkom op het Simyo forum :)



Wat jammer dat je nog niet kon internetten! De bundel is inderdaad direct ingegaan, wat dat betreft is alles goed gegaan. Je hebt inmiddels hierover ook contact gehad met één van mijn collega's. Blijkbaar stonden de mobiele gegevens uit.



Als het goed is, kun je nu wel gebruik maken van je internetbundel. Klopt dat?



Groetjes,

Samantha



@Groentjuh, heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer