Skip to main content
Hallo,



In het begin had ik helemaal geen internet op de telefoon maar aan de hand van dit forum heb ik het toen handmatig ingesteld.

Ik heb nu wel internet maar ik heb alleen maar een E verbinding. Ligt dat ook aan de instellingen? Ik had namelijk hiervoor op dit toestel Vodafone en daar had ik wel gewoon 3g mee.



Groetjes Silvia
Hoi Silvia,



Mijn toestel heeft ook toegang tot het 3g (en 4g) netwerk (samsung galaxy s4 mini), maar als 'Mobiele Gegevens' aanstaat, kan er ook een 'E' komen te staan. Verder zie ik ook wel eens een 'H'. Geen zorgen: het hangt er namelijk maar net van af op welke plek je bent, en of de verbinding goed is. Waar de letters voor staan, geen idee. Wat ik wel weet is dat het een tragere verbinding is.

Probeer eens een plek in de openlucht, maar wel in een 'bewoonde buurt' je zult zien dat er '3g' komt te staan en je internet veel sneller is.



Hoop dat het voldoende informatie is,

Jc
Eén ding nog, het ligt dus niet aan fe instellingen! ;)



Jc
Hoi SilviaBrug, welkom op het op het Simyo forum!



Zoals jcboekestijn al aangeeft lijkt het niet aan je instellingen te liggen, maar hier kijken en checken kan nooit kwaad.

Heb je de E verbinding overal, of maar op 1 plek?

Als je het alleen op een bepaalde plek hebt, kán het zijn dat er op die plek gewoon wat minder goede dekking is, maar het kan ook zijn dat er een antenne niet goed is. Dat willen we dan graag uitzoeken.

Als je dit overtal hebt zou ik je willen vragen om je simkaart in een andere telefoon te proberen. Op die manier kunnen we uitsluiten waar de oorzaak ligt: telefoon of simkaart.



Laat je het ons even weten?
Hoi allemaal,



Bedankt voor alle reacties! Mijn reactie was iets later nu vanwege mijn vakantie. Ik heb mijn simkaart in een andere telefoon (ook een htc) gestopt en ook alleen maar e verbinding. Het ligt dus niet aan mijn telefoon. Ik heb het getest in Zwolle dus dat is wel degelijk de bewoonde wereld. 😛.

Toen ik 1 maand geleden nog bij vodafone zat had ik met deze telefoon ook altijd 3g dus de antenne is ook niet kapot denk ik.

Misschien ligt het wel aan de instellingen maar ik heb precies de stappen zoals boven aangegeven gevolgd. Mijn telefoon kon niet automatisch worden ingesteld dus ik heb het handmatig moeten doen. Heb alles opnieuw doorgelopen en juist ingevuld maar nog steeds maar een e verbinding.

Ik weet nu eigenlijk niet meer zo goed wat ik moet doen.

Misschien ligt het toch aan de dekking???



Groeten Silvia
Hoi SilviaBrug,



Helemaal goed dat je het even hebt uitgeprobeerd in een andere telefoon! Dat schept al wat meer duidelijkheid :)



Waar ik nu wel naar benieuwd ben, is of je op andere plaatsen, dan Zwolle, wel verbinding krijgt met 3G?



Als dit niet het geval is en je alleen maar een E'tje in je scherm ziet, dan wil ik je aanraden eens in je telefoon te kijken op welke netwerkmodus deze staat ingesteld? Ik raad je aan je telefoon in te stellen op voorkeur 3G/2G netwerk.

In je telefoon kan het zijn dat 3G wordt weergegeven als WCDMA of UMTS en 2G als GSM.



Mocht dit al het geval zijn, dan zou ik graag willen weten wat de postcode is waar je alleen verbinding krijgt met E en of dit zowel binnen als buiten het geval is?



Ik hoor graag van je! 🙂
Hoi Kim,



Nou je bent een engel. Ik wist totaal niet dat 3g ook als wcdma werd aangegeven. Hij stond inderdaad alleen op gsm. Ik heb nu wcdma aangevinkt en POEF....3G

Hartstikke bedankt!!! Ik ben weer een tevreden klant! :D



Groetjes Silvia
Hoi SilviaBrug,



Ah wat fijn dat dat de oplossing was, graag gedaan! :D



Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden hè! 🙂
Hoi Kim,



Ik heb toch weer problemen met het internet. Ik dacht namelijk dat ik weer gewoon internet had omdat ik 3g in mijn scherm had staan. Maar hij geeft geen verbinding met pijltjes. Whatsappjes krijg ik ook niet eens binnen. Eerder had ik een H verbinding maar toen kon ik in ieder geval nog whatsappen maar nu kan ik helemaal niks meer. Ik heb hem ook weer geprobeerd terug te zetten om in ieder geval die h verbinding te krijgen maar helaas geen verbinding.

Nu heb ik weer geprobeerd om internet handmatig in te stellen om tot de conclusie te komen dat de instellingen precies zo staan als aangegeven.

Ik vraag me alleen af waarom je voor internet geen servernaam of proxy in moet stellen. Is dat misschien de rede dat mijn internet het niet doet?



Groeten Silvia
Hoi SilviaBrug, ;)



Wat vreemd dat je internet het nog niet helemaal doet 😕. Je hoeft niet elke proxy instelling te hebben op je telefoon, maar ik heb hier een nuttig lijstje voor je dat echt ingevuld moet hebben 🙂 Wil je het volgende eens nalopen?



Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.

Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:



• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.

• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.

• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.

• Bij Proxy, voer niets in.

• Bij Poort, voer niets in.

• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

• Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.

• Bij MCC, voer 204 in.

• Bij MNC, voer 08 in.

• Bij Verificatietype, kies PAP.

• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.

• Kies de menu-toets.

• Kies Opslaan.



Ik hoop dat het je hiermee lukt 🙂 Hou je me op de hoogte?
Hoi Tiury



Nou hartstikke bedankt voor het lijstje. Ik heb alles ingevuld zoals je bovenstaand heb beschreven maar helaas. Ik krijg wel het 3g tekentje maar de pijltjes eronder die dan heen en weer zouden moeten gaan doen niks.

Facebook whatsapp en andere dingen waar internet voor nodig is doen helemaal niks.

Ik heb echt geen idee meer wat er aan de hand kan zijn. Ik heb de telefoon op alleen wcdma staan en ik heb het ook gebrobeerd op  alleen gsm/wcdma automatisch maar helaas niks.

Ook heb ik mijn telefoon nog even uit en aan gezet omdat ik dacht dat dan misschien zou helpen voor de nieuwe instellingen. Maar niks van dat alles helpt.

Dus ik weet het even niet meer....



Groetjes Silvia
goh sorry voor alle typfoutjes.....was een lange dag!
Hoi Tiury



Nou hartstikke bedankt voor het lijstje. Ik heb alles ingevuld zoals je bovenstaand heb beschreven maar helaas. Ik krijg wel het 3g tekentje maar de pijltjes eronder die dan heen en weer zouden moeten gaan doen niks.

Facebook whatsapp en andere dingen waar internet voor nodig is doen helemaal niks.

Ik heb echt geen idee meer wat er aan de hand kan zijn. Ik heb de telefoon op alleen wcdma staan en ik heb het ook gebrobeerd op  alleen gsm/wcdma automatisch maar helaas niks.

Ook heb ik mijn telefoon nog even uit en aan gezet omdat ik dacht dat dan misschien zou helpen voor de nieuwe instellingen. Maar niks van dat alles helpt.

Dus ik weet het even niet meer....



Groetjes Silvia




Hoi SilviaBrug,



Door de typfoutjes kijken we wel heen hoor, geen probleem ;)



Ik heb even naar je aansluiting gekeken en zie dat er wel een verbinding is met mobiel internet, maar dat er maar hele kleine pakketjes aan verbruik plaatsvinden, namelijk hooguit 4KB per pakketje vanaf 20-8, dat is wel vreemd.



Ik zou je willen vragen om je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je daarin wel een 'gewone' verbinding hebt met mobiel internet.



Ik hoor het graag van je! 🙂

Reageer