.

Beantwoord

Accu loopt snel leeg na overstap, wat moet ik nu doen?

  • 7 December 2015
  • 2 reacties
  • 727 Bekeken

Sinds 4 dec overgestapt van t mobile naar simyo. Vanaf dag 1 gaat gelijk mijn accu in no time leeg. Apparaat blijft pendelen tussen wifi en 4 G. Wordt meteen warm. Heb een samsung galaxy S4 mini.
Bij t mobile nooit last van gehad. Baal als een stekker. Halverwege de dag ben ik gewoon niet meer bereikbaar. Zelfs als ik mobiele netwerken uitzet trekt de accu meteen leeg. Help! Voor alsnog spijt van de overstap!
icon

Beste antwoord door MichD 7 December 2015, 23:57

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Joyvol,

Hartelijk welkom op het forum van Simyo!

Ten eerste erg vervelend, dat je vanaf dag 1 problemen ervaart met jouw Samsung Galaxy S4, dat is niet waarop je zat te wachten nadat je was overgestapt, dat snap ik ook erg goed!
Ten Tweede ligt het niet aan het mobiele netwerk van KPN (Simyo), aangezien dat een signaal is die jouw smartphone ontvangt, en verder geen invloed heeft op de werking van je toestel.

De kans is ook groot dat het ligt aan de batterij, omdat hij snel leeg raakt en warm wordt, zelfs als je de ontvangst van het mobiele signaal helemaal uitzet (waarmee gelijk het bewijs wordt geleverd, dat het dus niet aan het KPN netwerk ligt).
Dit probleem kan pas naar voren zijn gekomen, op het moment dat je van simkaarten had verwisseld, en dus de accu (batterij) eruit en er weer in hebt gezet.

Ik raad je daarom ook aan, om langs een telecomwinkel te gaan (Phonehouse of Mediamarkt) om je toestel en accu te laten nakijken, alvorens er weer mee te gaan bellen.
Waarschijnlijk is het met een nieuwe accu verholpen, en kun je probleemloos gebruik maken van je Simyo.

Je hoeft in elk geval geen spijt te hebben over de overstap van T-Mobile naar Simyo.
Je hebt alleen de pech, dat dit probleem tot uiting kwam nadat je van simkaart had verwisseld.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Joyvol, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Zo blijft het forum overzichtelijk ;)

Ik vind het vervelend om te lezen dat je nu problemen hebt met je telefoon. MichD heeft een uitgebreide reactie gegeven.
Heb je daar vragen over? Is het mogelijk om langs een telecomwinkel te gaan?

@MichD; super bedankt voor je volledige antwoord!

Reageer