Skip to main content
Beste Simyo en forum gebruikers,





Vandaag is dan eindelijk mijn nieuwe abbo ingegaan! Maar als ik nu internet wil gebruiken kan dat helaas alleen via Wi-Fi.

Wel heb ik het 'vinkje' Mobiel netwerk aan staan, en die heeft als ondertekst 'Telefoon voor gegevensverbinding gebruiken als Wi-Fi niet beschikbaar is'. Daarom snap ik het niet.



Ik heb overigens een HTC Sensation XL.





Graag hoor ik of iemand mij kan helpen,





Gr. Sjors
Het is inmiddels gelukt! Hieronder de oplossing:













Mocht het je niet lukken om verbinding te krijgen met het 3G netwerk van Simyo, dan kun je onderstaande instellingen gebruiken om in te voeren in je Samsung.



Uiteraard dien je er ook voor te zorgen dat de optie ‘Internet op je Mobiel’ aanstaat op ‘Mijn Simyo’. Dit kun je controleren onder het kopje 'Mijn instellingen & simkaart'.



Je begint bij het Startscherm

• Kies Applicaties

• Kies Instellingen

• Kies Draadloos en netwerk

• Kies Mobiele netwerken

• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan

• Kies Namen toegangspunten

• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).

• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt

• Bij Naam, voer Mobiel Internet in

• Bij APN, voer internet in

• Bij Proxy, voer niets in

• Bij Poort, voer niets in

• Bij Gebruikersnaam, voer niets in

• Bij Wachtwoord, voer niets in

• Scroll naar beneden

• Bij MCC, voer 204 in

• Bij MNC, voer 08 in

• Bij Verificatietype, kies PAP

• Bij Type toegangspunt, kies internet

• Kies de menu-toets

• Kies Opslaan



Kies Mobiel Internet en vink deze aan

Keer terug naar het Hoofdmenu



Startpagina instellen



• Kies Internet

• Kies de menu-toets en kies Meer

• Kies Instellingen

• Scroll naar beneden

• Kies Startpagina instellen

• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK

• Keer terug naar het Startscherm



Startscherm



Zet de Samsung Galaxy S Plus uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.



Kijk voor meer informatie over internet op uw Samsung ook op het Simyo Forum: https://forum.simyo.nl/internet-62/f...et-niet-753/
Hoi Sjorss,



Goed dat je het gevonden hebt 🙂 En dat het allemaal werkt nu.

Vaak komen de instellingen automatisch in het toestel te staan. Is dat niet zo, dan moet je ze inderdaad even handmatig invoeren.

Heel veel plezier met je toestel :)



Groetjes,

Charlene

Reageer