Skip to main content
Ik krijg het maar niet duidelijk voor ogen, ook niet als ik de voorwaarden en ook niet als ik de vragen/antwoorden op het forum lees.

Dus toch nog maar eens de vraag stellen;

Ik laat mijn belbundel altijd aan en die blijft hetzelfde, maar soms zet ik mijn internetbundel uit, de ene keer een maand uit, de andere keer een paar maanden uit, omdat ik regelmatig in het buitenland verblijf.

Het gaat dus om aan en uitzetten en altijd dezelfde bundel dus niet regelmatig op waarderen of naar beden aanpassen.

En als ik dan weer naar NL ga, zet ik de Internetbundel weer aan, ook als ik maar een paar weken in NL ben, soms een laatste week van een maand en aansluitend de eerste twee weken van de volgende maand.

De andere keer de eerste 2 of 3 weken van een maand.

Wanneer moet ik nu een internet bundel aanzetten en wanneer uit, om tijdig internet te hebben en niet onnodig te betalen?

Voor nu concreet; komend weekend bijvoorbeeld kom ik zaterdag 30 juni aan in NL en vertrek weer in de derde week van die maand.

Wanneer aanzetten en wanneer uitzetten
Ik neem aan dat je een sim-only abonnement hebt. Wat het aanzetten van een internetbundel (als die nog niet aan staat) betreft: de bundel gaat meteen na aanzetten op Mijn Simyo in. Dus je kunt wachten met aanzetten tot de dag voordat je in Nederland aankomt (of de dag van aankomst). Het weer uitzetten van die bundel gaat niet direct in. Als je de bundel uitzet voor de 25e van de maand, dan houdt hij op met ingang van de 1e van de daaropvolgende maand. Een bundel loopt dus minimaal tot het einde van de maand.



Maar wacht je met het uitzetten van de internetbundel tot na de 25e, dan zit je er de hele daaropvolgende maand nog aan vast.



In jouw concrete geval: zet aanstaande vrijdag of zaterdag je internet bundel aan, dan kan je er meteen van genieten plus de hele maand juni. Korter kan niet. Als je in de loop van juni de bundel weer uitzet (in elk geval voor de 25e), dan ben je er van verzekerd dat je niet ook nog voor juli betaalt. Je betaalt dan 2/31 van het maandbedrag voor juni, en het volledige maandbedrag voor juli.
Dank je Scotsman. Helder. Daar zou Simyo op de eigen site ook best wat (eenvoudig) duidelijker in mogen zijn!
Hoi Le Beau Reve, welkom op het Simyo forum!



Top om te zien dat Scotsman je zo goed heeft geholpen 😃 Erg bedankt voor je hulp!



We proberen dit ook op onze site en op het forum duidelijk uit te leggen. Zo kun je onder andere in het topic verschil abonnement en bundels wat lezen over bundelwijzigingen.



Graag tot ziens op het forum 😳

Reageer