Skip to main content
Hi.

sinds 2 dagen een simyo aansluiting.

bij ontvangst en activatie was er nog 58mb van de 200 mb over voor de mnd mei.

nu krijg ik een email dat mijn bundel verbruikt is.

thuis zit ik op wifi en gebruik buitenshuis was minimaal.

zou beteken met 200 mb dat ik binnen 6 dagen mijn bundel verbruikt hebt als ik buitenshuis ben?

Moet er iets uitgezet worden op telefoon als ik buitenshuis ben en aks ik internet wil gebruiken of whats app uit moet aanzetten?

Dat zou toch belachelijk zijn.



gr

jp
je krijgt deze maand een evenredig deel van je bundel. Dat wil zeggen als je bundel start op de helft van de maand dan krijg je ook de helft van je bundel. De kosten zijn dan ook de helft. Uiteraard zal in juni je bundel volledig zijn evenals je kosten.



Hoe het komt dat je 58MB verbruikt hebt zal je zelf in de gaten moeten houden. Misschien is het handig om een app te installeren die je verbruik bijhoudt.



Check of je wifi aanstaat, soms kan de ontvangst te slecht zijn en zal 3g aangaan.
sinds 2 dagen. Zoals Martijn zegt krijg je de eerst maand een evenredig deel van je bundel.

Als ik even snel uitreken, kom je dan op:

(31 - 22) / 31 * 200 = 58MB tussen van tussen de periode 23-05-13 t/m 31-05-13 dus dat klopt!



Afhankelijk van het toestel is het goed mogelijk dat uw toestel wifi uitschakeld als deze standby staat. Tijdens standby wordt dan 3G gebruikt omdat dit zuiniger is voor de accu. Andere mogelijkheden voor dit verbruik is dat uw toestel met zijn mindere wifi-bereik soms ook thuis overschakelt naar 3G.

Nog meer informatie over hooggebruik staat in dit topic.



58MB gebruiken in 2 dagen is goed mogelijk. Het is nu noodzaak om wel op mijn simyo de optie "Mobiel internet/MMS" uit te schakelen om hoge kosten buiten de bundel te voorkomen!
Mogelijk een update van een app blijven hangen. Mijn ervaring ruim 100 Mb verbruik in zeer korte tijd (middagdeel) omdat de update van Asphalt 7 bleef hangen. Op Wifi geen probleem maar buiten bereik van Wifi wordt het een heel ander verhaal. Goed op je Mb verbruiks app blijven letten.
Hi.

sinds 2 dagen een simyo aansluiting.

bij ontvangst en activatie was er nog 58mb van de 200 mb over voor de mnd mei.

nu krijg ik een email dat mijn bundel verbruikt is.

thuis zit ik op wifi en gebruik buitenshuis was minimaal.

zou beteken met 200 mb dat ik binnen 6 dagen mijn bundel verbruikt hebt als ik buitenshuis ben?

Moet er iets uitgezet worden op telefoon als ik buitenshuis ben en aks ik internet wil gebruiken of whats app uit moet aanzetten?

Dat zou toch belachelijk zijn.



gr

jp




Hoi Jpsg,



Je bent later in de maand klant geworden. Zoals Martijn®️ aangeeft heb je een evenredig deel van je bundels gekregen.

Elke 1ste van de maand ontvang je een volledige bundel. Wanneer je toestel de mogelijkheid heeft te kunnen switchen tussen het WIFI netwerk en het mobiele netwerk dan zal je toestel dit doen. In dit topic kan je lezen wat voor internet verbruik kan zorgen.



@ Martjin®️, Groentjuh & Beko bedankt voor het meedenken.

Reageer