.

Beantwoord

5 keer over de bundel maar geen waarschuwing, hoe kan dit?

  • 11 September 2014
  • 19 reacties
  • 661 Bekeken

In mijn internetbundel heb ik 200MB.
Dat heb ik al een jaar en ben er nog nooit overheen gegaan.
Toen we terugkwamen van vakentie lag er een rekening van 15 Keer het abonnement.
Normaal gesproken gebruik ik 80 tot 100MB, nu opeens 965MB(!)

Volgens de website wordt je gewaarschuwd als je over je bundel gaat, maar dat is dus niet gebeurd, zelfs niet toen ik er 5 keer overheen ging!!

Dus er werd geen 8 euro maar 128 euro afgschreven.
Dat is een jaar zakgeld hoor!!

Ik snap er niks van want op vakantie had ik helemaal geen internet!!

Heb ik al 2 keer een mailtje gestuurd naar de klantenservice, maar die reageren niet.
Die zeggen niks, lekker verdient zeker??

Nu moet ik van mijn vader naar een andere provider.
icon

Beste antwoord door Kim 12 September 2014, 17:17

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi LiannevK,

Ik weet natuurlijk niet hoe dit verbruik ontstaan is, een medewerker van Simyo zal je vlug het antwoord geven en een oplossing bieden neem ik aan.

De snelste manieren voor support zijn 1200, binnen kantooruren, Twitter en het forum.
Badge +6
Hoi LiannevK, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je zo geschrokken bent je factuur :(

Ik zie dat je fiks over je Internetbundel heen bent gegaan waardoor deze factuur is ontstaan. Hier had je inderdaad over gewaarschuwd moeten worden, we sturen namelijk op zowel 50% als 100% van je Internetbundel een waarschuwing per sms.
Daarnaast kan je natuurlijk ook altijd via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app zelf in de gaten houden hoeveel MB je nog over hebt van je Internetbundel :)

Ik heb even uitgezocht waarom jij deze sms'jes niet hebt ontvangen en het bleek dat er helaas iets niet goed stond op je aansluiting waardoor de sms'jes niet werden verstuurd. Dit heeft onze IT afdeling zojuist rechtgezet, vanaf volgende maand zal je per sms worden gewaarschuwd op 50% en 100% van je Internetbundel.

Feit blijft wel dat dit verbruik daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Wij hebben namelijk dit verbruik via het netwerk vanaf je telefoon binnengekregen. Ik wil je aanraden om onze Blog eens door te nemen met handige tips om je dataverbruik zelf in de hand te kunnen houden.
Ik raad je aan om in ieder geval even een datacounter app op je telefoon te installeren om te achterhalen waardoor je telefoon plots zoveel meer data is gaan verbruiken.

Omdat ik natuurlijk begrijp dat het niet je bedoeling is geweest om deze kosten te maken, ga ik eenmalig de verbruikskosten door mobiel internet op je factuur van juli en augustus voor je vergoeden tegen een extra internetbundel.
Zou je de factuur van juli willen storneren? Dan ontvang je van onze financiële afdeling zo spoedig mogelijk per e-mail de factuur incl. coulance die je per iDEAL kan voldoen.

Tot slot, je geeft aan dat je ook via e-mail contact met ons hebt gezocht, maar dat hierop niet gereageerd is, dat is niet de bedoeling :(
Wanneer heb je de e-mails gestuurd en op welke manier? Via onze website of heb je gemaild naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]?
Op het e-mailadres dat bij ons bekend is, kan ik namelijk geen e-mails van je terugvinden 😕

@franswon, dankjewel voor het meedenken!
Badge +6
Hoi LiannevK,

Nog een aanvulling op het bericht hierboven. De factuur van augustus is net gesloten, zou je daarom ook de incasso van de factuur die rond 26-9 gaat plaatsvinden, willen blokkeren of daarna willen storneren?

Dan ontvang je van onze financiële afdeling voor deze factuur ook zo spoedig mogelijk de factuur incl. tegemoetkoming die je via iDEAL kan voldoen 🙂
Kim,

Dank je wel voor je reactie.
Ik kan me wel vinden in de oplossingen die je noemt.

Storneren van de betaling van Juli heb ik geprobeerd, weet niet of dat nog gaat met een  automatische incasso.

Het mailen met de klantenservice heb ik gedaan via de link van het contactformulier hier boven aan de pagina.
We konden geen direct mailadres vinden dus hebben we het zo gedaan.
Maar toen ik afgelopen vrijdag naar de klantenservide belde konden ze geen mailtjes vinden. Dus dat contactformulier lijkt niet helemaal goed te werken.


groeten
(de papa van) LiannevK.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi (papa van) LiannevK,

Het mooie van een automatische incasso is juist dat je 56 dagen de tijd hebt om deze te storneren.
Meestal kan dat gewoon via internetbankieren, anders zou je het even aan je bank moeten vragen.

Het algemene e-mailadres van onze klantenservice is [email]klantenservice@simyo.nl[/email], als je daar naar toe mailt krijg je een bevestigingsmailtje met een ticketnummer.
Zodra je die hebt, weet je dat je mail in behandeling wordt genomen. Een ticketnummer is niet gekoppeld aan je persoonlijke informatie, dus je kunt het nummer ook hier plaatsen, dan pikt 1 van ons het op.

Vind je dat een goed plan?
Hallo,
Storneren is gelukt.
En de volgende keer gebruiken we dat mail adres.
groeten
Lianne
Reputatie 5
Badge +11
Storneren is gelukt.

Welke factuur heb je nu gestorneerd, LiannevK?
De factuur van augustus zou je moeten storneren en die wordt pas eind volgende week geïncasseerd 😕
Badge
Mooi onderwerp voor het nieuwe initiatief van Simyo: "Meedenken met Simyo". Ik heb het dan ook opgevoerd als onderwerp.

Dit heeft natuurlijk alles te maken met het "verdienmodel" van Simyo. Als ze écht begaan zijn met hun klanten, dan had een datalimiet al lang mogelijk geweest. Voorkomt dit soort issues en geeft de klant wel erg veel rust.

Ik overweeg dan ook over te gaan stappen naar YouFone. Ook via het KPN netwerk, maar wel mét plafond. Geeft erg veel gemoedsrust. Ik kijk nu elke keer naar mijn dataverbruik met een app (DataMgr), maar dat wil ik helemaal niet.
Storneren is gelukt.

Welke factuur heb je nu gestorneerd, LiannevK?
De factuur van augustus zou je moeten storneren en die wordt pas eind volgende week geïncasseerd 😕


De factuur van Juli is gestorneerd. Zoals Kim voorstelde.

Maar vandaag kregen we een eerste herinnering voor hetzelfde bedrag. Te betalen voor 2-10. ...

Kunnen we hier rechtstreeks over mailen ipv. via het Forum?

groet,
Badge +6
Mooi onderwerp voor het nieuwe initiatief van Simyo: "Meedenken met Simyo". Ik heb het dan ook opgevoerd als onderwerp.

Dit heeft natuurlijk alles te maken met het "verdienmodel" van Simyo. Als ze écht begaan zijn met hun klanten, dan had een datalimiet al lang mogelijk geweest. Voorkomt dit soort issues en geeft de klant wel erg veel rust.

Ik overweeg dan ook over te gaan stappen naar YouFone. Ook via het KPN netwerk, maar wel mét plafond. Geeft erg veel gemoedsrust. Ik kijk nu elke keer naar mijn dataverbruik met een app (DataMgr), maar dat wil ik helemaal niet.


Hoi Jamo,

Wij geven onze klanten de keuze om gebruik te kunnen blijven maken van mobiel internet tegen de snelheid die je gewend bent, wanneer de Internetbundel op is.

Wil je dat niet, dan kan je zelf, als je per sms bent gewaarschuwd dat je 100% van je Internetbundel hebt verbruikt, via Mijn Simyo de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uitzetten voor de rest van de maand 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Hoi -Kim,

Op het moment dat je de 100% SMS krijgt ben je waarschijnlijk nog op het grote boze net :)

Dus je zit dan al in het rood! Zeker met 4G kan dat hard gaan!
Badge +6
De factuur van Juli is gestorneerd. Zoals Kim voorstelde.

Maar vandaag kregen we een eerste herinnering voor hetzelfde bedrag. Te betalen voor 2-10. ...

Kunnen we hier rechtstreeks over mailen ipv. via het Forum?

groet,


Hoi LiannevK,

Die betaalherinnering mag je negeren. Sorry, dat was handig geweest als ik dat in mijn eerste bericht er meteen even bij had vermeld.

Onze financiële afdeling gaat op de factuur van juli zo spoedig mogelijk (waarschijnlijk vandaag al) de tegemoetkoming verwerken en dan zal je opnieuw een betaalherinnering ontvangen, maar dan voor het aangepaste bedrag.

Als je hier liever per e-mail contact over wil, dan is dat natuurlijk ook geen probleem. Als je een e-mail stuurt naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] t.a.v. Kim van het forum, dan komt het goed 🙂

Onze financiële afdeling gaat op de factuur van juli zo spoedig mogelijk (waarschijnlijk vandaag al) de tegemoetkoming verwerken en dan zal je opnieuw een betaalherinnering ontvangen, maar dan voor het aangepaste bedrag.


Klopt, die kregen we vandaag.
gaat goed komen zo :)
groeten.
Badge +6
Top! :)

Ook voor de factuur van augustus zal je na storneren eerst een betaalherinnering ontvangen, die mag je ook negeren :)

Mochten er nog onduidelijkheden zijn of andere vragen, dan hoor ik dat graag!
Top! :)

Ook voor de factuur van augustus zal je na storneren eerst een betaalherinnering ontvangen, die mag je ook negeren :)

Mochten er nog onduidelijkheden zijn of andere vragen, dan hoor ik dat graag!

Kim,

Het klopt, storneren Augustus is gelukt en de eerste betalingsherinnering is binnen.
En nu komt er een nieuwe factuur?
Badge +6
Hoi LiannevK,

Als ik me niet vergis, dan heb je een e-mail om de aangepaste factuur te kunnen betalen op 3-10 ontvangen, klopt dat? 😕
Hoi LiannevK,

Als ik me niet vergis, dan heb je een e-mail om de aangepaste factuur te kunnen betalen op 3-10 ontvangen, klopt dat? 😕

Ja klopt en de verwarring is als volgt:
In de factuur staat een (te hoog) bedrag, dat dus niet overeenkomt met wat we eerder hebben afgesproken.
Maar als ik dan de Ideal-link volg, krijg ik wel het gecorrigeerde bedrag te zien.:)


Dus het is al weer opgelost.
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig dat het toch helemaal goed gekomen is LiannevK.
Reputatie 5
Badge +11
Gelukkig maar, dankjewel voor je terugkoppeling, LiannevK

Reageer