Skip to main content
Ik heb een Samsung Galaxy SII Plus I9105P. Vlak voor een langdurig verblijf in het buitenland heb ik mijn databundel op 0 MB gezet, en de dataverbindingsstand uitgeschakeld. Het toestel heb ik thuis gelaten en de batterij eruit gehaald. Nu ik terug ben, weer een internetbundel heb ingesteld, en de dataverbindingsstand heb ingeschakeld, krijg ik geen toegang meer met 3G (of H+). Ik heb een grote software update gehad bij terugkomst en als het goed is moet alles weer up-to-date zijn. Daar kan het dus niet aan liggen.



Op Mijn Simyo staat 'Internet op je mobiel' aan.



Bij Instellingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken staat 'Mobiele gegevens' ingeschakeld. Als ik naar 'Namen toegangspunten' ga, stond hier eerst alleen KPN Internet (portalmmm.nl). Via de website van Samsung en Simyo (zie onder) heb ik nu een handmatig een tweede netwerk ingesteld, maar ook als ik deze heb aangevinkt, kan ik niet op internet.



Eerst heb ik via de helpdesk van Samsung geprobeerd het probleem op te lossen (http://skp.samsungcsportal.com/integrated/popup/FaqDetailPopup3.jsp?cdsite=nl&seq=933246) maar dit hielp niet. Via Simyo ben ik hier geweest https://support.simyo.nl/entries/22391778-handmatig-internetinstellingen-invoeren en http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-samsung-galaxy-s-ii-22392318 en https://support.simyo.nl/entries/22391778-handmatig-internetinstellingen-invoeren maar ik zie nergens 'Pakketgegevens gebruiken' dus dat kan ik niet aanvinken. De rest van de stappen heb ik gevolgd, maar het probleem is niet opgelost.



Tevens ben ik bij het Samsung Servicepunt geweest (Vodafone winkel in Utrecht) en bij een KPN winkel, maar daar zeiden ze dat ze niks konden doen omdat het probleem vermoedelijk bij Simyo ligt.



Ik kan wel bellen, smsen en gebruik maken van Wifi, maar zodra ik Wifi uitzet, of op een plek ben waar geen Wifi is, kan ik geen verbinding maken met internet. Hoe kan dit probleem opgelost worden - en ligt het aan de instellingen/verbinding met Simyo, of aan het toestel?
Hoi Anouk,



In de KPN winkel kunnen ze je inderdaad niet helpen. Wij maken wel gebruik van hun netwerk, maar je hebt je aansluiting bij ons. Je kunt ons ook altijd even bellen via 1200. jammer dat je al zoveel moeite hebt gedaan, want het is heel simpel. De optie Internet op je Mobiel staat uit op Mijn Simyo. Als je die weer aanzet, dan kun je ook weer internetten. :)

Toen jij in maart in het Buitenland zat en de bundel te vroeg had aangezet, toen is die optie uitgeschakeld. Met het aanzetten van de bundel gaat de optie niet weer vanzelf aan.

De optie vind je op de Overzichtspagina en onder Mijn Instellingen & Simkaart. Laat je weten of je hem vindt en of het lukt om hem aan te zetten?



Ik hoor het graag van je :)



Groetjes, Charlene
Als ik zelf inlog op Mijn Simyo en naar 'Mijn instellingen & simkaart' ga, staat 'Internet op je mobiel - Nederland' al aan. Alleen voor het buitenland staat hij uit, maar daar gebruik ik toch geen internet. Ik heb dat 'Internet op je mobiel - Nederland' nu even uit- en weer aan gezet. Direct hierna doet 3G het nog niet, maar ik weet niet hoe lang het duurt.



Op mijn pagina staat het dus al aan, maar blijkbaar staat het bij jullie wel ergens uit (of is het alleen daar zichtbaar). Is het mogelijk dat jullie het weer aanzetten voor mij?
Na uit- en weer aanzetten doet hij het toch weer - bedankt!
Hoi Anouk,



Dat is inderdaad vreemd. Als het hier 'uit' staat, zou het bij jou ook als 'uit' moeten staan. Het lijkt er nu op dat er bij het uitzetten de vorige keer, iets is blijven hangen qua weergave. Dat is vervelend, dat je daardoor op het verkeerde been werd gezet.

Daarom kun je het beste met ons contact opnemen. Wij kunnen ook in het systeem naar je aansluiting kijken. Doordat je de optie nu zelf als het ware een reset hebt gegeven, staat alles weer goed op het netwerk. 🙂

Mocht je weer eens een vraag hebben, dan zien we je graag weer op het forum!



Groetjes, Charlene

Reageer