Skip to main content
Onze beide dochters hebben hetzelfde toestel en hetzelfde abonnement en gebruiken hem voor dezelfde doeleinden. Alleen de een wat frequenter als de ander. Maar het idiote is nu, dat er voor diegene die het minder gebruikt, er veel en veel meer verbruikskosten worden afgeschreven als voor degene die hem vaker gebruikt! Komt ook nog bij dat ze om de haverklap een storingsmelding krijgt van de app van de gamestore, waardoor ze helemaal geen spelletjes meer kan spelen en toch die hoge rekening. Ra ra, hoe komt dit?!
Onze beide dochters hebben hetzelfde toestel en hetzelfde abonnement en gebruiken hem voor dezelfde doeleinden. Alleen de een wat frequenter als de ander. Maar het idiote is nu, dat er voor diegene die het minder gebruikt, er veel en veel meer verbruikskosten worden afgeschreven als voor degene die hem vaker gebruikt! Komt ook nog bij dat ze om de haverklap een storingsmelding krijgt van de app van de gamestore, waardoor ze helemaal geen spelletjes meer kan spelen en toch die hoge rekening. Ra ra, hoe komt dit?!



Hoi Ellen SO,



Welkom op het forum!

Ik heb het verbruik van beide aansluitingen bekeken. Aansluiting met telefoonnummer dat eindigt op 969 heeft geen buiten de bundel kosten gehad tot nu toe. Aansluiting met telefoonnummer dat eindigt op 576 is in de maand maart buiten de bundel gegaan met het internet. Ik heb het vermoeden dat er een app op het andere toestel op de achtergrond meedraait wat onbewust voor internet verbruik zorgt.
Beste Ellen,



Ik zou op beide toestellen een app installeren die het internet verbruik bijhoudt.  Zo kan je wellicht voorkomen om hogere kosten te krijgen.

Het internetverbruik op de website kan namelijk 2 tot 3 dagen achter lopen waardoor het verbruik niet actueel is en je er makkelijk overheen gaat.



Met Watchdog 3G kan je het verbruik in de gaten houden, plus een limiet instellen.

Voor iPhone is er Onavo.
Hoi Martijn®️,



Bedankt voor je tip. Hopelijk helpt het Ellen SO de kosten onder controle te krijgen.
Bedankt voor jullie reacties. Het is inmiddels opgelost, het scheen dat er een app maar naar updates bleef zoeken (of zoiets...). Een familielid is ermee in de weer geweest en het lijkt nu goed te gaan. De genoemde app downloaden was overigens niet mogelijk, ze kon nl. helemaal niets meer, ook niet downloaden. We gaan nu kijken of we dat nu wel voor mekaar krijgen.
Bedankt voor jullie reacties. Het is inmiddels opgelost, het scheen dat er een app maar naar updates bleef zoeken (of zoiets...). Een familielid is ermee in de weer geweest en het lijkt nu goed te gaan. De genoemde app downloaden was overigens niet mogelijk, ze kon nl. helemaal niets meer, ook niet downloaden. We gaan nu kijken of we dat nu wel voor mekaar krijgen.



Hoi EllenSo,



Fijn te horen dat je achter de oorzaak van de kosten bent gekomen. Hopelijk lukt het om de app te downloaden zodat het verbruik in de gaten kan worden gehouden.

Reageer