Skip to main content
Ik heb per ongeluk zonder Wifi een filmpje gekeken op mijn telefoon. Binnen een uur tijd kreeg ik een bericht dat ik 50% van mijn Internetbundel had verbruikt. Een aantal minuten laten kreeg ik een bericht dat ik er helemaal overheen zat. Ik heb zo snel mogelijk mijn Internet uitgezet. Enkele minuten later kreeg ik een mail dat mijn internetbundel geblokkeerd is. Dit heb ik allemaal binnen een uur ontvangen. In de mail lees ik dat als je binnen een uur meer dan 100 euro verbruikt dat je bundel automatisch geblokkeerd wordt. Dit snap ik, ik heb zonder wifi een filmpje gekeken en ik weet dat buiten je bundel internetten duur is. Maar nu krijg ik een rekening van ongeveer 180 euro! Hoe kan dat? Bij 100 euro blokkeert hij toch? Ik snap niet dat ik dan 180 euro moet overmaken om mijn bundel te deblokkeren. Snapt iemand dit?
Getverdemme dat is vervelend marlijnarts.

Is er al contact geweest van het Simyofront met jou?
Hoi marlijnarts,



Welkom op het forum.



Ik heb je bericht verplaats naar het 'Internet' subforum. Zo is het voor iedereen te vinden.



Wat vervelend dat je zoveel verbruikt hebt buiten Wi-Fi om 😞 Aan je aansluiting zie ik dat je meer dan 2GB in een uur verbruikt hebt. Waarvan een gedeelte binnen de bundel was. Dit is de reden dat alle waarschuwingen en de blokkade binnen dat ene uur binnen zijn gekomen.



Omdat verbruik soms met een vertraging binnen komt vanuit het netwerk, kan het zijn dat er nog verbruik binnen komt nadat de blokkade actief is gegaan. Dit komt echter alleen voor als je heel veel data binnen een korte periode verbruikt. Dat is de reden dat je meer dan 100 Euro verbruikskosten hebt. En een gedeelte van je factuurbedrag zijn je bundels voor de maand december.



Deze 2GB kan een film zijn geweest, maar het lijkt meer op een synchronisatie of update van het één of ander. Ik wil je aanraden om goed na te gaan wat het is geweest, om het de volgende keer niet meer voor te laten komen. Wij hebben hier een stuk over geschreven, zodat je meer inzicht kan krijgen in je verbruik.



Ik zie dat je ondertussen de €100,- hebt overgemaakt om de blokkade op te heffen. Kun je weer gebruikmaken van je aansluiting?

Reageer