.

Beantwoord

Waarom heb ik bij het uitstaan van roaming uit toch internetverbruik?

  • 24 August 2016
  • 2 reacties
  • 1326 Bekeken

Ik had roaming uitgeschakeld op mijn telefoon om ervoor te zorgen dat ik geen internetdata gebruik en alleen via eigen of gratis beschikbare Wifi kan internetten.
Tot mijn verbazing verbruik ik toch internetdata?
Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 August 2016, 09:12

Bekijk originele reactie

2 reacties

Roaming.
Ben je in of in de buurt van het buitenland? Roaming dient ervoor om gastgebruik te kunnen maken van een netwerk.

Mobiel data uit......
Op je telefoon, mobiele netwerken uitzetten is een methode.
Andere methode internet uit op mijn simyo, blokkeert mobiel data op netwerkbasis.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Marco58,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat er sprake is geweest van dataverbruik terwijl je dit liever niet wilt.

Ben je momenteel in het buitenland of binnen Nederland? Als je roaming uitgeschakeld hebt en je bent binnen Nederland, dan heeft dat niet veel invloed op je dataverbruik. Roaming heeft namelijk enkel te maken met het geven van toestemming aan je toestel om connectie te maken met masten in het buitenland. Als je geen dataverbruik wilt binnen Nederland, dan kan je het best de mobiele gegevens uitschakelen.

Ik zie ondertussen dat je al een blokkade hebt gezet op de optie 'Internet op je mobiel in Nederland'. Je kunt nu dus geen gebruik meer maken van internet.

Mijn collega heeft je telefonisch ook het een en ander uitgelegd over het verbruik. Heb je hier nog vragen over?

Friesian, scherp van je! Dankjewel voor je hulp.

Groetjes,
Ilias

Reageer