.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?

  • 10 January 2015
  • 2 reacties
  • 405 Bekeken

Badge
Ik heb een 4g flexabonnement. Op dit moment zit ik in het buitenland en het lukt maar niet om een internetverbinding te krijgen.

Ik heb roming aan staan en als toegangspunt KPN Internet portalmmm.nl gekozen en de instellingen nagelopen.

Wat doe ik fout?
icon

Beste antwoord door Ali 12 January 2015, 13:15

Bekijk originele reactie

2 reacties

Staat internet in het buitenland wel aan op je Mijn Simyo Pagina?

Overigens lees ik dit net, weet niet of dat actueel is.. 4G tijdens je buitenlandse vakantie

Maar wat als je nu in het buitenland bent? Heb je dan ook meteen 4G? Nee, helaas zijn er op dit moment nog geen 4G roaming afspraken met buitenlandse telecomaanbieders. Dit betekent dat je tijdens je vakantie nog gebruik moet maken van de standaard 3G roaming. Er zijn wel plannen om hier snel afspraken over te maken, nog heel even geduld dus.
http://www.4g.nl/4g-dekking/4g-in-het-buitenland/
Reputatie 3
Badge +7
Hoi reijhmar,

Welkom op het forum.

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet. Op deze manier kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag het antwoord makkelijker vinden.

De reden dat je geen internet in het buitenland hebt kan komen doordat je een 4G bundel hebt. Sommige buitenlandse netwerken zijn hierop nog niet (goed) op ingesteld. Dat heeft Raytje ook in zijn bericht aangegeven.

Ik raad je aan om de netwerkmodus terug te zeggen naar 3G (UMTS). Maak je gebruik van een iPhone dan kan je 4G uitzetten via het schuifje. Ook het schuifje EU-internet hoor je op deze manier uit te schakelen.

Verder komt het in het buitenland voor dat de APN-instelling KPN4G.nl niet werkt. Stel daarom je APN in op portalmmm.nl, na terugkomt in Nederland kan je deze ook blijven gebruiken.

Laat je ons weten of de tips geholpen hebben?

@Raytje, bedankt voor het meedenken!

Reageer