.

Beantwoord

Sms dat ik 100% heb gebruikt, maar Mijn Simyo laat wat anders zien?

  • 27 September 2014
  • 2 reacties
  • 262 Bekeken

Een melding via sms zegt dat mijn internetbundel op is en ik andere tarieven betaal. Mijn Simyo app zegt echter dat ik nog niet alle mb op heb; wat is leidend?
icon

Beste antwoord door Kim 29 September 2014, 11:41

Bekijk originele reactie

2 reacties

Ik heb hetzelfde en ik ben echt heel boos! Heb altijd genoeg gehad aan 1gb. Ineens bij Simyo niet meer. Vorige maand mijn bundel toch maar geupgrade naar 2500 mb. Krijg ik een sms dat de helft van mijn bundel op is. Binnen 10 min. Een sms dat alles is verbruikt! Kijk ik op mijn Simyo zie ik dat nog 1579 mb heb en hij had net geupdate. Dus ging ik ervan uit dat et mssn een foutje was dat de melding nog op mijn oude bundel was ingesteld. Dat was donderdagavond. Gister had ik ook nog boven de 1000 mb. Vandaag zie ik dat alles is verbruikt. Ik ben gewoon met verbazing en ongeloof!!!! Hoe kan dit.... wilde dat ik nooit was overgestapt en ik raad et iedereen ook af. Zeer slecht en zeer ongeloofwaardig dit allemaal.
Badge +6
Ik heb hetzelfde en ik ben echt heel boos! Heb altijd genoeg gehad aan 1gb. Ineens bij Simyo niet meer. Vorige maand mijn bundel toch maar geupgrade naar 2500 mb. Krijg ik een sms dat de helft van mijn bundel op is. Binnen 10 min. Een sms dat alles is verbruikt! Kijk ik op mijn Simyo zie ik dat nog 1579 mb heb en hij had net geupdate. Dus ging ik ervan uit dat et mssn een foutje was dat de melding nog op mijn oude bundel was ingesteld. Dat was donderdagavond. Gister had ik ook nog boven de 1000 mb. Vandaag zie ik dat alles is verbruikt. Ik ben gewoon met verbazing en ongeloof!!!! Hoe kan dit.... wilde dat ik nooit was overgestapt en ik raad et iedereen ook af. Zeer slecht en zeer ongeloofwaardig dit allemaal.

Hoi Denise- en mas, welkom op het forum van Simyo.

De sms die wordt gestuurd op 50% en 100% van je Internetbundel komt realtime van het netwerk, oftewel wanneer je een sms krijgt dat je 100% van je Internetbundel hebt verbruikt, dan is je Internetbundel echt op.

Wij daarentegen krijgen het verbruik met een vertraging binnen van het netwerk. Hierdoor loopt het verbruik op Mijn Simyo altijd wat achter. Echter hebben we de afgelopen dagen helaas te maken gehad met een grotere vertraging in het binnenkrijgen van het verbruik van het netwerk.
Deze achterstand in het bijwerken van het verbruik is van het weekend ingelopen en inmiddels is alles weer up-to-date op Mijn Simyo.

Omdat ik begrijp dat deze situatie wel voor de nodige verwarring heeft gezorgd, zal ik van mas eenmalig de extra kosten voor mobiel internet die hierdoor zijn ontstaan t/m 27-9 à €25,98 vergoeden tegen een extra Internetbundel.

Ik zie dat jij Denise- €0,66 buiten je bundel bent gegaan door mobiel internet, oftewel voor jou wordt het niet voordeliger om deze kosten te vergoeden tegen een extra Internetbundel :)

Belangrijk is wel: het verbruik is er geweest. Op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik en vervolgens September kunnen jullie zelf precies zien welke pakketten aan verbruik wanneer hebben plaatsgevonden.

Uit je bericht, mas, begrijp ik dat het helaas een groot mysterie voor je is waaraan dit verbruik heeft plaatsgevonden. Ik zou je willen aanraden om eens een datacounter app op je telefoon te installeren, zodat je zelf een inzicht kan krijgen in wat er allemaal aan apps en/of achtergrondprocessen op je telefoon draaien die voor dit dataverbruik zorgen.
Ook raad ik je aan om onze Blog eens door te lezen voor andere handige tips om voortaan binnen je Internetbundel te kunnen blijven :)

Op 1 oktober zullen jullie je nieuwe Internetbundel krijgen. Let tot die tijd op met je verbruik via mobiel internet, want je betaalt €0,15 per MB buiten je bundel.

Reageer