.

Beantwoord

Kan je als Simyo klant gebruik maken van KPN-hotspots?

  • 21 June 2016
  • 6 reacties
  • 575 Bekeken

Badge
Tijdens mijn reis door Nederland gaf mijn telefoon (microsoft) regelmatig aan dat ik moest inloggen op het KPN netwerk.
Inloggen op het KPN netwerk vereist een wachtwoord.
Ik vermoed dat KNP een wifi-netwerk heeft waarop KPN gebruikers toegang hebben tot internet (vergelijk Ziggo hotspot).
Als Simyo klant zit ik ook op dat KPN netwerk.
VRAAG:
1. Kan ik als Simyo klant gebruik maken van deze KPN-dienst?
2. Zo ja, hoe regel ik dat.?
mvg Hein
icon

Beste antwoord door Ray 21 June 2016, 09:51

Bekijk originele reactie

6 reacties

Nee als Simyo klant kunnen wij daar (helaas) niet op inloggen. Daarvoor moet je echt een KPN klant zijn. Wij als Simyo klant krijgen die meldingen echter wel omdat er herkent wordt dat wij op het KPN netwerk zijn aangesloten met Simyo. Ik heb hier zelf ook eens naar geïnformeerd omdat ik weet dat die Wifi Spots van KPN soms een vrij snelle verbinding kunnen hebben en er zijn er meer dat de Ziggo Wifispots.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Hein en Raytje,

Op de KPN Fon hotspots kan ik zonder wachtwoord inloggen, gaat zelfs automagisch 🙂, de snelheid is niet te vergelijken met 4G, ik zet Wi-Fi uit als ik aan het rijden ben om het verbonden worden en weer een verbroken verbinding krijgen te voorkomen, als ik ergens op een terras zit zet ik het wel aan, kost me geen MB's bij Simyo.
Ik zie KPN fon wel als open, maar je kan dan voor 15 minuten proberen of je moet een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.

Reputatie 7
Badge +9
Dit scherm ken ik niet 🙂 Mijn toestel verbindt gewoon automatisch, kan zijn omdat er ook een BASE kaart in mijn toestel zit, daarmee heb ik weleens ingelogd bij KPN-België toen BASE nog deel van KPN was.
Dan is dat denk het verschil, want normaliter kan het dus niet, tenzij je iets afneemt bij KPN. Heb het zelf geïnformeerd bij KPN.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi HeinKneepkens,

Welkom op 't Simyo Forum!

Goed dat je deze vraag stelt! Helaas is het zo dat Simyo klanten geen aanspraak maken op de handige Wi-Fi hotspots van KPN. We worden immers als een aparte provider gezien.

Zoals Raytje terecht heeft aangegeven is dat dus niet op Simyo klanten van toepassing. Jammer natuurlijk! Het zou enorm handig kunnen zijn.

Franswon, ik denk inderdaad dat dat te maken heeft met de BASE-kaart!

Franswon en Raytje, erg bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Ilias

Reageer