.

Beantwoord

Internet werkt gedeeltelijk

  • 13 September 2012
  • 11 reacties
  • 888 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,


Mijn simyo abonnement is vandaag in gegaan en ik heb nummerportering aangevraagd. Bellen, smsen etc werkt, behalve het internet.
Dat werkt gedeeltelijk. Als ik een whatsapp bericht stuur staat die in de wacht (klokje krijg ik  te zien) en ik heb mijn toestel al uit en aan gezet, maar dit mocht niet baten.


Zouden jullie mij kunnen antwoorden zodat ik mijn telnr stuur?


Alvast bedankt.

Charity
icon

Beste antwoord door Arie 14 September 2012, 15:20

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +2
Beste Charity,

Welk toestel gebruik je? Wellicht heb je niet de juiste of de volledige internetinstellingen in je toestel staan. Laat ons even weten welk toestel je gebruikt.

Groetjes,

Arie
Beste Arie,


Ik heb een blackberry 9780. Whatsapp werkt nu weer wel, maar het bezoeken van sites werkt nu wel slecht. Ik krijg regelmatig de melding dat ik niet op internet kan. foutmelding: u heeft geen verbinding met het internet.  Telefoon weergeeft wel dat ik op het 3g netwerk ben.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Charity
Badge +2
Beste Charity,

Uit onze gegevens blijkt dat je een Internetbundel Regelmatig hebt. Voor het gebruik van internet op een BlackBerry heb je een speciaal abonnement nodig. Dit kan je aanvragen via je persoonlijke pagina op www.simyo.nl. Onder het tabblad overzicht vindt je de knop 'bundels aanpassen'. Hier kan je je huidige internetbundel omzetten naar een BlackBerry internetbundel. Deze gaat echter pas per de eerste van de volgende maand in.

Groetjes,

Arie
Ook ik heb een internetabonnement, maar hier thuis is hij toch steeds niet verbonden met het internet. Ik kan niet op websites, whatsappen enz. Bij whatsapp verschijnt het klokje. ALs ik dan bij instellingen, mijn verbinding verbreek en weer verbindt, dan doet hij het wel weer even, maar echt handig is dit niet.
Ik heb een htc toestel. Kan iemand mij helpen. Heb nu mijn internetbundel al verbruikt door dat ik hem steeds op 3g liet werken en dat was toch niet de bedoeling.
Martine
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Martinehn,

Uit je vraag maak ik op dat je problemen hebt met de wifi verbinding. Wij kunnen geen invloed uitoefenen op een wifi verbinding. De oorzaak van het niet werken van een wifi verbinding moet je zoeken bij het toestel of modem (internet provider). Mocht ik je vraag toch niet goed begrijpen dan verneem ik het graag. Werkt het alleen bij jou thuis niet of werkt het helemaal nergens?

Je zou eigenlijk even een kruistest moeten uitvoeren. M.a.w. een ander toestel en een andere wifi verbinding.

Groetjes,

Alex
Die kruistest hebben we al gedaan dan gebeurt het zelfde ook op andere plaatsen doet hij het.  Het ligt niet aan het toestel en ook niet aan de modem. Laptop andere telefoons en tablet werken allemaal wel op wifi alleen mijn telefoon niet sinds deze simkaart.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Martinehn,

Als je op andere plekken wel verbinding met wifi kan maken, maar alleen thuis niet dan kan het in ieder geval niet aan de simkaart liggen. Probeer maar eens verbinding te maken met wifi zonder dat er een simkaart in zit.

Let er wel goed op dat je de mobiele dataverbinding uit zet, als je verbinding wilt maken met wifi.

Groetjes,

Alex
Hoi Martinehn,

Als je op andere plekken wel verbinding met wifi kan maken, maar alleen thuis niet dan kan het in ieder geval niet aan de simkaart liggen. Probeer maar eens verbinding te maken met wifi zonder dat er een simkaart in zit.

Let er wel goed op dat je de mobiele dataverbinding uit zet, als je verbinding wilt maken met wifi.

Groetjes,

Alex


Op andere plekken gebeurt precies hetzelfde. Als ik verbinding met Wifi heb, ligt hij er binnen een paar minuten uit. Servers niet bereikbaar, connection error krijg ik dan te lezen. Dan ga ik naar menu, instellingen Draadloos en netwerken en daar staat dat ik verbonden ben. Alleen is dat dus niet zo. Ik verbreek dan de verbinding echt, en maak hem weer aan en dan heb ik weer even verbinding. Alleen begint het dan weer van voor af aan en vliegt hij er weer uit.
Ik hoop echt dat u me kunt helpen want ik begin het nu echt wel zat te worden.!
Alvast bedankt weer
Martine
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Martinehn,

Wij hebben geen invloed op een wifi verbinding. Wij kunnen enkel invloed uitoefenen op de verbinding met internet via ons netwerk. Een wifi verbinding staat hier helemaal los van.

Staat de mobiele data verbinding uit op het moment dat je gebruik maakt van wifi?

Groetjes,

Alex
Toch blijf ik het heel vreemd vinden. Met mijn vorige simkaart was het helemaal niet, en als ik mijn simkaart eruit haal, haalt mn mobiel wel gewoon de mails ed binnen. Dan zou je toch zeggen dat het aan de simkaart ligt????

Sorry voor het lastig zijn, maar ik was zo blij met mn internet abonnement en nu heb ik voor mn gevoel nog niets.

Groetjs Martine
Reputatie 2
Badge +1
Hey Martinehn,

Het is niet mogelijk dat dit aan de simkaart ligt omdat het gebruik maken van wifi op jouw toestel niets met het Simyo netwerk te maken heeft. Het is een directe verbinding tussen wifi en jouw toestel waar de simkaart verder geen invloed op uit kan oefenen.

Reageer