.

Beantwoord

Ik heb geen service met mijn in VS gekochte telefoon. Wat nu?

  • 26 April 2018
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

ZTE836 SIMlock vrij geeft bij bellen de code Netwerk Not Availble.
Preffered Networktype GSM/WCDMA auto mobile data ingeschak.
Wat nu om toch te kunnen WA en bellen?
icon

Beste antwoord door Scotsman 26 April 2018, 19:15

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Janno,

Kan je dit toestel op een betere verbinding zetten, 3G of 4G, 4G alleen als dit aanstaat op Mijn Simyo.
Staat internet aan op Mijn Simyo?
Welke netwerken zie je om uit te kiezen? Kies KPN/Simyo
Helpt dit niet zet dan je toestel uit, verwijder simkaart en batterij (indien mogelijk) en eventuele oplader.
Na een kwartier alles weer terugzetten, telefoon herstarten en kijken of je nu wel verbinding hebt.

Lukt het nog niet dan kan je een kruisproef proberen, jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel en die andere simkaart in jouw toestel. Hiermee detecteer je waar het probleem ligt.

Is het jouw simkaart dan kan een moderator jouw simkaart resetten.

Helpt dit ook niet dan zal de simkaart vervangen moeten worden.

Hou je ons op de hoogte?
Alle dingen die voorgesteld staan gedaan, en de telefoon kan geen netwerk vinden! (ook de vreemde SIM kan geen verbinding maken met een netwerk). Wat nu? PS ik heb de telefoon in de USA gekocht!
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Janno,

Dan is deze telefoon waarschijnlijk niet geschikt voor de hier gebruikte frequenties. Ik heb geen specs van de frequenties die jouw toestel ondersteunt, in NL zijn de volgende frequenties in gebruik:

800 MHz 4G KPN / Vodafone / Tele2
900 MHz 2G / 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile
2100 MHz 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM
Reputatie 7
Badge +9
Die telefoon ondersteunt volgens CNET onder meer de GSM banden 900 en 1800 dus hij zou moeten werken met een Simyo simkaart. Er is dus een ander probleem.

Als geen enkele GSM simkaart het doet zoals @Janno aangeeft dan is er wellicht een hardware probleem met de telefoon. Zit er nog garantie op? Is hij echt simlockvrij?
Ik heb hem naar een winkeltje in Nijmegen gebracht en zal daar eerst naar toe gaan met mijn sim en kijken of dat het probleem is!
In de USA deed ie ie perfect! ( deal met WallMart sim) Ik kom hierop terug! ( 25 euro betaald voor simlock vrij maken!!!)
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Janno,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je geen netwerk kunt verkrijgen met je nieuwe telefoon!

Zojuist heb ik het even voor je uitgezocht en zie dat je met jouw telefoon netwerk kunt verkrijgen via 900 en 1800 Mhz. Mogelijk dat je telefoon nog een simlock had, waardoor jij je simkaart alsnog niet kon gebruiken.

Ik ben benieuwd of het probleem hiermee wordt verholpen!

@Franswon en @Scotsman, bedankt!

Groetjes,
Asna

Reageer