.

Beantwoord

ik ben nieuwe klant en krijg een sms van 1300, klopt dit?

  • 3 March 2014
  • 10 reacties
  • 4157 Bekeken

Hallo allemaal,

Tot dusver lijkt mijn overgang naar symio goed te gaan. Na plaatsing van de simkaart kreeg ik een sms van 1300: Welkom! U ontvangt zo dadelijk een aantal instellingen voor het gebruik mobiele data diensten oa mobiel internet en SMS. Gelieve deze op te slaan en activeren.

Mijn vragen:

1. Is deze sms afkomstig van symio want dat staat nergens vermeld
2. Na die sms is het nu ruim 2 uur heel erg stil gebleven. Ben ik te haastig of is er iets mis gegaan?

Alvast bedankt,
Anne.
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 March 2014, 19:25

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hmmm ik hoop niet dat de traagheid van beantwoorden van vragen in het forum sympomatisch is voor Symio. Heb ik dan toch de verkeerde keuze gemaakt??
Reputatie 7
Badge +9
Makkelijk te beantwoorden vragen worden vaak heel snel door andere Simyo klanten op dit forum beantwoord. Deze reactie van mij is daar een voorbeeld van! Maar als het duidelijk is dat de materie dermate complex is, of als er in jouw accountgegevens moet worden gekeken voor een oplossing, dan kan alleen een moderator dat doen. Die reageren vaak (maar niet altijd) binnen 1 werkdag.
Ok ik wacht ..... Voor zover ik kan bekijken werkt alles goed maar dan was die sms overbodig 😉
Faenfan, speel je hattrick toevallig?
Ok ik wacht ..... Voor zover ik kan bekijken werkt alles goed maar dan was die sms overbodig ;)


Hallo Feanfan.

Ik zou wel zoals Scotsman al opmerkt wachten op reactie van een moderator.
Alleen is het wel zo, en dat zal Scotsman ook wel weten, 
*Simyo gebruikt het netwerk van KPN.
*1300 gaat over configuratie-berichten... van KPN 
***1300 klopt op zich dus***

Na je eerste sms zou je 2 berichten moeten ontvangen met...
Internet instellingen
MMS instellingen.

Of je deze instellingen nodig hebt of gebruikt, is afhankelijk van het soort toestel dat je hebt. (eenvoudig toestel of smartphone)

Of je nu prepaid of sim only hebt die (1300) berichten zou je ook dan krijgen wanneer je bijvoorbeeld een nieuw toestel hebt, en je simyo kaart zou overzetten....


Maar zoals al beschreven wacht voor de zekerheid op antwoord moderator.

Groetjes,
Friesian


Edit 1-11-2016:

Zoals je kunt zien is het topic al wat ouder. De informatie die hierin staat is niet helemaal juist meer. Het versturen van een gratis sms-bericht om de instellingen op te vragen is niet meer mogelijk. De instellingen voor internet worden automatisch ingesteld en bij uitzonderingen moet je nog de instellingen opzoeken in ons Toestelhulp.
Nee sorry Mark, ik speel geen hattrick(hoop wel dat Finnbogason ze regelmatig scoort :-)) 

Bedankt voor je reactie Friesian(vast provinciegenoot:-)) Ik heb tot nu toe geen verdere sms ontvangen, maar MMS, wie gebruikt dat nog en internet werkt perfect. Mocht er verder niet gereageerd worden ook prima, ik kom er wel uit 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Feanfan, welkom op het Simyo forum :)

Jammer genoeg duurt het soms wat langer dan 1 dag voordat een moderator aan je berichtje toe komt...
De berichten van 1300 worden inderdaad automatisch verstuurd vanuit KPN aan de meeste telefoons die zich voor het eerst aanmelden op het netwerk. Of je telefoon iets met die instellingen kan, is een tweede.
Het stamt namelijk nog uit de tijd dat het mobiele internet via WAP ging en de meeste telefoons van nu zijn Smartphones die zichzelf kunnen instellen of gemakkelijk met de hand ingesteld kunnen worden.

Scotsman en Friesian; bedankt voor het helpen!
Reputatie 5
Badge +11
Faenfan, speel je hattrick toevallig?

Welkom op het Simyo forum, Mark Eikema 😃
Nee sorry Mark, ik speel geen hattrick(hoop wel dat Finnbogason ze regelmatig scoort :-)) 

Bedankt voor je reactie Friesian(vast provinciegenoot:-))


Hi Feanfan.

Provinciegenoot?
Alleen als je uit Brabant komt.
Friesian..houdt verband met Avatar.

Paard is een Fries...
+ deel van mijn naam. 🆒

Groetjes,
Friesian
Badge +8
Hoi Friesian,

Mooi paard, zeg. 🙂 Is het je eigen paard?

Groetjes, Charlene

Reageer