.

Beantwoord

Te hoog data verbruik op 1 dag

  • 22 April 2013
  • 13 reacties
  • 767 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Beste Simyo tot mijn grote schrik heb ik vandaag een bericht van jullie ontvangen dat mijn data verbruik van 1GB verstreken is.
Dit kan normaal gezien nooit, omdat ik heel zuinig hiermee ben.Mijn gemiddelde verbruik is ongeveer 300mb p/m.
Ik heb net ingelogd en naar mijn verbruik gekeken van april, tot mijn hele grote verbazing zag ik dat er gisteren op 22-04-2013 1072836,0 kb verbruikt is (met kosten €55,48) dit moet wel een fout zijn.Het kan nooit zo zijn dat ik op 1 dag zoveel data gebruikt hebt.
En heb gisteren bijna hele dag binnen gezeten met WiFi.

Kunnen jullie dit aub zsm onderzoeken want ik wordt heel erg ongerust hiervan.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Natascha 25 April 2013, 10:16

Bekijk originele reactie

13 reacties

Correctie: 22-04-2013 is vandaag en ben vandaag niet naar buiten geweest.Dat betekend dat ik alleen WiFi gebruikt hebt.
Hallo Simyo hebben jullie een oplossing hiervoor ?
Badge +6
Beste Simyo tot mijn grote schrik heb ik vandaag een bericht van jullie ontvangen dat mijn data verbruik van 1GB verstreken is.
Dit kan normaal gezien nooit, omdat ik heel zuinig hiermee ben.Mijn gemiddelde verbruik is ongeveer 300mb p/m.
Ik heb net ingelogd en naar mijn verbruik gekeken van april, tot mijn hele grote verbazing zag ik dat er gisteren op 22-04-2013 1072836,0 kb verbruikt is (met kosten €55,48) dit moet wel een fout zijn.Het kan nooit zo zijn dat ik op 1 dag zoveel data gebruikt hebt.
En heb gisteren bijna hele dag binnen gezeten met WiFi.

Kunnen jullie dit aub zsm onderzoeken want ik wordt heel erg ongerust hiervan.
Alvast bedankt.


Hoi Amar,

Ik snap het vervelend is om geconfronteerd te worden met hoge kosten waar je niet op hebt gerekend.
Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

Wanneer je toestel de mogelijkheid heeft om te switchen tussen wifi en het mobiele netwerk dan zal je toestel dit doen.

In dit topic kan je lezen wat voor veel internet verbruik kan zorgen.
Totaal niet mee eens!
Ik zit nu met een factuur boven de 300 euro voor datagebruik op 1 dag!!!!!!! (uiteraard ga ik dat niet betalen)
Omdat er door een of andere bug in de nacht van 21/22 april mijn toestel 2 gb data binnegehaald heeft waar ik TOTAAL geen idee van heb.

Ik ben nu gezamelijk met Apple bezig hoe dit kon gebeuren met mijn toestel en met mijn juridische adviseur die verder contact met jullie opneemt (dit zal via een andere kanaal bij jullie binnenkomen)
Badge +6
Totaal niet mee eens!
Ik zit nu met een factuur boven de 300 euro voor datagebruik op 1 dag!!!!!!! (uiteraard ga ik dat niet betalen)
Omdat er door een of andere bug in de nacht van 21/22 april mijn toestel 2 gb data binnegehaald heeft waar ik TOTAAL geen idee van heb.

Ik ben nu gezamelijk met Apple bezig hoe dit kon gebeuren met mijn toestel en met mijn juridische adviseur die verder contact met jullie opneemt (dit zal via een andere kanaal bij jullie binnenkomen)


Hoi Amar,

Simyo heeft geen invloed op je toestel en het verbruik wat vanaf je toestel doorgegeven wordt aan het netwerk.
Als gebruiker van de simkaart en het toestel ben je hier zelf voor verantwoordelijk. Hopelijk kan je er met Apple uitkomen en kunnen zij voor je achterhalen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Amar,

Je hebt een punt daar. Ik kreeg al na 3 dagen een smsje dat ik meer dan 75% van mijn datbundel verbruikt had (500mb). Daar schrok ik goed van omdat ik ook zoveel mogelijk wifi gebruik en regelmatig mijn 3G uit zet om dergelijk dataverbruik te voorkomen. Maar na inlog op mijn simyo valt het weer mee (?? wtf)

Maar een tip: zet je 3G gewoon uit als je toch wifi hebt dan voorkom je dat je mobiel snachts rare dingen gaat doen.

En Apple, tsja...
Badge
Beste Rens01,

Als jij startend bent bij Simyo, en kort geleden bent aangesloten, dan kunnen die meldingen kloppen omdat je de eerste maand belminuten en internet krijgt naar rato. Oftewel als je 300 minuten/sms hebt, de maand 30 dagen hebt en je op de 15e start met je aansluiting, dan krijg je nog maar 150 minuten/smsjes. Wellicht is dat bij jou het geval geweest?
Beste Rens01, Als jij startend bent bij Simyo, en kort geleden bent aangesloten, dan kunnen die meldingen kloppen omdat je de eerste maand belminuten en internet krijgt naar rato. Oftewel als je 300 minuten/sms hebt, de maand 30 dagen hebt en je op de 15e start met je aansluiting, dan krijg je nog maar 150 minuten/smsjes. Wellicht is dat bij jou het geval geweest?


Daar zal je 100% gelijk in hebben! My bad
Amar nog 1 tip;

Installeer een dataverbruik app zoals 3G watchdog. Kun je zelfs zo instellen dat hij het 3G uitschakelt zodra je datalimiet bereikt is.

Werkt top!

mvg
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de tips Sandertju en Rens01
Badge
Jongens kijk nou rond op dit forum en op klacht.nl/simyo. Er is een gigantisch probleem bij Simyo als het gaat om het verwerken van dataverkeer. Simyo steekt de kop in het zand en doet alsof zijn neus bloed. Er zijn veel te veel mensen met exact hetzelfde probleem en ik raad iedereen aan om naar de geschillencommissie te stappen. Lisanne die hier ook heeft gepost heeft dit gedaan en heeft vervolgens gewonnen.

Simyo is stelselmatig mensen aan het oplichten en gaat daardoor steeds meer in de problemen komen. Ik heb gisteren tussen neus en lippen door telefonisch van een medewerker van Simyo te horen gekregen dat ze constant aan de lijn zitten met mensen die onverklaarbaar hoog data verbruik hebben. Hij wordt er helemaal gek van maar mag niets anders van Simyo dan zeggen dat het je eigen schuld is.
Badge +6
Hoi BVDM,

Ik zie dat je hier zelf een topic hebt geopend.
Ik heb je vraag in dit topic al beantwoord. Gelieve in je eigen topic te antwoorden om het forum overzichtelijk te houden.
Badge
Dit is exact hetzelfde probleem! Dit topic gaat om de problemen van de mensen dier hier gepost hebben en niet die van mij dus jouw opmerking slaat nergens op. In dit topic moet je het probleem van deze mensen oplossen.....

Ik zorg alleen maar dat de aandacht op deze problematiek gevestig blijft totdat jullie toegeven at er een probleem is!

Reageer