.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland, wat nu?

  • 22 August 2018
  • 4 reacties
  • 265 Bekeken

Ik bevind mij nu op Cyprus en heb geen toegang tot internet van mijn bundel. Alle opties voor in het buitenland zijn aangevinkt op mijn simyo. De vorige keer had ik in Duitsland hetzelfde probleem en Cyprus bevindt zich ook in de EU dus daar ligt het niet aan. Mijn toestel is een Samsung Galaxy S7 en roaming staat aan. Kan iemand mij helpen dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Ashweeta 23 August 2018, 14:14

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Nico1995,

Welkom op het forum!

Ah, balen dat het internet niet werkt in Cyprus. Het internet moet overal in de EU werken. Ik zie inderdaad dat de instellingen op Mijn Simyo aanstaan. Dat is mooi! Ik help je graag verder!

Kan je de APN instellingen in je telefoon doorlopen. Het is belangrijk dat deze goed staan, anders kan je telefoon geen verbinding maken met het internet in het buitenland. De APN instellingen kan je vinden onder Instellingen > Mobiele netwerken > Namentoegangspunten. In deze link kan je de instellingen van je Samsung Galaxy S7 vinden.

Je APN moet als volgt staan:

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Staat de APN ook goed ingesteld en werkt het internet toch nog niet, kan het zijn dat je verbonden bent met een netwerk die geen verbinding maakt met het internet. Om erachter te komen wel netwerk wel verbinding maakt met het internet, kan je handmatig naar een netwerk zoeken. Op je Samsung Galaxy S7 kan je dit via Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators doen. Jouw telefoon zoekt naar beschikbare netwerken in het buitenland. Ik raad je aan om verbinding te maken met een van die netwerken, zo kan je erachter komen welk netwerk wel verbinding maakt met het internet.

Laat je het mij weten of het internet werkt in Cyprus?

Groetjes,
Ashweeta
Bedankt Ashweeta!

Het heeft gewerkt en ik moest ook even een ander netwerk selecteren maar ik heb nu redelijk snel mobiel internet (LTE).

Nogmaals bedankt,

Nico
Handmatig een netwerk selecteren op Cyprus is sowieso aanbevolen. Voor je het weet ben je met een Turkse mast verbonden en zijn er hoge buiten de bundel kosten.

Reputatie 7
Badge +10
Hi Nico,

Fijn dat het helemaal goed is gekomen! 🙂 En Ray's tip is goed om in gedachten te houden: Cyprus is zo klein dat het verstandig is om zelf de touwtjes in handen te nemen. Dan weet je zeker dat je gekkigheid vermijdt.

Groetjes,
Jihane

Reageer