.

Beantwoord

Als ik mijn telefoon koppel met de carkit dan werkt internet niet. Hoe kan dat?

  • 19 June 2017
  • 7 reacties
  • 6886 Bekeken

Badge
Als ik mijn fonkelnieuwe Samsung Galaxy S7 edge via bluetooth verbind met mijn carkit (RNS 310-Volkwagen Golf 6 vaiant) dan lukt dat uitstekend. Maar op hetzelfde moment valt mijn 3G/4G -internetverbinding wegl. Zodra ik de telefoon loskoppel van de carkit, is de internetverbinding als bij toverslag terug. En nu?
icon

Beste antwoord door Asma 21 June 2017, 11:34

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Misschien is het een beveiliging van je carkit, niet internetten achter het stuur?
Neem aan dat je wel kan bellen op dat moment.
En hoe zit het dan bijvoorbeeld met real-time verkeersinformatie/navigatie?
Ik heb op internet gekeken en de vraag die daar voorbij komt is, staat tethering aan? Uitzetten probeer dat eens in dat geval.
Badge
Tethering staat uit... en het is ook echt geen beveiliging door de carkit. Ik mag toch wel toegang hebben tot het internet tijdens het rijden? inkomende berichten, Flitsmeister enz. mogen toch geen probleem vormen? Maar het lukt dus níet. Handsfree bellen? Ja, maar dan geen internetverbinding. Verbinding carkit met telefoon verbreken... en ja! Daar heb je je 4G/3G terug....
De carkit is ingebouwd in je VW begrijp ik? Misschien eens bij hun informeren.

PS: Ik vind dit op internet.

https://twitter.com/rwvtimmerman/status/827638856635777024

Misschien voor jou ook de oplossing al weet ik niet of dat het was omdat het gesprek dat niet vermeld.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Puntenel,

Balen dat je niet kunt internetten als je telefoon is verbonden met de carkit!

Ik heb even wat uitzoekwerk voor je verricht en ben er achtergekomen dat je twee modusvormen hebt: rSAP mode (Remote SIM Access Profile) en Bluetooth. Als je rSAP selecteert dan wordt je simkaart verbonden met je auto. Dit betekent dat je dan alleen oproepen kunt ontvangen. Als je daarentegen Bluetooth selecteert, dan zou internet wel moeten werken.

Je kunt je Bluetooth verbinding opnieuw instellen. Als het goed is wordt er eerst gevraagd welke connectie je wilt maken. Kies dan niet voor rSAP. Als er wordt gevraagd of je de simkaart wilt verbinden met je auto, kies dan 'Nee'.

Ik voel me nu een beetje Inspector Gadget. Kun je ons laten weten of mijn tips werken? Dan hebben wij er weer wat bijgeleerd. :D

@ Ron H, Friesian en Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Naar aanleiding van de link van Ray heb ik wat met de instellingen zitten mieren. Vraag me niet wat ik precies heb gedaan, maar het lijkt nu te werken. in elk geval bij een stilstaande auto. Als het probleem toch weer terugkomt, meld ik me eerst eens bij de VW-dealer voor een software-update. En daarna zien we wel weer verder.

Asma, ik had voortdurend een bluetoothverbinding. Daar kon het dus niet aan liggen. Dank voor jullie hulp, allemaal!

Groet,

Puntenel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Puntenel,

Wat ben ik blij dat het nu lijkt te werken 😃 Hou je ons op de hoogte van eventuele ontwikkelingen?

Groetjes,
Jihane

Reageer