Ik heb momenteel een zeer trage internetverbinding. Zo komt bij mij thuis op het simyo internet met speedtest.net mijn ping niet lager dan 270 ms, mijn download snelheid niet sneller dan 66,5 kB/s en upload lukt helemaal niet. Terwijl ik hiervoor thuis regelmatig de maximale up en download snelheid haalde, maar in ieder geval meestal wel 1 mbit/s. Maar internetten is momenteel op mijn Samsung S3 volstrekt onmogelijk.
Wat is er aan de hand? Want als dit zo blijft kan ik mijn internet abonnement net zo goed opzeggen.
Bladzijde 1 / 1
Hallo Sloepie,
Is inderdaad een erg lage snelheid.
Welk symbool voor het datanetwerk zie je bovenin je scherm? Een G, 3G of een H? Als je daar een G ziet, dan kun je je te ver van een mast bevinden en is de snelheid inderdaad laag. Maar ook binnenshuis komt G vaker voor. Heb je al eens buiten getest?
Ook wil wel eens een herstart van je toestel helpen.
Is inderdaad een erg lage snelheid.
Welk symbool voor het datanetwerk zie je bovenin je scherm? Een G, 3G of een H? Als je daar een G ziet, dan kun je je te ver van een mast bevinden en is de snelheid inderdaad laag. Maar ook binnenshuis komt G vaker voor. Heb je al eens buiten getest?
Ook wil wel eens een herstart van je toestel helpen.
Hallo Sloepie,
Is inderdaad een erg lage snelheid.
Welk symbool voor het datanetwerk zie je bovenin je scherm? Een G, 3G of een H? Als je daar een G ziet, dan kun je je te ver van een mast bevinden en is de snelheid inderdaad laag. Maar ook binnenshuis komt G vaker voor. Heb je al eens buiten getest?
Ook wil wel eens een herstart van je toestel helpen.
Ik krijg wel degelijk H+ (HSDPA) dus daar kan het niet aan liggen. Zojuist weer gestest en nu is mijn ping helemaal absurd (597 ms) met een download van 75,3 kB/s en is upload wederom onmogelijk. (Ook na meerdere reboots)
Een uurtje geleden vlak bij het Surinameplein in A'dam ook getest en daar was het iets beter (ping 134 ms) met een download van 123,5 kB/s en een upload van 26,3 kB/s (Ook H+)
Maar ook dat is knudde als je dat vergelijkt met de 2 Mb/s down en 384 kB/s up snelheid die Simyo claimt te geven. De werkelijke snelheid ligt dus maar net tussen de 4 en 6% van wat Simyou claimt en er valt met deze snelheden dan ook absoluut niets met dat zogenaamde mobiel internet te beginnen.
Als dit zo blijft ben ik heel snel klaar met Simyo want dit is absurd. Dan hoef ik net zo goed geen mobiel internet te nemen.
Ik begin zo langzamerhand die mobiele providers spuugzat te worden die hun klanten domweg belazeren door hun hele netwerk maar met zoveel mogelijk abonnees vol te plempen waardoor het netwerk in feite zwaar overbelast wordt, wat naar mijn mening de werkelijke oorzaak is van dit soort absurd lage snelheden. Ik heb hetzelfde eerder ook al eens bij Vodafone meegemaakt. Wat voor mij een reden was op Simyo (KPN) over te stappen.
Simyo ga je schamen en doe hier wat aan anders ben ik heel snel bij jullie vertrokken. Ik pik dit soort verlakkerij niet. Hooguit 4-6% van de snelheid die jullie claimen.
Let wel op de 'schrijfwijze' van de snelheid. Simyo geeft aan maximaal 2 Mbps down en 384 Kbps up aan te bieden. Dit zijn de snelheden in bits. In Bytes wordt het maximaal 250 KBps down en 32 KBps up.
Welke snelheden bedoel jij nu met 75,3 kB/s en 123,5 kB/s down en 26,3 kB/s up? Als dit de snelheid in Bytes is, is die inderdaad wel lager, maar toch niet schrikbarend (?). Als dit de snelheid in Bits is, dan is er zeker wat aan de hand.
NB Ik lees net in diverse topics dat meerdere klanten op meerdere locaties in het land problemen ervaren. Een moderator heeft in ieder geval van de problemen rondom Utrecht aangegeven dat deze opgelost moeten zijn.
Welke snelheden bedoel jij nu met 75,3 kB/s en 123,5 kB/s down en 26,3 kB/s up? Als dit de snelheid in Bytes is, is die inderdaad wel lager, maar toch niet schrikbarend (?). Als dit de snelheid in Bits is, dan is er zeker wat aan de hand.
NB Ik lees net in diverse topics dat meerdere klanten op meerdere locaties in het land problemen ervaren. Een moderator heeft in ieder geval van de problemen rondom Utrecht aangegeven dat deze opgelost moeten zijn.
Voor alle duidelijkheid. Ik had het inderdaad over kilobits. Er is wel enige vooruitgang. Om 13:00 uur nogmaals gemeten en toen was het 176,8 kilobits down en 47,2 kilobits up (ping 434ms). Zojuist weer gemeten en nu was het 249,6 kilobit down en 27,2 kilobit up ( ping 144).
Ik hoop maar dat er hier (Amsterdam) inderdaad sprake is van storingen en dat dit niet structureel is, want ook met 249 kilobit (31 kilobyte) down en 27 kilobit (3,4 kilobyte) up valt er verdomd weinig te internetten.
Ik hoop maar dat er hier (Amsterdam) inderdaad sprake is van storingen en dat dit niet structureel is, want ook met 249 kilobit (31 kilobyte) down en 27 kilobit (3,4 kilobyte) up valt er verdomd weinig te internetten.
Sloepie, dat is dan inderdaad wel een heel erg trage verbinding. Ik hoop dat het gauw wordt opgelost.
Hallo,
Ik ben per 14/03 overgestapt van T-mobile naar Simyo, sindsdien heb ik af en toe een trage (3G) en soms geen enkele verbinding met internet.
De instellingen op mijn I-phone 3Gs zijn:
APN internet
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs
De gemeten snelheid (speedtest.net) is:
Ping 136 ms
Download 0.62 Mbps
Upload 0.18 Mbps
Wat kan er aan de hand zijn?
Met vriendelijke groet,
Jante
Ik ben per 14/03 overgestapt van T-mobile naar Simyo, sindsdien heb ik af en toe een trage (3G) en soms geen enkele verbinding met internet.
De instellingen op mijn I-phone 3Gs zijn:
APN internet
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs
De gemeten snelheid (speedtest.net) is:
Ping 136 ms
Download 0.62 Mbps
Upload 0.18 Mbps
Wat kan er aan de hand zijn?
Met vriendelijke groet,
Jante
Welkom op het forum Jante,
Ervaar je deze problemen in (een) specifiek(e) postcodegebied(en) of in het algemeen?
Ervaar je deze problemen in (een) specifiek(e) postcodegebied(en) of in het algemeen?
Ik hoop maar dat er hier (Amsterdam) inderdaad sprake is van storingen en dat dit niet structureel is, want ook met 249 kilobit (31 kilobyte) down en 27 kilobit (3,4 kilobyte) up valt er verdomd weinig te internetten.
Welkom op het forum Sloepie,
Ervaar je dezelfde snelheden ook in een ander toestel?
Daarnaast ben ik ook benieuwd of je (zoals Wayne hierboven aangeeft) de snelheden overal ervaart of op bepaalde plekken. Als je een postcode doorgeeft, kunnen we een postcode check doen.
Groetjes,
Alex
Welkom op het forum Jante,
Ervaar je deze problemen in (een) specifiek(e) postcodegebied(en) of in het algemeen?
Hallo Wayne,
Er is voor zover ik weet geen sprake van (een) specifiek(e) postcodegebied(en). Ik heb op dit moment (thuis, zonder WIFI, postcode 8921 CV) geen enkele verbinding met het internet, waar ik dat een half uur geleden nog wel had.
Met vriendelijke groet,
Jante
Dag allemaal,
Ik vrees dat ik ook dezelfde problemen ervaar in de postcodegebieden 3825VE en 1213PC. Qua signaal lijk ik op deze locaties op G te zitten en internet is echt niet vooruit te branden de afgelopen weken (< 100 kbs)... In regio Volendam hetzelfde verhaal.
Ik zal ook eens een test doen met de sim van mijn vriendin die bij een concurrent zit, maar ik begin het gevoel te krijgen dat mijn instellingen qua abonnement niet kloppen.
@Alex: Zouden jullie mijn instellingen kunnen checken via de klantenservice (er vanuit gaande dat je werkzaam bent bij Simyo 😉 )?
Groet Caspar
Ik vrees dat ik ook dezelfde problemen ervaar in de postcodegebieden 3825VE en 1213PC. Qua signaal lijk ik op deze locaties op G te zitten en internet is echt niet vooruit te branden de afgelopen weken (< 100 kbs)... In regio Volendam hetzelfde verhaal.
Ik zal ook eens een test doen met de sim van mijn vriendin die bij een concurrent zit, maar ik begin het gevoel te krijgen dat mijn instellingen qua abonnement niet kloppen.
@Alex: Zouden jullie mijn instellingen kunnen checken via de klantenservice (er vanuit gaande dat je werkzaam bent bij Simyo 😉 )?
Groet Caspar
Aj, wat een blamage... de internetinstellingen van mijn telefoon stonden op GSM ipv UMTS. nu zit ie op ~1.6 Mbit op postcodegebie 3825 🙂 . Weer wat geleerd!
Hey CJK,
Gelukkig dat het inmiddels is opgelost. Bedankt voor jouw terugkoppeling!
Gelukkig dat het inmiddels is opgelost. Bedankt voor jouw terugkoppeling!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.