Skip to main content
Vraag

zeer hoog verbruik

• August 22, 2026
  • 4 reacties
  • 30 Bekeken

Hallo, ik hen bij Simyo voor drie zonen een contract lopen. Na lange tijd zonder problemen werd ik gisteren onaangenaam verrast door een mail van jullie. Eén van mijn jongens zijnnummer is geblokkeerd omdat hij 156 Euro kosten moet betalen voor verbruik buiten de bundel. Hij was zich daar niet van bewust. Dit is wel een hele zure en dure les waarmee hij een groot deel van zijn spaargeld kwijt is. Ik lees dat dit vaker voorkomt en dat er bij de eerste keer naast de goede adviezen ook coulance wordt gegeven. Ik hoor graag of jullie ook iets kunnen betekenen voor deze zoon. 

4 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • August 22, 2026

Hoi ​@SDO .

Erg vervelend om mee te maken. Hebben jullie al voor de zekerheid een dataplafond gekozen voor de 3 abonnementen? Dit gaat de volgende maand dan in..

Welk merk en type telefoon gebruiken jullie? 

Verder kun je in het weekend tussen 10:00 - 17:00 via WhatsApp de klantenservice contacteren.

https://www.simyo.nl/klantenservice

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 22, 2026

Ter aanvulling op ​@Friesian : Als je een Android toestel hebt kun je in aanvulling op het dataplafond ook een maximaal verbruik per maand instellen, Doordat op 95 procent van je bundel in te stellen zit je veilig.

Overigens heeft je zoon als het goed is ook waarschuwings sms’jes gehad, dus die heeft hij wellicht niet gelezen of genegeerd.

• auteur
  • Beginner
  • August 22, 2026

Klantenservice van Simyo heeft vanmorgen om 1000 uur direct gereageerd op mijn bericht via WhatsApp. Ik ben keurig geholpen en de zaak is netjes afgehandeld. Dank voor de tips ook.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 22, 2026

Ter aanvulling op ​@wimj12 .

@SDO ik hou meestal een waarschuwing en limit aan met een veilige marge van limiet 90% waarschuwing ongeveer 70/75% in je toestel.

Verder zou ik ook een datamanager app installeren, gegevensbesparing instellen en kijken welke apps mobiel data mogen gebruiken. Daarvoor bestaat zelfs een afzonderlijke app

Met dank aan @PaulH een voormalig FE..