Sinds enige tijd kan ik via 3G geen mail sturen. Voor de duidelijkheid: ik kan surfen, mails ontvangen en via een modem mails sturen, maar via 3G kan ik geen mail sturen. De helpdesk van Simyo wimpelt mij af en kan geen oplossing bieden. Zijn er nog meer klanten van Simyo met het zelfde probleem? Weet iemand wat de oplossing is?
Alvast dank voor de reactie!
Bladzijde 1 / 1
Hallo Falco.
Dit valt niet in 1 zin te beantwoorden.
Wat voor telefoon?
Android, Apple, windows phone.
Welk soort email?
Gmail, hotmail/outlook, of van welke provider.
Dus toch graag wat meer info....
Lees dit ook.
Groet,
Friesian
Dit valt niet in 1 zin te beantwoorden.
Wat voor telefoon?
Android, Apple, windows phone.
Welk soort email?
Gmail, hotmail/outlook, of van welke provider.
Dus toch graag wat meer info....
Lees dit ook.
Groet,
Friesian
Beste Friesian,
Het gaat om een HTC One telefoon, maar mijn vrouw met een iPhone en heeft sinds kort ook het zelfde probleem. De mail accounts zijn van Xs4all, Zonnet en een eigen mailadres. De provider is Xs4all. Volgens hen ligt het probleem bij Simyo aangezien mailen via modem prima gaat. Ze zouden sommige poorten dicht hebben staan. De Media Markt, waar de telefoon is gekocht, vindt dat er niets mis is met de telefoon omdat mailen via modem prima verloopt en aangezien via 3G mail ontvangen kan worden en aangezien probleemloos internet kan worden ontvangen. Ook daar de zelfde reactie over de poorten bij Simyo die dicht zouden zijn. Simyo ontkent dit en zegt dat het aan Xs4all ligt!
Als ik via deze forum geen oplossing kan vinden, blijft voor mij nog één optie over: van Simyo afscheid nemen!
Groet,
Falcon.
Het gaat om een HTC One telefoon, maar mijn vrouw met een iPhone en heeft sinds kort ook het zelfde probleem. De mail accounts zijn van Xs4all, Zonnet en een eigen mailadres. De provider is Xs4all. Volgens hen ligt het probleem bij Simyo aangezien mailen via modem prima gaat. Ze zouden sommige poorten dicht hebben staan. De Media Markt, waar de telefoon is gekocht, vindt dat er niets mis is met de telefoon omdat mailen via modem prima verloopt en aangezien via 3G mail ontvangen kan worden en aangezien probleemloos internet kan worden ontvangen. Ook daar de zelfde reactie over de poorten bij Simyo die dicht zouden zijn. Simyo ontkent dit en zegt dat het aan Xs4all ligt!
Als ik via deze forum geen oplossing kan vinden, blijft voor mij nog één optie over: van Simyo afscheid nemen!
Groet,
Falcon.
Dit probleem is al eens eerder hier aan de orde geweest, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer wat de oplossing was (en of er een oplossing was). Maar bezitters van een iPhone zoals jouw vrouw hebben altijd de mogelijkheid om van de mailservices van iCloud gebruik te maken. Met mijn iPhone 5 heeft dat altijd uitstekend gewerkt. Je kunt er voor kiezen om bijvoorbeeld alleen de uitgaande mail via iCloud's smtp server te laten verlopen en voor de inkomende mail gewoon je normale ISP te gebruiken.
Overigens lijkt het me onwaarschijnlijk dat Simyo bepaalde poorten blokkeert want Simyo is geen ISP. Staat er niet ergens op de websites van Xs4all en Zonnet welke poortinstellingen vereist zijn als er vanaf een ander (mobiel) netwerk wordt ingelogd?
Overigens lijkt het me onwaarschijnlijk dat Simyo bepaalde poorten blokkeert want Simyo is geen ISP. Staat er niet ergens op de websites van Xs4all en Zonnet welke poortinstellingen vereist zijn als er vanaf een ander (mobiel) netwerk wordt ingelogd?
Hoi Falcon, welkom op ons mooie forum :o
Zoals Scotsman al aangeeft is dit issue eerder ook al eens aan de orde geweest hier. Het probleem is dat Simyo geen eigen SMTP server heeft.
Hierdoor kunnen problemen ontstaan wanneer je met je mobiel wilt mailen vanaf een mailadres die je van je provider hebt gekregen. We geven niet die provider de schuld, onze overburen in jouw geval, maar het is simpelweg iets waar we niets aan kunnen doen.
In topics zoals deze, deze en deze vind je er meer info over en misschien wel een truuk om toch te kunnen mailen (iCloud)
Laat je even weten of dit helpt?
Scotsman en Friesian, dank voor het meedenken!
Zoals Scotsman al aangeeft is dit issue eerder ook al eens aan de orde geweest hier. Het probleem is dat Simyo geen eigen SMTP server heeft.
Hierdoor kunnen problemen ontstaan wanneer je met je mobiel wilt mailen vanaf een mailadres die je van je provider hebt gekregen. We geven niet die provider de schuld, onze overburen in jouw geval, maar het is simpelweg iets waar we niets aan kunnen doen.
In topics zoals deze, deze en deze vind je er meer info over en misschien wel een truuk om toch te kunnen mailen (iCloud)
Laat je even weten of dit helpt?
Scotsman en Friesian, dank voor het meedenken!
Beste heren, dank voor jullie reacties. Zoals eerder geschreven heb ik geen iPhone. Was trouwens ook niet van plan om een aan te schaffen. Het is jammer dat je na twee jaar als trouwe klant in eens eigenaar word van dit probleem! Het is tenslotte Simyo die niet levert (mail toegang) waarvoor ik o.a. maandelijks betaal. Zoals het er nu uitziet, is er geen oplossing voor dit probleem en ik moet op zoek naar een andere telefonie aanbieder.
Hoi Falcon,
Zoals al eerder aangegeven heeft Simyo geen eigen SMTP-server. Dat betekent dat je de SMTP-server van je e-mailprovider zou kunnen gebruiken. De enige instelling die ik heb kunnen vinden is de SMTP-instelling van KPN: mail.kpnmail.nl.
Mocht ook dit niet werken, zou ik toch contact opnemen met je e-mailprovider. Het enige dat wij aanbieden is internet. Als je een probleem hebt met het versturen van een e-mail, ligt dat aan de instellingen van je telefoon of je e-mailprovider.
Ik heb een smtpserver in gebruik van een andere provider, al twee jaar zonder instellingen te wijzigen. Daar log ik dus in met naam en password. Dat gaat prima om mail te verzenden vanaf mijn wifi netwerk thuis, het netwerk op mn werk en bij diverse kennissen; allemaal verschillende providers. Tot een paar weken terug zat ik nog bij Telenee mobiel en zelfs daar werkte het.
Echter kan ik niet mailen als ik het simyo netwerk gebruik.
Dit ligt dus niet aan mijn instellingen en ik ga er vanuit dat ook de smtpserver van de antagonist niet speciefiek (dus uitsluitend) het simyo netwerk blokkeerd en het wel accepteerd vanaf diverse vaste netwerken en het Tele2 netwerk. Oja, niet dat het er mee te maken heeft maar ik gebruik android op een LG.
Waarom kan ik niet mailen over het mobiele netwerk van simyo terwijl het op diverse andere netwerken wel kan?
Hoi dus-ikke, welkom op het forum van Simyo! :)
Dit is erg vreemd wat je aangeeft, nu heb ik even gekeken op de website van Antagonist en kwam deze pagina tegen, oftewel het zou kunnen zijn dat je onze uitgaande server moet gebruiken, dat is mail.kpnmail.nl.
Ik hoor graag van je of dit voor de oplossing zorgt 🙂
Dit is erg vreemd wat je aangeeft, nu heb ik even gekeken op de website van Antagonist en kwam deze pagina tegen, oftewel het zou kunnen zijn dat je onze uitgaande server moet gebruiken, dat is mail.kpnmail.nl.
Ik hoor graag van je of dit voor de oplossing zorgt 🙂
Hoi dus-ikke, welkom op het forum van Simyo! :)
Dit is erg vreemd wat je aangeeft, nu heb ik even gekeken op de website van Antagonist en kwam deze pagina tegen, oftewel het zou kunnen zijn dat je onze uitgaande server moet gebruiken, dat is mail.kpnmail.nl.
Ik hoor graag van je of dit voor de oplossing zorgt :)
Beste Kim,
Allereerst hartelijjk dank voor het welkom.
De pagina waar je naar verwijst ken ik. Ik maak dus inderdaad gebruik van mail.antagonis.nl via een SSL verbinding. De betreffende pagina is er duidelijk over dat ze zelf niets blokkeren.
Het gebruik van mail.kpnmail.nl is geen slim advies. Zoals eerder in dit topic is te lezen kan ik dan nog uitsluitend mail verzenden vanaf kpn netwerken. Uiteraard is dat geen werkbare optie.
De constructie met een mailserver van een andere provider met inloggen is juist DE goed doordachte oplossing die hiervoor bedacht is.
Mail via Gmail vanaf mijn gmailadres gaat wel maar dat geeft voor andere accounts weer andere ongewenste effecten (gmail moet ook verdienen).
De mailadressen die ik gebruik zijn wel die van mn eigen domein. Kan je aan jullie techneuten eens vragen of het daar mee te maken kan hebben.
Dus: Ik kan mail verzenden via de server van antagonist (SSL) vanaf 'alle' netwerken waaronder kpn vast en tele2 mobiel. Alleen via simyo krijg ik bij het indrukken van de verzendknop onmiddellijk de melding dat de mail niet kan worden verzonden.
😞
Hoi dus-ikke,
Als het volgende niet werkt:
Dan werkt het helaas niet, ben ik bang.
Simyo heeft namelijk geen eigen SMTP server. En met een mailadres van je eigen domein blijft het een beetje behelpen.
Een andere mogelijkheid is soms om de SMTP-server van je eigen domein/ e-mailprovider te gebruiken.
Verder rest mij niets dan Dries te citeren:
Als het volgende niet werkt:
SMTP-server: mail.kpnmail.nl
Beveiligingstype: Geen
Poort: 25
Vink Inloggen verplicht: Aan
Gebruikersnaam: -jouw gebruikersnaam-
Wachtwoord: -jouw wachtwoord-
Dan werkt het helaas niet, ben ik bang.
Simyo heeft namelijk geen eigen SMTP server. En met een mailadres van je eigen domein blijft het een beetje behelpen.
Een andere mogelijkheid is soms om de SMTP-server van je eigen domein/ e-mailprovider te gebruiken.
Verder rest mij niets dan Dries te citeren:
Mocht ook dit niet werken, zou ik toch contact opnemen met je e-mailprovider. Het enige dat wij aanbieden is internet. Als je een probleem hebt met het versturen van een e-mail, ligt dat aan de instellingen van je telefoon of je e-mailprovider.
Hoi Ernst en collega's
Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord bij kpnmail dus zie ik niet in op welke manier dat ooit gaat werken op de door jou voorgestelde manier. Zonder inloggen zou werken maar dan uitsluitend via KPN netwerken zoals al diverse keren in dit topic naar voren is gebracht.
Voor de rest vertel je alleen maar wat ik al tot twee keer toe uitgebreid beschreven heb.
Ik heb dus ter zake kundige testen gedaan op de o.a. door Microsoft gedoceerde wijze. Daaruit volgt de conclusie dat er bij jullie iets geblokkeerd wordt. Dat is dus geen volledige internet toegang want er wordt kennnelijk iets gefilterd.
Topic starter Falcon beschreef exact hetzelfde probleem. Zijn werkende oplossing is dus kennelijk een andere mobiele provider zoeken... ik heb iets meer geduld.
Edit: Volgens Falcon is het probleem pas onlangs ontstaan (nu vier week?). Daarvoor werkte het wel op de voorgestelde wijze. \einde edit.
Mijn advies aan jullie is om te stoppen met in de lucht te schieten, dergelijke nergens op slaande en OOK NOG deels foutieve antwoorden geven veel irritatie. Lees alsjeblieft zorgvuldig en overleg als je zelf de kennis nog niet in huis hebt. Dan kom je wel professioneel over en je leert er zelf ook nog van. Nu komen jullie absoluut niet proffesioneel over, zowel niet als ter zake kundig als op het gebied van helpdeskcommunicatie.
Ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord bij kpnmail dus zie ik niet in op welke manier dat ooit gaat werken op de door jou voorgestelde manier. Zonder inloggen zou werken maar dan uitsluitend via KPN netwerken zoals al diverse keren in dit topic naar voren is gebracht.
Voor de rest vertel je alleen maar wat ik al tot twee keer toe uitgebreid beschreven heb.
Ik heb dus ter zake kundige testen gedaan op de o.a. door Microsoft gedoceerde wijze. Daaruit volgt de conclusie dat er bij jullie iets geblokkeerd wordt. Dat is dus geen volledige internet toegang want er wordt kennnelijk iets gefilterd.
Topic starter Falcon beschreef exact hetzelfde probleem. Zijn werkende oplossing is dus kennelijk een andere mobiele provider zoeken... ik heb iets meer geduld.
Edit: Volgens Falcon is het probleem pas onlangs ontstaan (nu vier week?). Daarvoor werkte het wel op de voorgestelde wijze. \einde edit.
Mijn advies aan jullie is om te stoppen met in de lucht te schieten, dergelijke nergens op slaande en OOK NOG deels foutieve antwoorden geven veel irritatie. Lees alsjeblieft zorgvuldig en overleg als je zelf de kennis nog niet in huis hebt. Dan kom je wel professioneel over en je leert er zelf ook nog van. Nu komen jullie absoluut niet proffesioneel over, zowel niet als ter zake kundig als op het gebied van helpdeskcommunicatie.
Hi dus-ikke,
Ik hoop dat je begrijpt dat we jou/jullie echt wel willen helpen. Feit blijft alleen wel dat wij mobiel internet leveren en geen e-maildiensten.
Voor zover een ieder bekend hier wordt er niets geblokkeerd. Waarom zouden we ook? Alle algemene mailadressen zoals Hotmail, Yahoo etc. werken ook gewoon, de problemen ontstaan bij sommige eigen hostnamen.
Ik heb wat IT specialisten hier gevraagd of zij hier naar kunnen kijken. Als ik meer weet zal ik er op terug komen in dit topic.
En de reactie van IT is er:
Het advies is dus nogmaals om contact op te nemen met je e-mailprovider hierover.
Ik hoop dat je begrijpt dat we jou/jullie echt wel willen helpen. Feit blijft alleen wel dat wij mobiel internet leveren en geen e-maildiensten.
Voor zover een ieder bekend hier wordt er niets geblokkeerd. Waarom zouden we ook? Alle algemene mailadressen zoals Hotmail, Yahoo etc. werken ook gewoon, de problemen ontstaan bij sommige eigen hostnamen.
Ik heb wat IT specialisten hier gevraagd of zij hier naar kunnen kijken. Als ik meer weet zal ik er op terug komen in dit topic.
En de reactie van IT is er:
Je kunt te allen tijde e-mail versturen van KPN mobiel internet door gebruik te maken van je eigen e-mail provider.
Dus ziggo, UPC, KPN, planet, Hotmail, Google, enz. Daarvoor moet een klant contact opnemen met zijn e-mail provider, niet met ons.
Ik snap dat dit verwarrend is, maar zo is het nu eenmaal. Daar kunnen wij niets aan doen, helaas.
Het advies is dus nogmaals om contact op te nemen met je e-mailprovider hierover.
Hi Ernst,
Bedankt voor je construktieve antwoord.
Het blijft natuurlijk wonderlijk dat ik overal vandaan kan mailen behalve via Simyo. De afgelopen dagen op trip geweest en om te mailen ben ik dan afhankelijk van wifi op een camping of een cafe. Verder communiceren met whatsap en dergelijke. In een echt noodgeval kan ik naturlijk een smtp-server van KPN tijdelijk instellen maar dat is best een gedoe en zeker niet geschikt om dagelijks te doen.
Ook de mailprovider claimt dat ze niets filteren, omdat het vanaf alle andere netwerken wel werkt is de aandacht toch vooral naar deze kant gericht. op het forum van antagonist kom ik vergelijkbare meldingen niet tegen en hier wel...
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Bedankt voor je construktieve antwoord.
Het blijft natuurlijk wonderlijk dat ik overal vandaan kan mailen behalve via Simyo. De afgelopen dagen op trip geweest en om te mailen ben ik dan afhankelijk van wifi op een camping of een cafe. Verder communiceren met whatsap en dergelijke. In een echt noodgeval kan ik naturlijk een smtp-server van KPN tijdelijk instellen maar dat is best een gedoe en zeker niet geschikt om dagelijks te doen.
Ook de mailprovider claimt dat ze niets filteren, omdat het vanaf alle andere netwerken wel werkt is de aandacht toch vooral naar deze kant gericht. op het forum van antagonist kom ik vergelijkbare meldingen niet tegen en hier wel...
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Hé.....
Ondanks dat het de afgelopen dagen nog steeds niet werkte gaat nu opeens wel een testberichtje eruit.
Helemaal blij 🙂
Ondanks dat het de afgelopen dagen nog steeds niet werkte gaat nu opeens wel een testberichtje eruit.
Helemaal blij 🙂
Ondanks dat het de afgelopen dagen nog steeds niet werkte gaat nu opeens wel een testberichtje eruit.
Helemaal blij :-)
Hoi dus-ikke,
Dat is goed nieuws 🙂 Enig idee waarom het nu wel is gelukt? Heb je iets veranderd aan je instellingen?
Dat is goed nieuws 🙂 Enig idee waarom het nu wel is gelukt? Heb je iets veranderd aan je instellingen?
Nee, absoluut nix veranderd aan instellingen. Die stonden immers juist. Via alle andere netwerken lukte het al meer dan een jaar storingsvrij namelijk.
Waarom het nu wel opeens lukt? Ach, het blijven computers en soms moet je niet verder afvragen wat er aan de hand is geweest. Waarschijnlijk ergens in het wereldwijdeweb een router of firewall die een bitje scheef had zitten. Mogelijk is die in de tussentijd een keer opnieuw opgestart .
Goed nieuws is het zeker, hopelijk blijft het zo goed werken dat ik er weer vertrouwen in krijg. Gelukkig kon ik in de tussentijd via campings, café's en hamburgerventers nog wel zo nu en dan een mailtje verzenden.
Ach, het blijven computers en soms moet je niet verder afvragen wat er aan de hand is geweest.
Dit zou men vaker moeten doen ;)
Maar mooi dat het nu werkt! Ben benieuwd of dit blijvend is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.