Beste forummers,
Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat mijn 3G het wel gewoon doet maar ik geen internet heb.
Wifi doet het wel gewoon maar zodra ik buiten de deur kom en mijn 3G aanzet kan hij opeens geen berichten meer versturen of ontvangen.
Dit probleem heb ik in het half jaar dat ik bij Simyo zit nog nooit gehad dus ik vroeg me af of iemand hier weet wat mogelijk het probleem is.
Ik gebruik trouwens een HTC Sensation (redelijk verouderd maar lijkt me sterk dat dit het probleem is).
Met vriendelijke groet,
chun4
Bladzijde 1 / 1
Hoi chun4, welkom op het forum van Simyo!
Wat vreemd en vervelend dat je opeens geen verbinding meer hebt met mobiel internet. Heb je niet iets in de instellingen van je telefoon gewijzigd?
Ik heb zojuist de optie "Internet op je mobiel - Nederland" even een reset gegeven op het netwerk. Zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten.
Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen! 🙂
Wat vreemd en vervelend dat je opeens geen verbinding meer hebt met mobiel internet. Heb je niet iets in de instellingen van je telefoon gewijzigd?
Ik heb zojuist de optie "Internet op je mobiel - Nederland" even een reset gegeven op het netwerk. Zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten.
Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen! 🙂
Bedankt voor je antwoord Kim.
Het heeft helaas niet geholpen, het probleem is er nog steeds.
Ik heb ook naar de instellingen op mijn telefoon gekeken maar daar had ik niets in gewijzigd ten opzichte van hiervoor dus dat kan eigenlijk niet het probleem zijn...
Het heeft helaas niet geholpen, het probleem is er nog steeds.
Ik heb ook naar de instellingen op mijn telefoon gekeken maar daar had ik niets in gewijzigd ten opzichte van hiervoor dus dat kan eigenlijk niet het probleem zijn...
Vraag van mijn kant. Is de software bijgewerkt van je telefoon?
I.i.g. ik van mijn kant zou even langs een telecomspecialist gaan, dan kan gekeken worden naar de telefoon.
En ook test jouw sim in andere telefoon, jouw telefoon andere sim.
Bij 1 van de 2 (telefoon / sim) zit het probleem waarschijnlijk.
Groet,
Friesian
I.i.g. ik van mijn kant zou even langs een telecomspecialist gaan, dan kan gekeken worden naar de telefoon.
En ook test jouw sim in andere telefoon, jouw telefoon andere sim.
Bij 1 van de 2 (telefoon / sim) zit het probleem waarschijnlijk.
Groet,
Friesian
Hoi chun4,
Ik heb even voor je verder gekeken. Je optie Internet op je mobiel staat in ieder geval goed op het netwerk. Ik zie dat Friesian ook al een reactie heeft gegeven 😃 Je zou inderdaad je simkaart in een ander toestel kunnen plaatsen. Zo kan je nagaan of je simkaart in een ander toestel wel internetverbinding krijgt. Op deze manier kunnen wij ook specifieker zoeken 🙂
Wat staat er op dit moment bij je APN? Is dat ook portalmmm.nl? Voor de volledigheid heb ik ook even je internetinstellingen toegevoegd, hier staan ze 😉
Laat je het ons weten?
@Friesian; bedankt voor je tips!
Ik heb even voor je verder gekeken. Je optie Internet op je mobiel staat in ieder geval goed op het netwerk. Ik zie dat Friesian ook al een reactie heeft gegeven 😃 Je zou inderdaad je simkaart in een ander toestel kunnen plaatsen. Zo kan je nagaan of je simkaart in een ander toestel wel internetverbinding krijgt. Op deze manier kunnen wij ook specifieker zoeken 🙂
Wat staat er op dit moment bij je APN? Is dat ook portalmmm.nl? Voor de volledigheid heb ik ook even je internetinstellingen toegevoegd, hier staan ze 😉
Laat je het ons weten?
@Friesian; bedankt voor je tips!
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Het probleem bleek op een hele andere tak te zitten.
Nadat ik de batterij van mijn telefoon eruit en weer erin heb gedaan was het probleem opgelost.
Heel vreemd en ik heb geen idee hoe maar hiermee was het dus al opgelost.
Het had dus niets te maken met de internetinstellingen of de simkaart.
Het probleem bleek op een hele andere tak te zitten.
Nadat ik de batterij van mijn telefoon eruit en weer erin heb gedaan was het probleem opgelost.
Heel vreemd en ik heb geen idee hoe maar hiermee was het dus al opgelost.
Het had dus niets te maken met de internetinstellingen of de simkaart.
Hoi chun4,
Wat super om te horen dat je zelf een oplossing hebt gevonden zeg! Het kan soms zoiets makkelijks zijn, waar we allemaal nog niet aan hadden gedacht 🙂.
Heb je weer plezier van je internet?
Wat super om te horen dat je zelf een oplossing hebt gevonden zeg! Het kan soms zoiets makkelijks zijn, waar we allemaal nog niet aan hadden gedacht 🙂.
Heb je weer plezier van je internet?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.