Skip to main content

.

Ik ben al jaren klant en nooit echt problemen met internet gehad. Totdat ik vorige week en de week daarvoor voor testdoeleinden een simkaart van een andere aanbieder in mijn OnePlus One smartphone heb gebruikt. Wanneer ik de simkaart weer omwisselende en de Simyo simkaart in mijn toestel stopte werkte alles weer goed.



Tot vorige week, het testen was klaar en ik ging weer de Simyo simkaart gebruiken in mijn telefoon. Ik had wel bereik en bellen werkte prima. Maar geen internet (geen 3G of H tekentje in mijn scherm.

Handmatig maar een nieuwe APN aangemaakt met de instellingen zoals op de website staan omschreven. Dit werkte.



Afgelopen weekend ben ik naar Antwerpen geweest, helaas geen internet in het buitenland. Terwijl deze optie wel aanstaat in Mijn Simyo. Het vreemde was dat de APN in het buitenland naar KPN 4G LTE gesprongen was. Ik heb hem weer teruggezet naar de standaard APN (die ik handmatig had aangemaakt). Maar niks werkte). Uiteindelijk heb ik via wifi en via Mijn Simyo internet in het buitenland uitgezet en na een poosje weer aangezet. Helaas werkte dit ook niet. Ook andere netwerken gekozen (Base, Proximus), maar dit werkte ook niet.



Terug in Nederland werd internet niet automatisch opgepakt. Ik heb vanochtend de APN instellingen hersteld via het menu van mijn telefoon. Het vreemde is dat ik nu internet heb via de APN van AH Mobiel (Zie bijlage)







Zie ook de H+ in mijn scherm.



Er zijn dus verschillende problemen, maar het voornaamste is dat internet in het buitenland niet werkt. Mijn moeder was afgelopen weekend in Frankrijk en de wifi was daar erg slecht. Ik heb via wifi in het hotel via haar Mijn Simyo internet in het buitenland aangezet en dit werkt meteen. Het kan dus wel :)



Zouden voor wat betreft mijn probleem kunnen kijken wat er aan de hand is? Op verzoek van een moderator zal ik mijn 06-nr posten.
Ineens geen internet meer. Ik heb daarom handmatig weer de APN ingesteld via deze site: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149



Reboot gedaan en heb weer internet. Hopelijk blijft dit zo en verspringen de APN's niet zomaar. Het probleem met internet in het buitenland lijkt me nog niet opgelost (dit is sowieso nu niet te testen omdat ik sinds gisteren alweer terug in Nederland ben).
Hoi Binnetie,



Wat vervelend dat je de afgelopen tijd zoveel problemen met mobiel internet hebt gehad.



Het kan voorkomen dat de APN verandert wanneer je een simkaart van een andere provider in je telefoon plaatst, maar het is niet de bedoeling dat het daarna automatisch blijft verspringen. Gelukkig werken de instellingen die je op Simyo.nl hebt gevonden. Als dit probleem na de reboot terugkeert, laat het me dan weten. Dan zoek ik naar een oplossing.



Wanneer de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' aanstaat, hoor jij, net als je moeder, gewoon te kunnen internetten buiten Nederland. Het is daarbij wel belangrijk dat dataroaming op je telefoon staat ingeschakeld. Ik heb voor nu de buitenlandoptie een reset gegeven, wil jij je telefoon even uit en weer aanzetten om deze reset te voltooien?



Mocht je binnenkort in het buitenland zijn en het internet werkt niet meteen, dan wil ik je adviseren handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren. Als het daarna nog niet werkt, neem dan contact met ons op, dan schakelen we onze netwerkspecialisten in!



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Sean



P.S: Ik heb de afbeelding in de tekst even weggehaald zodat het topic wat overzichtelijker is 🙂
Bedankt voor het resetten. Ik zal er op letten wanneer ik weer in het buitenland ben.

Ik had in Belgie ook handmatig geprobeerd andere netwerken te kiezen maar ook dit bood geen oplossing.



Ik hou jullie op de hoogte.
Hoi Binnetie,



We hopen natuurlijk dat dit de oplossing zal zijn voor je 🙂 Mocht dit niet het geval zijn, dan zien we je bericht graag tegemoet. Het is uiteraard de bedoeling dat jij in het buitenland gewoon gebruik kunt maken van je simkaart.



We horen het van je!



Groetjes,

Angela

Reageer