Skip to main content

.

Graag een reactie vanuit Simyo over de problemen met netwerk Kpn icm iphone gebruikers.

Heb je ook problemen geef dat aub ook aan.

Vaak geen verbinding, kan soms dus niet inloggen, authenticatie sms’jes komen niet binnen, etc.

Is erg vervelend onderhand, naast de vele Simyo spam meldingen, wat op een hack lijkt, vanwege de vele directe sms’jes bij verschillende Somyo gebruikers.

Bij Kpn op het forum ook genoeg klachten, maar duidelijkheid scheppen door een duidelijk bericht op de site, dat is teveel moeite! Zeer slecht in deze digitale tijd.

 

 

Betreft je aanname Simyo hack.

 

Simyo heeft een handige tool als je daar een 06 invult zie je daar ook terug als iemand klant is je krijgt dan vrienden deal korting.

 

Hier zit dan ook de zwakte van de service. Ik laat een script draaien met 060000001 tot 0699999999 ik krijg per nummer terug wie wel of geen vrienden deal heeft. Hierdoor heb ik perfecte database welk nummer wel of geen klant is Simyo en kan ik gericht SMS sturen naar een Simyo klant.

 

Als het een echte hack was had men toch ook spam verzonden via email aangezien bij een hack vaak de emailadressen worden buitgemaakt.

 

Betreft iPhone en je slechte kwaliteit zag bij KPN ook weer de topics voorbij komen. 2 jaar terug ook zo iets geweest destijds lag het aan slechte batch iPhones 11.

 

Heb jij ook een iPhone 11? Zo ja dan lijkt het wederom aan de chip te liggen in combinatie met KPN netwerk


Hoi @Theinsider,

Bedankt voor je bericht. Het is begrijpelijk dat je hier vragen over hebt. Dit is een bekend probleem en op dit moment doen we er alles er aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, helaas blijkt dat nog niet zo eenvoudig.  

Wat je kunt doen is controleren of je de nieuwste iOS versie (versie 17.5.1) gebruikt. We merken dat dit kan helpen om dit probleem op te lossen. Als je na het updaten nog steeds problemen blijft houden is er op dit moment helaas niks wat ik kan doen om het werkend te krijgen. Onze Netwerk Specialisten zijn dit probleem aan het onderzoeken en wij hopen dat dit snel wordt opgelost. Als er meer informatie is zal ik hierover een update geven in dit topic. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

We hebben recent inderdaad te maken gehad met phishing sms'jes die vanuit Simyo zouden worden verstuurd. Ook hiervoor onze oprechte excuses. We begrijpen dat dit erg vervelend is. Meer informatie over de phishing berichten kan je in dit topic terugvinden dat mijn collega heeft aangemaakt. 

Groetjes,
Amy


Hoi, ik had dit probleem ook en heb het weten op te lossen door in de simkaart instellingen van mijn Iphone 11 “stel opnieuw in” te kiezen bij “mobieledatanetwerk”. Schijnbaar is er bij KPN een maand geleden een frequentie wissel geweest. Succes! 


Als dit echt werkt heb jij zojuist de gouden tip gegeven.


Hoi @Willem82,

Bedankt voor je reactie. Wat fijn om te horen dat het hiermee is gelukt. 

We gaan deze tip zeker meenemen. Hopelijk werkt dit ook voor andere klanten!

Groetjes,
Ashley


Ondanks eerdere toezeggingen doet Simyo NIETS voor haar klanten. Komen gemaakte afspraken telkens niet na. Ben nu al ruim 2,5 maand met ze bezig over de IPhone 11. Toezeggingen blijken vervolgens niet waar te zijn en ze geven maar aan dat je geduld moet hebben en met excuses hebben we de hele woning al kunnen behangen.

 

Van je contract afkomen kan niet tenzij je de resterende maanden betaald terwijl ik al bijna 3 maanden niet fatsoenlijk kan bellen of internetten.

 

Beloven je telefoon te gaan vervangen als de netwerkspecialist er niet uitkomt en 14 dagen later zeggen ze gewoon dat je nergens voor in aanmerking komt.

 

Krijg je weer een privébericht dat iemand je gaat helpen maar vervolgens hoor je daar weer niets van.

 

zo jammer dat ze dit zo Niet oplossen en totaal er niet zijn voor de klant.

Wel laten betalen maar er niets voor terug krijgen 


Hoi @Awater,

Wij hebben inmiddels contact via privéberichten.

Ook heb ik je eerder vriendelijk verzocht om te stoppen met het herhaaldelijk posten van dezelfde opmerkingen/vraag in verschillende topics. Dit is namelijk niet toegestaan volgens onze huisregels. Laten we de communicatie via jouw eigen topic en privé berichten houden om verwarring te voorkomen. Bedankt. 

Alle updates omtrent iPhone 11 zullen in dit verzameltopic gedeeld worden: 4G op iPhone 11 werkt niet, wat moet ik doen?

Hierbij zal ik deze topic sluiten.

Groetjes,
Seren