Skip to main content
Vraag

Waarom wordt mijn nummerbehoud bij Vodafone eerder goedgekeurd dan dat Simyo de nummers vrijgeeft?

• October 4, 2026
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

Zojuist een Abbo afgesloten met nummerbehoud. 21-1-27 loopt vodafone af.  wat mij verbaast is de reactie van vodafone ‘We hebben je verzoek voor behoud van je mobiele nummer 31629185248 goedgekeurd. Op welke datum je nummer over wordt gezet, kun je met je nieuwe provider overleggen’ maar Simyo laat de e-sim pas 21-1-27 in gaan terwijl vodafone aangeeft dat ik met Simyo zou kunnen overleggen.   als ik het eerder in wil laten gaan dan krijg ik gewoonweg een eindafreking van vodafone voor de laatste 3 ½ maand. Waarom is het dan bij Simyo niet mogelijk om het nummer eerder over te nemen en te activeren?

2 reacties

JanD
  • October 4, 2026

Beste ​@Remp haal per direct je nummer weg uit je topic.

Dit is een openbaar forum, voor iedereen wereldwijd te zien.

JanD
  • October 4, 2026

Beste ​@Remp je contract loopt pas per 21-01-2027 af bij Vodafone en daarom neemt Simyo het nummer niet eerder over.

Simyo mag jouw contract niet openbreken, dat kan alleen jij doen, na overleg met Vodafone.

Vodafone bedoelt een datum per 21-01 of later, nooit eerder. Dat zul je eerst zelf mdt Vodafone moeten regelen.

Zie ook onderstaande link:

Zo werkt nummerbehoud