Vorige week een nieuwe samsung telefoon (A7) gekocht. Het overzetten van alle gegevens, apps etc. leek prima te gaan. Alles deed het gewoon. Afgelopen weekend ook naar Berlijn geweest, daar deed mijn mobiel netwerk (en alle andere functies) het gewoon. Sinds ik nu terug ben in Nederland werkt mobiel netwerk niet meer. De andere functies (wifi, bellen, smsen) nog wel.
Onder status sim-kaart wordt het volgende vermeld:
Netwerk: simyo
Signaalsterkte: -87 dbm
Type mobiel netwerk: EDGE
Servicestatus: in bedrijf
Roaming: Geen roaming
Status mobiel netwerk: Verbinding verbroken
Roaming instelling staat wel aan. Soms staat er bij status mobiel netwerk ook verbonden, maar dan verschijnt er bovenin het scherm het symbool ‘e’ in plaats van 4G, en internet werkt dan niet.
Ik heb toestelhulp al geprobeerd, maar helpt niet. heb ook mijn telefoon gereset en netwerkinstellingen gereset. Niks werkt.
Ik heb mijn simkaart ook als test in mijn oude samsung (J4) gestopt, daar doet 4G netwerk het wel gewoon. Heb de instellingen vergeleken, en die zijn hetzelfde als in mijn nieuwe mobiel.
Wat kan het probleem zijn?
Vriendelijke groet,
Marloes