Een SimYo kaart erin (eerst simcode uit en buitenland aan en buitenland internet aan via een telefoon) en gaan. Het werkt !!!! Alleen in Nederland wel te verstaan.
Ok, vervolgens de forums (of moet ik zeggen fora 🙂 ) bekeken en daar zag ik iets over APN.
Nu is het zo dat de gps tracker alleen instellingen heeft om een apn naam te configureren, dus geen eventuele wachtwoorden en/of usernames en daar lijkt het manco te liggen. Ik begrijp uit de eerdere reacties dat de apn voor SimYo werkt met de APN van KPN en dat deze werkt met een wachtwoord GPRS. Dat werkt dus niet op de tracker.
Een ander artikel, veeeel ouder, beschreef dat ik dan een ander APN kon configureren, namelijk;
portalmmm.nl <- deze zou ook van KPN zijn en zou geen wachtwoord gebruiken.
Volgens de tracker configuratie zou ik dit met het volgende moeten invoeren;
APN,666666,portalmmm.nl#
Ik kreeg daar een APN OK melding op terug, maar nog steeds geen datauitwisseling.
Ik begrijp ook dat de simkaarten bedoeld zijn voor telefoons, maar de dataverbindingen zouden toch zonder wachtwoorden of iets ook moeten kunnen werken. Toch?
Mijn vraag is nu..... (nadat ik al van alles heb geprobeerd vanuit Belgie)..... Is er toch een mogelijkheid om mijn tracker geactiveerd te krijgen? Lijkt me zonde om een andere kaart te moeten aanschaffen. Als de andere providers het ook kunnen, moet SimYo het toch ook kunnen?
Bedankt alvast voor de reacties......