Ik heb een Fairphone 2 en sinds 2 dagen werkt 4G niet meer. Daarvoor nooit problemen mee gehad. WIFI werkt goed, maar als ik die uitschakel of buiten WIFI bereik bent dus geen internet. Weten jullie hoe dit opgelost kan worden?
Bladzijde 1 / 1
Hoi BartT,
Welkom op 't forum.
Wat vervelend dat je 4G sinds twee dagen niet meer werkt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zag dat je 4G wel gewoon aan staat! Ik heb daarom je 4G gereset en opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Caspar
Welkom op 't forum.
Wat vervelend dat je 4G sinds twee dagen niet meer werkt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zag dat je 4G wel gewoon aan staat! Ik heb daarom je 4G gereset en opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Caspar
Dank je Caspar. net gedaan maar helpt niet helaas... Als ik WIFI uitschakel heb ik geen internet
Hoi BartT,
Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! Wil je handmatig het KPN-netwerk selecteren bij de instellingen op je telefoon? Misschien dat dat werkt. Ook raad ik je aan om te controleren of de netwerkmodus goed staat. Als je gebruik maakt van 4G, dien je de netwerkmodus _LTE/GSM/WCDMA_ of _LTE/GSM/UMTS_ in te stellen.
Als beide oplossingen geen effect hebben, wil je dan een kruistest uitvoeren? Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of er op de simkaart iets niet helemaal goed staat ingesteld, of dat het probleem bij de telefoon ligt. Dan kunnen we je gerichter helpen.
Laat je me weten of het gelukt is?
Groetjes.
Samantha
Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! Wil je handmatig het KPN-netwerk selecteren bij de instellingen op je telefoon? Misschien dat dat werkt. Ook raad ik je aan om te controleren of de netwerkmodus goed staat. Als je gebruik maakt van 4G, dien je de netwerkmodus _LTE/GSM/WCDMA_ of _LTE/GSM/UMTS_ in te stellen.
Als beide oplossingen geen effect hebben, wil je dan een kruistest uitvoeren? Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of er op de simkaart iets niet helemaal goed staat ingesteld, of dat het probleem bij de telefoon ligt. Dan kunnen we je gerichter helpen.
Laat je me weten of het gelukt is?
Groetjes.
Samantha
Hoi Samantha,
handmatig selecteren maakte geen verschil en dat in de netwerkmodus kon ik nergens vinden.
Via de kruisttest zag ik wel 3G op de andere telefoon, dus lijkt aan m'n telefoon te liggen, toch?
Grt Bart.
handmatig selecteren maakte geen verschil en dat in de netwerkmodus kon ik nergens vinden.
Via de kruisttest zag ik wel 3G op de andere telefoon, dus lijkt aan m'n telefoon te liggen, toch?
Grt Bart.
Hoi BartT,
Wat vervelend dat je nog steeds geen gebruik kunt maken van 4G! 😞 Maar met die andere telefoon kun je dus wel op het 3G netwerk? Hoe zit het als je een andere simkaart in jouw telefoon plaatst? Lukt het dan wel om te internetten?
Groetjes,
Jihane
Wat vervelend dat je nog steeds geen gebruik kunt maken van 4G! 😞 Maar met die andere telefoon kun je dus wel op het 3G netwerk? Hoe zit het als je een andere simkaart in jouw telefoon plaatst? Lukt het dan wel om te internetten?
Groetjes,
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.