Skip to main content

.

Goedeavond,

Ik heb sinds kort een sim only bundel bij jullie met 4G.

4G werkt niet bij mij hij blijft op 3G staan.

Ik heb een Nokia lumia 930 .

Ik heb verschillende simkaarten erin gehad en deze schakelen automatisch op 4G.

Ik heb al verschillende malen mijn telefoon uit gezet en weer aan maar hij blijft op 3G.

De 4G dekking is hier in de stad prima.

Is dit op te lossen?
Hallo Funduck,



heb je 4G aanstaan in de Mijn Simyo? als dit uitstaat moet je het even aanzetten.



Mijn Simyo -> netwerk dacht ik.



Gr. Tijger
Hallo De Tijger,

Deze staat al van het begin aan 🙂.
hallo Funduck, probeer dit eens,



Ga naar instellingen op je mobiel en naar Mobiel & simkaart,

Kijk of dataverbinding is ingeschakeld,

scroll naar beneden naar en kies instellingen voor simkaart,

kies APN voor internet toevoegen,

Bij APN kies je de portal in, (portalmmm.nl) geloof ik)

voer niets in bij gebruikersnaam en wachtwoord,

bij verificatie kies je GEEN,

IP-Type kies je IPv4v6,

kies voor opslaan,



herstart je mobiel om het te activeren.

als dit niet help hoop ik dat een Moderator je kan helpen :)



gr. Tijger
Hallo Tijger,

Ik heb de nieuwe APN toegevoegd.

Wat mij opviel ik had 4G verbinding daarna viel hij meteen weer terug naar 3G.Daarna weer de standaard APN geactiveerd even een seconde weer 4G en hij viel weer terug naar 3G.

Dus ik ga ervanuit dat het wel werkt maar blijkbaar is de dekking van 4G nog niet geweldig hier in de friese hoofdstad vlakbij het centrum of misschien is het te druk op het 4G netwerk (als dat tenminste mogelijk is).

Bedankt in ieder geval voor de hulp die je me gegeven hebt.
hallo Funduck,



het kan ook iets zijn in de achterkant, dus misschien dat een moderator daarmee

kan helpen.



Gr. Tijger
Zet de telefoon eens 5 minuten uit en daarna weer aan, dat mis ik in je laatste reactie.
@Tijger bedankt voor de hulp.



@Friesian sorry voor de onduidelijkheid maar ik verschillende malen de telefoon uit gezet en weer aan.

Zodra ik een simonly van een andere provider erin doe schiet hij meteen op 4G.
Hi Funduck,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat onhandig dat het niet lukt om met jouw nummer op het 4G-netwerk te komen. Ik heb je aansluiting tevoorschijn gehaald en ik heb meteen een reset uitgevoerd op je 4G-optie. Hiermee heb ik de instellingen voor je vernieuwd op netwerkniveau. Wil jij je toestel uitzetten en daarna weer aan doen?



Als dat niet werkt, dan wil ik jou vragen om je Simyo simkaart in een andere telefoon te stoppen. Merk je dan dat hij óók geen 4G pakt?



Ik ben benieuwd!



@ De Tijger en Friesian, dank voor je hulp!



Groetjes,

Jihane
@Jihane .

Ik wil je vriendelijk bedanken het werkt nu .

Dank je wel.....
Graag gedaan namens Jihane!



Groetjes,

Caspar

Reageer