Skip to main content
Beantwoord

Waarom werkt 4G/5G niet in Rotterdam op mijn iPhone 11?

• March 11, 2026
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Als ik bijvoorbeeld in Rotterdam ben doet mijn 4g/5g het niet. Ik heb een iphone 11.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Voornezee,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je 4G/5G niet werkt in Rotterdam. Ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is.

Bekijk eerst het stappenplan via: Internet op mobiel werkt niet. Daar staat informatie over mogelijke oorzaken en oplossingen.

Daarnaast kun je zelf nog een paar dingen controleren:

1. iOS-update: Zorg dat je toestel de nieuwste iOS-versie heeft.
  2. Netwerkinstellingen: Zorg dat je toestel op 4G/5G staat en niet op 2G/3G, en dat mobiele data aanstaat. 
  3. APN-instellingen: Controleer of je internetinstellingen correct staan. Op je iPhone kun je dit instellen via: Internet handmatig instellen voor iOSIn de meeste gevallen voorkomt dit verbindingsproblemen.
  4. Herstart je iPhone: Uit- en weer aanzetten kan soms al veel oplossen.

Als het na deze stappen nog steeds niet werkt, laat het dan gerust bij mij weten, dan kan ik verder helpen. 

Groetjes,
Sedat

3 reacties

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • antwoord
  • March 12, 2026

Hoi ​@Voornezee,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je 4G/5G niet werkt in Rotterdam. Ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is.

Bekijk eerst het stappenplan via: Internet op mobiel werkt niet. Daar staat informatie over mogelijke oorzaken en oplossingen.

Daarnaast kun je zelf nog een paar dingen controleren:

1. iOS-update: Zorg dat je toestel de nieuwste iOS-versie heeft.
  2. Netwerkinstellingen: Zorg dat je toestel op 4G/5G staat en niet op 2G/3G, en dat mobiele data aanstaat. 
  3. APN-instellingen: Controleer of je internetinstellingen correct staan. Op je iPhone kun je dit instellen via: Internet handmatig instellen voor iOSIn de meeste gevallen voorkomt dit verbindingsproblemen.
  4. Herstart je iPhone: Uit- en weer aanzetten kan soms al veel oplossen.

Als het na deze stappen nog steeds niet werkt, laat het dan gerust bij mij weten, dan kan ik verder helpen. 

Groetjes,
Sedat

• auteur
  • Beginner
  • March 12, 2026

Wij hebben dit allemaal al geprobeerd maar niet tot het gewenste resultaat helaas.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 12, 2026

Wij hebben dit allemaal al geprobeerd maar niet tot het gewenste resultaat helaas.

Bedankt voor je terugkoppeling ​@Voornezee. Jammer om te horen dat de stappen nog niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Ik wil je hier graag verder bij helpen.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik je abonnement en instellingen veilig controleren en kijken wat er precies aan de hand is.