Skip to main content

.

Goedemiddag, 

Mijn telefoon wanneer ik geen wifi heb heeft met regelmaat geen 5g ondersteuning.  Dit is nu sinds een week of 3 zo. Thuis met de wifi geen problemen. Maar als ik onderweg ben kan ik regelmatig  niet op internet  maar ook niet  bellen. Alleen noodoproepen staat dan in beeld.  Mijn man heeft ook een simyo abonnement  en die heeft dan wel gewoon  bereik.

Als ik mijn tel daar opnieuw opstart heb ik weer kort durend 5g.

Het gaat om mijn sim only abonnement van simyo

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Hoi ​@Mariekoe,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je problemen ervaart met je 5G verbinding. Als ik het goed begrijp ervaar je dit dus overal en heeft jouw man (met ook een Simyo aansluiting) dit probleem niet. Om te bepalen of het probleem aan de telefoon of aan de simkaart ligt, wil ik je vragen om een kruistest te uit te voeren. Je plaatst dan je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in je eigen telefoon. Zo kunnen we achterhalen of het probleem aan de telefoon of aan de simkaart ligt. 

Ik hoor graag van je wat er uit de kruistest komt. Dan kunnen we hierna verder kijken naar een oplossing!

Groetjes,
Seren

Bedankt voor je tip. Ik zal dit gaan uitproberen!!!

Bedankt voor je tip. Ik zal dit gaan uitproberen!!!

Graag gedaan, ik hoor graag van je wat er uit komt! 

Ik heb de kruiswisseling uitgevoerd. Het lijkt aan de telefoon  te liggen. Als ik mijn sim in een andere telefoon stop geen last. En ik heb de sim van mijn man in mijn telefoon gedaan en die heeft dan geen 5g buitenshuis.

Hebben jullie een idee hoe dit aan te pakken??

Ik weet niet hoe oud je telefoon is maar als het economisch gezien niet waard is om hem te laten repareren zit er niets anders op om een nieuwe te kopen. Een bezoekje aan een telefoonwinkel kan helderheid verschaffen.

Ik heb de kruiswisseling uitgevoerd. Het lijkt aan de telefoon  te liggen. Als ik mijn sim in een andere telefoon stop geen last. En ik heb de sim van mijn man in mijn telefoon gedaan en die heeft dan geen 5g buitenshuis.

Hebben jullie een idee hoe dit aan te pakken??

Wat vervelend dat het probleem bij je telefoon blijkt te liggen. Om welk toestel gaat het? Zoals ​@Scotsman aangeeft, is het misschien handig om langs een telefoonwinkel te gaan. Zij kunnen daar wellicht ter plekke onderzoeken waar het probleem vandaan komt.

Ik heb een samsung galaxy a52s

Ik heb een samsung galaxy a52s

Ik heb even opgezocht of dit toestel 5G ondersteunt, en het blijkt dat dit niet het geval is. Je kunt via de instellingen proberen om je netwerkmodus op alleen 4G te zetten wellicht werkt dit wel. Dit doe je via Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus en dan kies je voor 4G (automatisch verbinden). Kun je mij laten weten of dit werkt? 

Ik heb deze instellingen er nu in staan. Bedankt voor de tip. Ga het straks buitenhuis uitproberen

Reageer