Skip to main content

.

Door het missen van een sms (even geen bereik) had ik binnen no-time bizar schandalig hoge extra kosten door internet buiten databundel gebruik en is dat ook nog eens mijn sim kaart geblokkeerd. Deze wordt pas gedeblokkeerd als ik een gedeelte van de hoge rekening betaal(wat ik niet zomaar ter beschikking heb op dit moment) Wat is dit voor  verdienmodel? En waarom wordt dit internet gebruik niet gewoon uit gezet als je data op is? 

Hallo @Murk als je een Android toestel hebt kun je daar zelf een blokkering inzetten

Stel je hebt een databundel van 12GB per maand, stel dan een waarschuwing in bij 11GB en een blokkade bij 11,5GB, hadan verder via wifi of koop een databundel bij.

Zet verder databesparing aan in je mobiel.

Stel in je mobiel in dat automatische updates alleen via wifi mogen gebeuren.

Stel in je mobiel in dat bij slechte wifi je mobiel niet automatisch naar mobiele data mag gaan.

Als je de voorwaarden en de mails goed gelezen had bij de aanvang van het contract had je dit geweten.

Wacht de reactie van een moderator af of bel morgen met Simyo voor een betalingsregeling.

Succes.

Beste JanD,

Dank alvast voor de tips. Ik ga vandaag idd proberen contact te leggen met de klantenservice.

Mvg Mark 

Naar aanleiding van dit topic een vraag aan @moderator. De smsjes zijn voor data real-time, leidend . Maar wat is de gemiddelde tijd bij Simyo dat de ontvangen gegevens zijn verwerkt bij verbruik in Nederland?

@Murk heb je Android dan kan wat @JanD zegt, bij IOS (IPhone) kan geen limiet ingesteld worden. 

Helaas (in dit geval) een IOS /iPhone gebruiker, dus dat is dan niet mogelijk...

Helaas (in dit geval) een IOS /iPhone gebruiker, dus dat is dan niet mogelijk...

Maar wel een externe app uit de store.

https://www.iculture.nl/gids/dataverbruik-apps-iphone/

Dank je wel voor deze link @Friesian  

Complimenten aan de klantenservice voor de nette manier van afhandeling van mijn klacht.

Hoi @Murk,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent..

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Via een aanbetaling kun je je simkaart dan deblokkeren.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon zoals @JanD ook aangeeft. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Fijn om te horen dat je inmiddels tot een oplossing bent gekomen samen met één van onze toppers van de klantenservice! 🙂

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. Bedankt voor de hulp @JanD en @Friesian. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Hoi @Roeqajja 

Je spreekt over binnen korte tijd hoge kosten en blokkeren uit voorzorg maar je hebt geen antwoord gegeven op de vraag die ik stelde. 

Hoi @Friesian,

Vermoedelijk deze vraag over het hoofd gezien, excuses. 

Zelf kan ik hier niet een duidelijke richtlijn over vinden. Ik heb dit daarom even voorgelegd bij onze technische dienst. Zodra ik een terugkoppeling krijg geef ik je een update 😊.

Groetjes,
Amy

Hoi @Friesian,

Om nog even terug te komen op jouw vraag. De gemiddelde verwerkingstijd bij Simyo is een half uur. 

Groetjes,
Amy

Hoi @Friesian,

Om nog even terug te komen op jouw vraag. De gemiddelde verwerkingstijd bij Simyo is een half uur. 

Groetjes,
Amy

Dat scheelt alweer heel veel in de praktijk @Amy . Bedankt voor de terugkoppeling! Dit maakt de beeldvorming die ik eerst had stukken beter!

Heb een fijn weekend! 

@Friesian Graag gedaan en jij ook een fijn weekend 😊.

Reageer