Waarom heeft niet iedere gebruiker met mobiel internet 4G. Er word beweerd dat de dekking van 4G vele malen beter is als 3G. 4G is toch door de provider in te stellen. Bij Simyo is alle 4G 25/10, maar KPN bied ook 50 down, upload weet ik zo niet. 3G zit op 14/2. Dit is toch ook als profiel in te stellen via 4G. Dan heb je dus een veel stabielere data verbinding met de snelheid van 3G
Mensen die een telefoon hebben die niet 4G geschikt is, blijven dan gewoon via 3G internetten.
Erik
Bladzijde 1 / 1
Hoi ErikM1972,
Een nobel idee. Dat vind ik echt.
Alleen is het niet zo simpel als jij stelt. Inderdaad, de dekking met 4G is nu nog beter dan die met 3G. Ik zeg bewust 'nu nog' want met de uitrol van UMTS 900 wordt die dekking ook aanzienlijk verbeterd.
En vergis je niet, 4G kost geld. Bij andere providers die varen onder vlag van KPN zijn de abonnementen inclusief 4G duurder dan ze waren met 3G. Ook bij Simyo kunnen we het niet gratis aanbieden; 5 per maand.
Dan kun je het niet de standaard maken.
Nog een reden om dat niet te doen is dat nog lang niet alle toestellen 4G ready zijn. Die toestellen kunnen dan niet gewoon blijven internetten met 3G als de aansluiting aan onze kant is aangepast naar 4G.
De snelheden die je noemt zijn overigens maximaal haalbare snelheden. De 25 en 14,4 Mbps haal je nu eenmaal niet overal.
De reden dat wij als Simyo geen 50 Mbps aanbieden is omdat we wél een budget provider zijn. En willen blijven. 50 zou dermate duur worden, dat past niet bij ons.
Een nobel idee. Dat vind ik echt.
Alleen is het niet zo simpel als jij stelt. Inderdaad, de dekking met 4G is nu nog beter dan die met 3G. Ik zeg bewust 'nu nog' want met de uitrol van UMTS 900 wordt die dekking ook aanzienlijk verbeterd.
En vergis je niet, 4G kost geld. Bij andere providers die varen onder vlag van KPN zijn de abonnementen inclusief 4G duurder dan ze waren met 3G. Ook bij Simyo kunnen we het niet gratis aanbieden; 5 per maand.
Dan kun je het niet de standaard maken.
Nog een reden om dat niet te doen is dat nog lang niet alle toestellen 4G ready zijn. Die toestellen kunnen dan niet gewoon blijven internetten met 3G als de aansluiting aan onze kant is aangepast naar 4G.
De snelheden die je noemt zijn overigens maximaal haalbare snelheden. De 25 en 14,4 Mbps haal je nu eenmaal niet overal.
De reden dat wij als Simyo geen 50 Mbps aanbieden is omdat we wél een budget provider zijn. En willen blijven. 50 zou dermate duur worden, dat past niet bij ons.
Hoi ErikM1972,
Een nobel idee. Dat vind ik echt.
Alleen is het niet zo simpel als jij stelt. Inderdaad, de dekking met 4G is nu nog beter dan die met 3G. Ik zeg bewust 'nu nog' want met de uitrol van UMTS 900 wordt die dekking ook aanzienlijk verbeterd.
En vergis je niet, 4G kost geld. Bij andere providers die varen onder vlag van KPN zijn de abonnementen inclusief 4G duurder dan ze waren met 3G. Ook bij Simyo kunnen we het niet gratis aanbieden; 5 per maand.
Dan kun je het niet de standaard maken.
Nog een reden om dat niet te doen is dat nog lang niet alle toestellen 4G ready zijn. Die toestellen kunnen dan niet gewoon blijven internetten met 3G als de aansluiting aan onze kant is aangepast naar 4G.
De snelheden die je noemt zijn overigens maximaal haalbare snelheden. De 25 en 14,4 Mbps haal je nu eenmaal niet overal.
De reden dat wij als Simyo geen 50 Mbps aanbieden is omdat we wél een budget provider zijn. En willen blijven. 50 zou dermate duur worden, dat past niet bij ons.
Dat die snelheden niet helemaal haalbaar zijn snap ik wel, maar ik gaf ook aan, om een bundel van 14/2 te creeren via 4G. Hierdoor maak je dan dus beter gebruik van het bereik. Ik snap dat niet iedereen een 4G ready toestel heeft, maar je hoeft ook 3G niet uit te zetten.
Alsje kijkt naar bijvoorbeeld Hi, die bied 750MB en 100 min, dit via 4G voor 15,--
Begrijp wel dat de hele investering in 4G geld heeft gekost, dat was in het verleden ook met 3G en iedereen heeft dit nu standaard in zijn abbonement zitten. Juist om de huidige gebieden die minder goed bereik hebben kun je de mensen toch via 4G dan een goede internet ervaring bieden, met de snelheid die hoort bij 3G en dat je dit dan niet helemaal haalt is geen probleem lijt me.
De uitrol van UMTS 900, hoe lang duurt dat, of is dit ook al bijna afgerond? Als dit op redelijke korte termijn afgerond is, zijn we natuurlijk ook tevreden, maar toch, de voordelen van 4G zijn ook erg aantrekkelijk.
Erik
Hi ErikM1972,
Het klopt natuurlijk wat je zegt. En zodra we in Nederland 5G krijgen (2020?) gaan we hetzelfde krijgen daarmee.
Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is voordat iedereen standaard 4G krijgt, maar het is nu nog veel te vroeg om dat te doen.
Navraag leert dat UMTS 900 aan het einde van het jaar landelijk uitgerold is. Uitzonderlijke plekken daargelaten (3%), maar dat heb je nu met 4G ook.
Het klopt natuurlijk wat je zegt. En zodra we in Nederland 5G krijgen (2020?) gaan we hetzelfde krijgen daarmee.
Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is voordat iedereen standaard 4G krijgt, maar het is nu nog veel te vroeg om dat te doen.
Navraag leert dat UMTS 900 aan het einde van het jaar landelijk uitgerold is. Uitzonderlijke plekken daargelaten (3%), maar dat heb je nu met 4G ook.
5G heeft er natuurlijk niets mee te maken. Volgens mij was 3G al standaard voordat er ook maar 1 provider was die 4G aanbood. Dit is al een aantal jaren zo toch? We geven het de tijd en merken vast vanzelf wel dat 4G net zoals nu de standaard gaat worden.
PS, ik heb ook een netwerkissue ingediend Het formulier wat ik gekregen heb, is voor zover mogelijk ingevuld en door jullie doorgestuurd. Dit was op 12 mei. Is dus ruim 2 weken geleden.
Groet
Erik
PS, ik heb ook een netwerkissue ingediend Het formulier wat ik gekregen heb, is voor zover mogelijk ingevuld en door jullie doorgestuurd. Dit was op 12 mei. Is dus ruim 2 weken geleden.
Groet
Erik
Hoi ErikM1972,
Je netwerkklacht heb ik inderdaad ingediend en terug gekregen met een nogal teleurstellend antwoord vond ik zelf. Er werd door de KPN specialisten aangegeven dat de klachten kloppen omdat 3G en 4G op de mast in Burum nog niet aanwezig zijn. Zij gaven daarbij aan dat dit in de komende maanden wel beschikbaar gaat worden. Ik vind dat vrij vaag, dus ben aan het proberen om een iets duidelijker tijdsbestek te pakken te krijgen.
Ik houd je daar dus van op de hoogte.
De keus om het nu nog flexibel te houden heeft er ook mee te maken, dat 4g nog lang niet op alle toestellen te ontvangen is. Dat gaf Ernst trouwens ook al aan, zie ik. Veel mensen hebben nog een prima toestel waar 4g niet mee te gebruiken is. We vinden het dan logisch om die niet mee te laten betalen aan een optie die nog maar door een selecte groep te gebruiken is.
Ik houd je in ieder geval op de hoogte van je netwerkklacht.
Groetjes,
Charlene
Je netwerkklacht heb ik inderdaad ingediend en terug gekregen met een nogal teleurstellend antwoord vond ik zelf. Er werd door de KPN specialisten aangegeven dat de klachten kloppen omdat 3G en 4G op de mast in Burum nog niet aanwezig zijn. Zij gaven daarbij aan dat dit in de komende maanden wel beschikbaar gaat worden. Ik vind dat vrij vaag, dus ben aan het proberen om een iets duidelijker tijdsbestek te pakken te krijgen.
Ik houd je daar dus van op de hoogte.
De keus om het nu nog flexibel te houden heeft er ook mee te maken, dat 4g nog lang niet op alle toestellen te ontvangen is. Dat gaf Ernst trouwens ook al aan, zie ik. Veel mensen hebben nog een prima toestel waar 4g niet mee te gebruiken is. We vinden het dan logisch om die niet mee te laten betalen aan een optie die nog maar door een selecte groep te gebruiken is.
Ik houd je in ieder geval op de hoogte van je netwerkklacht.
Groetjes,
Charlene
Hey Charlene,
Bedankt voor je informatie, heeft nogal wat moeite gekost en blijkbaar nog steeds, om de vraag over de mast beantwoord te krijgen. Vind het vreemd trouwens dat deze items niet op de mast aanwezig zijn, vooral 3G. Er zijn in het 4G ombouwtraject diverse werkzaamheden op deze locatie geweest namelijk, dit was mooi te volgen via hun werkzaamheden pagina. Wat er dan allemaal gebeurt is op deze locatie ? Raadsel dus.
Ook erg jammer dat ze niet concreet een antwoord kunnen geven op de vraag in wat voor tijdsbestek. Dacht dat heel Nederland dekking zou krijgen toch 🙂 Ik weet wel, de dekking is ook nagenoeg volledig, maar kijk maar eens op de coveragechecker dan zie je dat hier vlakbij, in Kollum er in deze hele plaats geen 4G beschikbaar is.
Over dat flexibel houden van 4G abbo, prima natuurlijk, waar het mij om ging was om om ook 4G op 3G snelheid aan te bieden omdat de dekking beter is en je dus daar meer profijt van hebt dan. Qua beleving heb je dan gewoon 3G. Er zijn nu ook verschillende 4G profielen mogelijk, 50/10, 25/10, etc.
Voor de mensen die nog geen 4G toestel hebben zullen die ook nooit kiezen voor een 4G abbo en ik zeg ook absoluut niet dat je 3G moet uitsluiten, ging mij puur om de kwaliteit van de 4G verbinding ten opzichte van 3G. Als het goed is word ook hier wel aan gewerkt op 900 MHz. Maar ook dat zal bij ons net zoals 4G wel wat langer duren ;)
Fijn dat je er toch bovenop blijft zitten om een helder antwoord boven water te krijgen bij KPN. Lijkt me niet zo moeilijk toch, een planning, met daarin een datum wanneer men werkzaamheden uitvoerd.
Groet,
Erik
Bedankt voor je informatie, heeft nogal wat moeite gekost en blijkbaar nog steeds, om de vraag over de mast beantwoord te krijgen. Vind het vreemd trouwens dat deze items niet op de mast aanwezig zijn, vooral 3G. Er zijn in het 4G ombouwtraject diverse werkzaamheden op deze locatie geweest namelijk, dit was mooi te volgen via hun werkzaamheden pagina. Wat er dan allemaal gebeurt is op deze locatie ? Raadsel dus.
Ook erg jammer dat ze niet concreet een antwoord kunnen geven op de vraag in wat voor tijdsbestek. Dacht dat heel Nederland dekking zou krijgen toch 🙂 Ik weet wel, de dekking is ook nagenoeg volledig, maar kijk maar eens op de coveragechecker dan zie je dat hier vlakbij, in Kollum er in deze hele plaats geen 4G beschikbaar is.
Over dat flexibel houden van 4G abbo, prima natuurlijk, waar het mij om ging was om om ook 4G op 3G snelheid aan te bieden omdat de dekking beter is en je dus daar meer profijt van hebt dan. Qua beleving heb je dan gewoon 3G. Er zijn nu ook verschillende 4G profielen mogelijk, 50/10, 25/10, etc.
Voor de mensen die nog geen 4G toestel hebben zullen die ook nooit kiezen voor een 4G abbo en ik zeg ook absoluut niet dat je 3G moet uitsluiten, ging mij puur om de kwaliteit van de 4G verbinding ten opzichte van 3G. Als het goed is word ook hier wel aan gewerkt op 900 MHz. Maar ook dat zal bij ons net zoals 4G wel wat langer duren ;)
Fijn dat je er toch bovenop blijft zitten om een helder antwoord boven water te krijgen bij KPN. Lijkt me niet zo moeilijk toch, een planning, met daarin een datum wanneer men werkzaamheden uitvoerd.
Groet,
Erik
Hi ErikM1972,
Het lijkt ook inderdaad niet moeilijk, een planning, met daarin een datum wanneer men werkzaamheden uitvoert.
Je zit alleen met een enorm groot bedrijf, ontelbaar veel management schijven en veel verschillende afdelingen die hun eigen stuk van het geheel in beheer hebben.
We krijgen wel regelmatig een overzicht van geplande onderhoudswerkzaamheden op 2G en 3G maar upgrades komen bijvoorbeeld weer ergens anders vandaan. Evenals de storingswerkzaamheden 😞
Het lijkt ook inderdaad niet moeilijk, een planning, met daarin een datum wanneer men werkzaamheden uitvoert.
Je zit alleen met een enorm groot bedrijf, ontelbaar veel management schijven en veel verschillende afdelingen die hun eigen stuk van het geheel in beheer hebben.
We krijgen wel regelmatig een overzicht van geplande onderhoudswerkzaamheden op 2G en 3G maar upgrades komen bijvoorbeeld weer ergens anders vandaan. Evenals de storingswerkzaamheden 😞
Al iets gehoord over mijn/onze netwerkklacht.
Erik
Erik
Ja ErikM1972, dat hebben we.
We hebben gemaild en gebeld en gemaild, maar blijven hetzelfde antwoord krijgen: de verwachting is dat dit in de loop van dit jaar actief wordt.
3G en 4G in de mast in je dorp dus.
We hebben gemaild en gebeld en gemaild, maar blijven hetzelfde antwoord krijgen: de verwachting is dat dit in de loop van dit jaar actief wordt.
3G en 4G in de mast in je dorp dus.
Nou ja, in ieder geval bedankt voor jullie inzet wat dat betreft. Jammer dat het zoveel moeite kost bij degene die het netwerk beheerd om iets aan te geven. Ik weet dat er diverse werkzaamheden zijn geweest maar veranderingen zijn nog niet doorgevoerd lijkt het. Wat voor werkzaamheden dat dan zijn geweest?? Geen idee, maar er zijn in de aanloop naar 4G geloof ik een drietal dagen werkzaamheden gepland.
Erik
Erik
Hoi ErikM1972,
Ja, we hebben in ieder geval geprobeerd een specifieker antwoord te achterhalen. Het spijt me dat dat niet gelukt is. We kunnen er over een tijdje gewoon weer eens naar informeren. Maar ik hoop eerlijk gezegd dat het gewoon snel gebeurt, en dus niet nodig zal zijn.
Mocht je enige verandering merken, laat je ons dat dan weten?
Groetjes,
Charlene
Ja, we hebben in ieder geval geprobeerd een specifieker antwoord te achterhalen. Het spijt me dat dat niet gelukt is. We kunnen er over een tijdje gewoon weer eens naar informeren. Maar ik hoop eerlijk gezegd dat het gewoon snel gebeurt, en dus niet nodig zal zijn.
Mocht je enige verandering merken, laat je ons dat dan weten?
Groetjes,
Charlene
Ik kraak dit draadje weer even open.
Hoe zit het met de ontwikkelingen aangaande het 3G/4G bereik in Burum. Jullie hebben het er in juni vorig jaar al over gehad, maar voorlopig is er volgens mij nog helemaal niets aan gedaan. Het 3G bereik is nog steeds pet en dat zou ik toch wel veranderd hebben.
Wanneer ik KPN hier over contacteer (via Facebook/Twitter) krijg ik steevast het antwoord dat ik dat via mijn eigen provider moet gaan doen. Bij deze dus maar weer eens.
Zelfs de klanten van KPN zelf hebben er "last" van.
Hoe zit het met de ontwikkelingen aangaande het 3G/4G bereik in Burum. Jullie hebben het er in juni vorig jaar al over gehad, maar voorlopig is er volgens mij nog helemaal niets aan gedaan. Het 3G bereik is nog steeds pet en dat zou ik toch wel veranderd hebben.
Wanneer ik KPN hier over contacteer (via Facebook/Twitter) krijg ik steevast het antwoord dat ik dat via mijn eigen provider moet gaan doen. Bij deze dus maar weer eens.
Zelfs de klanten van KPN zelf hebben er "last" van.
Hoi SanderM78,
Als je een vraag hebt over het netwerk, moet je inderdaad bij je eigen service provider zijn. Simyo dus 🙂! Ik heb contact voor je opgenomen met de netwerkspecialisten en ik heb begrepen dat 3G op jouw adres inderdaad te wensen overlaat. 2G en 4G zijn daarentegen wél goed. Er zijn onlangs nog een aantal aanpassingen gemaakt aan het 4G netwerk, om de effectiviteit en de signaal sterkte te verhogen.
Ik zie dat jij zelf nog nooit gebruik hebt gemaakt van een 4G bundel, zou je dit in de toekomst wel willen?
Als je een vraag hebt over het netwerk, moet je inderdaad bij je eigen service provider zijn. Simyo dus 🙂! Ik heb contact voor je opgenomen met de netwerkspecialisten en ik heb begrepen dat 3G op jouw adres inderdaad te wensen overlaat. 2G en 4G zijn daarentegen wél goed. Er zijn onlangs nog een aantal aanpassingen gemaakt aan het 4G netwerk, om de effectiviteit en de signaal sterkte te verhogen.
Ik zie dat jij zelf nog nooit gebruik hebt gemaakt van een 4G bundel, zou je dit in de toekomst wel willen?
Ik haak maar weer eens een keer in op dit artikel 🙂 Er zijn best nog wel veel issues met het bereik van 2/3G terwijl over het algemeen 4G gewoon goed is. Maak een extra profiel aan op het netwerk met een snelheid van 10/1 via 4G. De snelheid is dan 3G waardig terwijl het bereik gewoon 4G waardig is. Je hebt dan niet de extra kosten van het snelle 4G omdat men dat blijkbaar niet nodig heeft/vind, maar wel een goed bereik en verbinding. Op het netwerk zijn nu ook al meerdere profielen actief. 25/10 bij bijvoorbeeld Simyo, maar 50/25 bij bijvoorbeeld Youfone en KPN zelf heeft met 4g+ nog hogere snelheden. Dit was/is op 3G niet anders, daar zijn ook diverse profielem en bijbehorende snelheden.
Voor de klantteveredenheid en kwaliteit van hun verbinding is dit natuurlijk een mooie gelegenheid om de problemen met die verbinding nagenoeg te elimineren.
Erik
Voor de klantteveredenheid en kwaliteit van hun verbinding is dit natuurlijk een mooie gelegenheid om de problemen met die verbinding nagenoeg te elimineren.
Erik
Hi ErikM1972, leuk dat je je ook weer meldt op het forum :)
In theorie is jouw idee echt heel slim. De dekking van 4G is inderdaad zó goed, dat er bijna geen plekken in Nederland zijn waar je geen dekking hebt.
Iedereen een langzamere 4G verbinding en niemand heeft meer problemen met het bereik.
In de praktijk komen we alleen 2 struikelblokken tegen.
De eerste; we kunnen/mogen niet zomaar een extra profiel aanmaken op het netwerk voor een langzame 4G APN.
De tweede; nog láng niet iedereen heeft een 4G ready telefoon. Al die mensen schieten hier dus bar weinig mee op.
In theorie is jouw idee echt heel slim. De dekking van 4G is inderdaad zó goed, dat er bijna geen plekken in Nederland zijn waar je geen dekking hebt.
Iedereen een langzamere 4G verbinding en niemand heeft meer problemen met het bereik.
In de praktijk komen we alleen 2 struikelblokken tegen.
De eerste; we kunnen/mogen niet zomaar een extra profiel aanmaken op het netwerk voor een langzame 4G APN.
De tweede; nog láng niet iedereen heeft een 4G ready telefoon. Al die mensen schieten hier dus bar weinig mee op.
Tuurlijk klopt het dat nog niet iedereen een 4G ready toestel heeft, die schieten er dus ook niets mee op, maar denk wel dat er steeds meer mensen al wel de beschikking hebben over zo'n toestel. In de toekomst zullen ook steeds meer mensen als ze een nieuw toestel kopen dan waarschijnlijk ook de beschikking hebben over 4G het word steeds meer standaard in de toestellen geleverd, dit was in het verleden met 3G natuurlijk ook zo.
Dat jullie niet zomaar een profiel kunnen of mogen aanmaken snap ik, maar jullie zijn onderdeel van KPN geloof ik toch? en deze kunnen zo'n profiel wel maken en deze beschikbaar stellen. Kunnen dan ook voor hun andere MVO's gebruikt worden en natuurlijk ook bij hunzelf.
Heb namelijk niet het idee dat ze nog iets aan het doen zijn om deze zwakke 3G locaties te verbeteren, of zie ik dat verkeerd.
Staan ze open voor deze optie bij KPN? of denk je dat ze hier permanent niet aan willen, nogmaals, ik weet dat je niet voor iedereen hiermee de problemen oplost omdat ze geen geschikt toestel hebben, maar je bedient denk ik wel weer een grote groep gebruikers die een hoop problemen zien verdwijnen :)
Groet,
Erik
Dat jullie niet zomaar een profiel kunnen of mogen aanmaken snap ik, maar jullie zijn onderdeel van KPN geloof ik toch? en deze kunnen zo'n profiel wel maken en deze beschikbaar stellen. Kunnen dan ook voor hun andere MVO's gebruikt worden en natuurlijk ook bij hunzelf.
Heb namelijk niet het idee dat ze nog iets aan het doen zijn om deze zwakke 3G locaties te verbeteren, of zie ik dat verkeerd.
Staan ze open voor deze optie bij KPN? of denk je dat ze hier permanent niet aan willen, nogmaals, ik weet dat je niet voor iedereen hiermee de problemen oplost omdat ze geen geschikt toestel hebben, maar je bedient denk ik wel weer een grote groep gebruikers die een hoop problemen zien verdwijnen :)
Groet,
Erik
Hoi Erik,
Het klopt dat Simyo een merk van KPN is. Een merk met eigen indentiteit.
Zoals Ernst al aangaf is het niet even "We maken even een profiletje aan". Hier gaat wel meer overheen. Daarom hebben de meeste provider die over glasvezel of coax leveren een aansluit termijn. Omdat ze de instellingen in orde moeten maken maar ook controles moeten doen.
Zover ik kan zien via de Coverage checker heeft 4G een betere bereikbaarheid op het netwerk. En 3G minder.
Wat wel opvalt is dat de problemen of vlekken die op 4G zijn ook op 3G en 2G zijn.
Het klopt dat Simyo een merk van KPN is. Een merk met eigen indentiteit.
Zoals Ernst al aangaf is het niet even "We maken even een profiletje aan". Hier gaat wel meer overheen. Daarom hebben de meeste provider die over glasvezel of coax leveren een aansluit termijn. Omdat ze de instellingen in orde moeten maken maar ook controles moeten doen.
Zover ik kan zien via de Coverage checker heeft 4G een betere bereikbaarheid op het netwerk. En 3G minder.
Wat wel opvalt is dat de problemen of vlekken die op 4G zijn ook op 3G en 2G zijn.
Had anders niet het idee dat het lang moest duren voordat de snelheid bij bijvoorbeeld Hi van 25 naar 50 mbit download ging. Wat heeft glasvezel of coax te maken met telefonie in dit geval.
De vlekken op coveragechecker zijn over het algemeen volgens mij de plekken waar ook geen enkele provider dekking heeft, maar deze plekken staan over het algemeen ook geen huizen volgens mij.
Maar waar het eigenlijk over gaat is dat de dekking toch soms nog vies tegen valt van de 2g en 3g verbindingen die toch al geruime tijd beschikbaar is. Dit kunnen ze nu oplossen door hun 4G verbinding op 3G snelheid aan te bieden zodat het bereik voor de zwakkere gebieden toeneemt. Mits men natuurlijk wel een 4G toestel heeft en dat neemt ook steeds meer toe.
De vlekken op coveragechecker zijn over het algemeen volgens mij de plekken waar ook geen enkele provider dekking heeft, maar deze plekken staan over het algemeen ook geen huizen volgens mij.
Maar waar het eigenlijk over gaat is dat de dekking toch soms nog vies tegen valt van de 2g en 3g verbindingen die toch al geruime tijd beschikbaar is. Dit kunnen ze nu oplossen door hun 4G verbinding op 3G snelheid aan te bieden zodat het bereik voor de zwakkere gebieden toeneemt. Mits men natuurlijk wel een 4G toestel heeft en dat neemt ook steeds meer toe.
Maar waar het eigenlijk over gaat is dat de dekking toch soms nog vies tegen valt van de 2g en 3g verbindingen die toch al geruime tijd beschikbaar is.
En dan zijn we eigenlijk weer beland bij waar dit topic over begon en zou ik ook mijn eerste reactie kunnen aanhalen:
met de uitrol van UMTS 900 wordt die dekking ook aanzienlijk verbeterd.
En dat is ook nog in volle gang.
Wat in jouw specifieke geval een complicatie is, is dat (ik denk vanuit logistieke overwegingen) de GSM antenne niet ín het dorp staat, maar even daarbuiten op het satellietgrondstation.
http://www.sherv.net/cm/emoticons/jobs/security-officer-smiley-emoticon.gif
Hierdoor valt een stuk van de bebouwde kom ten opzichte van de antenne bestaande achter bebouwing. Het is simpelweg wachten op het moment UMTS 900 daar ook in komt.
Inzage in de planning heb ik helaas niet, maar het stáát op de agenda.
Ik heb nu geregeld dat ik een mailtje krijg zodra er meer over bekend wordt over deze verbeteringen bij jou in de buurt :D
Vind je het goed als ik jou dan ook op hoogte houd?
-Edit 30-03-2015:
Contact gehad met KPN over een planning; die is vooralsnog niet bekend, helaas.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.