Skip to main content

.

Ik krijg elke dag een melding dat ik m'n mobiele data heb verbruikt. Die melding komt altijd midden in de nacht als ik slaap. Zodra ik thuis kom zet ik altijd gelijk mijn mobiele data uit en m'n WiFi aan. WiFi assistentie staat uit! Dit is ook ALTIJD op kantoor. Daarnaast heb ik gezien op mijn factuur dat ik mobiele data verbruik op momenten dat ik op kantoor zit of thuis ben. Mijn mobiele data staat altijd uit! Behalve als ik onderweg ben van en naar werk. Ik heb hierdoor belachelijke rekeningen van mobiel internet binnen Nederland en vind het nu ronduit belachelijk want ik haal altijd extra MB's. Dit gaat nu al twee maanden zo en het ligt sowieso niet aan m'n telefoon want ben al naar Apple geweest.
De tijd die op je factuur staat is niet de tijd dat de data daadwerkelijk is gebruikt. Hier kan een paar uur tussen zitten.

Dan komt het gefactureerde verbruik dus volgens mij gewoon van verbruik tijdens je woon werk verkeer.
Dat is alleen op het factuur. De meldingen en sms'en krijg ik gewoon midden in de nacht als ik slaap. Of als ik op de WiFi zit op werk. Dus er is daadwerkelijk wel iets raars aan de hand. En dat mogen zij oplossen
Van waar krijg je die melding? Je krijgt normaliter alleen berichten als de bundel 80 of 100% verbruikt is en als je buiten de bundel op het internet zit. Deze berichten komen rechtstreeks vanaf het werk. Je krijgt geen berichten als je binnen je nog ruim in je bundel zit te internetten.
Die krijg ik altijd als m'n extra bundel op is. Maar dat geef ik dus aan. Ik krijg die opeens uit het niets terwijl ik een hele dag op de WiFi zit en mobiele data uit hebt gezet. En toch komt dat iedere keer. Ik kreeg hem nu net weer en ben al de hele zondag thuis..
Hou Careaux,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je internetverbruik zou hebben terwijl de mobiele gegevens uitstonden. Ik zie echter dat mijn collega je heeft geholpen per e-mail.

Mijn collega heeft geconcludeerd dat het ligt aan de instellingen van het toestel en heeft je aangeraden om met het toestel langs de winkel te gaan om te kijken wat er scheelt.

Laat je weten of het is gelukt?

Wimj12 en Raytje, enorm bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Ilias

Reageer