Geachte Simyo,
Nu is het mij al een aantal keren opgevallen bij mij. Na op een Wifi netwerk verbonden te zijn geweest met mijn mobiel, verbind de telefoon daarna niet automatisch met internetverbinding op het Simyo netwerk.
Het Wifi netwerk is dan buiten bereik en de verbinding komt pas terug als je dan eerst op vliegtuigmodus en daarna deze weer uitschakelt.
Ik verplaats mij dan niet van plek en de mast staat op ongeveer 100 meter afstand.
Dit komt voor bij mijn LG Nexus 5, echter heeft mijn vrouw, die eerst een Samsung Galaxy S3 had en nu een Sony Xperia Z3 Compact ook af en toe hetzelfde probleem.
Het is geen constant probleem, maar zo 3 á 4x per maand gebeurt het wel eens.
Bladzijde 1 / 1
Hmm dat is vreemd.. Heb zelf ook een Nexus 5 maar ik heb dat probleem niet.. Wel dat ie te lang blijft hangen op het Wifi netwerk als ik er vandaan rijd, maar een paar honderd meter verder is het gewoon normaal.
Hoop dat er iemand is die misschien weet waar het aan ligt.
Hoop dat er iemand is die misschien weet waar het aan ligt.
Het vreemde hiervan is dat als ik de telefoon niet op vliegtuigmodus zet, dan komt het internet ook niet vanzelf terug.
Mocht ik echter later weer een Wifi verbinding hebben en daarna weer uit bereik ga, kan het wel ineens goed gaan.
Mocht ik echter later weer een Wifi verbinding hebben en daarna weer uit bereik ga, kan het wel ineens goed gaan.
Het lijkt mij dat in die gevallen die je noemt het signaal van simyo niet goed wordt ontvangen.
Door vliegtuigstand aan, uit.....reset je de verbinding op je telefoon.
Vreemd is dit niet in dit soort situaties.
Groet,
Friesian
Door vliegtuigstand aan, uit.....reset je de verbinding op je telefoon.
Vreemd is dit niet in dit soort situaties.
Groet,
Friesian
Maar het is en blijft een vreemde situatie en zoals het nu gaat, hoort het niet te gaan. 😞
Wat ik me afvraag bij deze, is de werking van de antenne van de telefoon(s) in orde?
Zit er ergens in de telefoon een bug?
Zit er ergens in de telefoon een bug?
Wat ik me afvraag bij deze, is de werking van de antenne van de telefoon(s) in orde?
Zit er ergens in de telefoon een bug?
Dat zou mij zeer sterk lijken. De Samsung Galaxy S3 heeft bij mij op het T-Mobile netwerk altijd goed gefunctioneerd.
De nieuwe Nexus 5 heeft ook goed gefunctioneerd op het T-Mobile Netwerk.
De Sony Xperia Z3 Compact heeft sinds dag 1 altijd op Simyo gezeten.
Daarnaast heeft mij moeder met de Samsung Galaxy S2 dit ook af en toe.
Dit komt echt heel sporadisch voor.
Wij zjin desondanks zeer tevreden gebruikers van Simyo, maar merken kleine dingetjes zoals dit wel op. Gelukkig valt niet de complete verbinding weg.
. Gelukkig valt niet de complete verbinding weg.
Dat heb ik in het verleden wel gehad, helaas. Maar dat is een ander verhaal, met een andere oorzaak. :)
Hoi Koen87, welkom op het Simyo forum :)
Ik heb dit topic met je vraag in het subforum Internet gezet. Zo is het makkelijker te vinden voor andere forumgebruikers.
Uit je omschrijving begrijp ik dat jullie af en toe geen mobiel internet hebben als je je WiFi netwerk verlaat.
Kan bellen dan wel? Het bijzondere is dat jullie dit met meerdere toestellen ervaren
De Nexus, Xperia én de Galaxy zijn alledrie toestellen die bellen én internetten via 3G. Dat alleen internet dan wegvalt is op zijn minst apart te noemen
Voor de zekerheid heb nog wel nagevraagd hoe het met ons netwerk gesteld is in jouw woonplaats; geen meldingen van werkzaamheden of verstoringen. Daar ligt het dus niet aan...
Ik ben bang dat wanneer zich dit weer voordoet en het is te verhelpen met de vliegtuigstand, dat je dat dan moet volhouden.
ColinC, Friesian en koorelle; dank voor het meedenken!
Ik heb dit topic met je vraag in het subforum Internet gezet. Zo is het makkelijker te vinden voor andere forumgebruikers.
Uit je omschrijving begrijp ik dat jullie af en toe geen mobiel internet hebben als je je WiFi netwerk verlaat.
Kan bellen dan wel? Het bijzondere is dat jullie dit met meerdere toestellen ervaren
De Nexus, Xperia én de Galaxy zijn alledrie toestellen die bellen én internetten via 3G. Dat alleen internet dan wegvalt is op zijn minst apart te noemen
Voor de zekerheid heb nog wel nagevraagd hoe het met ons netwerk gesteld is in jouw woonplaats; geen meldingen van werkzaamheden of verstoringen. Daar ligt het dus niet aan...
Ik ben bang dat wanneer zich dit weer voordoet en het is te verhelpen met de vliegtuigstand, dat je dat dan moet volhouden.
ColinC, Friesian en koorelle; dank voor het meedenken!
Nog voordat ik Android 5.0 had, kon ik het herkennen aan het feit dat ik wel een aantal streepjes bereik had, maar dat er geen G/3G/H+ bij stond.
Nu bij Android 5.0 is het netwerkicoon wel gewoon wit, maar staat er een uitroepteken in het icoontje.
Ik heb zelf niet proberen te bellen, maar ik verwacht wel dat dat kan, aangezien hij wel aan blijft geven dat ik op het Simyo netwerk verbonden ben.
Wat ik dan weer bijzonder vind, is dat jullie het niet bekend in de oren klinkt, maar dat wij er met 3 verschillende simkaarten en 3 verschillende gebruikers/toestellen last van hebben.
Nu bij Android 5.0 is het netwerkicoon wel gewoon wit, maar staat er een uitroepteken in het icoontje.
Ik heb zelf niet proberen te bellen, maar ik verwacht wel dat dat kan, aangezien hij wel aan blijft geven dat ik op het Simyo netwerk verbonden ben.
Wat ik dan weer bijzonder vind, is dat jullie het niet bekend in de oren klinkt, maar dat wij er met 3 verschillende simkaarten en 3 verschillende gebruikers/toestellen last van hebben.
Probeer toch eens of bellen naar iemand werkt, nu je dat uitroepteken meldt wordt er meer duidelijk.
Wanneer er een simkaart symbool stond met uitroepteken zou de sim niet herkent worden.
Pas ik dat gegeven toe op het netwerk, lijkt het alsof het netwerk niet herkent wordt.
Zeker weet ik het niet maar dat is mijn indruk.
Groet,
Friesian
Wanneer er een simkaart symbool stond met uitroepteken zou de sim niet herkent worden.
Pas ik dat gegeven toe op het netwerk, lijkt het alsof het netwerk niet herkent wordt.
Zeker weet ik het niet maar dat is mijn indruk.
Groet,
Friesian
Hoi Koen87,
Het is inderdaad vreemd. Ik heb hier rondgevraagd én een Netwerkspecialist gesproken
Zou je een volgende keer tóch eens kunnen proberen te bellen?
Het is inderdaad vreemd. Ik heb hier rondgevraagd én een Netwerkspecialist gesproken
Zou je een volgende keer tóch eens kunnen proberen te bellen?
Hoi Ernst,
Ik hou het in de gaten. Het kan wel enige tijd duren aangezien het niet regelmatig voor komt. Daarnaast zal ik de familie ook nog weer navragen.
Zelf heb ik wel het idee dat bellen dan wel lukt, maar zeker ben ik niet.
Ik hou het in de gaten. Het kan wel enige tijd duren aangezien het niet regelmatig voor komt. Daarnaast zal ik de familie ook nog weer navragen.
Zelf heb ik wel het idee dat bellen dan wel lukt, maar zeker ben ik niet.
Zelf heb ik wel het idee dat bellen dan wel lukt, maar zeker ben ik niet.
Testen, beste kerel. :)
Hoi Koen87,
We zijn heel erg benieuwd naar de uitkomst van die test 🙂 Hou je ons op de hoogte?
We zijn heel erg benieuwd naar de uitkomst van die test 🙂 Hou je ons op de hoogte?
Nou heb ik het de afgelopen weken weer sporadisch meegemaakt. Ik heb geprobeerd te bellen, maar dat ging verders prima.
Het komt ook voor als ik vanuit Duitsland naar Nederland ga.
Dan schakelt hij wel over op het Simyo netwerk, maar krijgt dan ook geen internet te pakken. (was al midden in Enschede)
Vliegtuigmodus is dan weer de oplossing.
Het omschakelen naar het Netwerk schijnt dus niet het probleem te zijn, maar wel om internet te pakken.
Het komt ook voor als ik vanuit Duitsland naar Nederland ga.
Dan schakelt hij wel over op het Simyo netwerk, maar krijgt dan ook geen internet te pakken. (was al midden in Enschede)
Vliegtuigmodus is dan weer de oplossing.
Het omschakelen naar het Netwerk schijnt dus niet het probleem te zijn, maar wel om internet te pakken.
Hi Koen87,
Fijn dat je het zo langdurig hebt willen testen voor ons.
Zou je jouw instellingen eens kunnen vergelijken met de instellingen zoals ze in dit voorbeeld staan?
Fijn dat je het zo langdurig hebt willen testen voor ons.
Zou je jouw instellingen eens kunnen vergelijken met de instellingen zoals ze in dit voorbeeld staan?
Hallo Ernst,
Kijk, daar stond dus al wat vreemds. Deze stond op de KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet (zie screenshot)
Deze heb ik nu op de KPN/Hi Mobiel Internet gezet, waarbij deze instellingen juist staan. (daarnaast omgenoemd naar Simyo Internet ;))
Kijk, daar stond dus al wat vreemds. Deze stond op de KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet (zie screenshot)
Deze heb ik nu op de KPN/Hi Mobiel Internet gezet, waarbij deze instellingen juist staan. (daarnaast omgenoemd naar Simyo Internet ;))
Hoi Koen87,
Fijn dat je een screenshot hebt geplaatst van je instellingen.
Als jouw 'Simyo Internet' toegangspunt precies overeenkomt met de instellingen die in het voorbeeld staan dan kan je het beste alle andere APN's verwijderen om zeker van te zijn dat de instellingen op je telefoon goed staan.
Zou je dan willen checken of het omschakelen naar internet nu wel meteen goed gaat?
Fijn dat je een screenshot hebt geplaatst van je instellingen.
Als jouw 'Simyo Internet' toegangspunt precies overeenkomt met de instellingen die in het voorbeeld staan dan kan je het beste alle andere APN's verwijderen om zeker van te zijn dat de instellingen op je telefoon goed staan.
Zou je dan willen checken of het omschakelen naar internet nu wel meteen goed gaat?
Hallo Ali,
Op verzoek ook deze weggegooid. Ik hou hiermee weer een oog in het zeil of het dan ook verholpen is 🙂
Op verzoek ook deze weggegooid. Ik hou hiermee weer een oog in het zeil of het dan ook verholpen is 🙂
Koen87,
Prima. We zijn allemaal benieuwd naar je bevindingen 🙂
Prima. We zijn allemaal benieuwd naar je bevindingen 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.