Skip to main content

.

Hallo,



Aantal weken geleden had ik ook al een topic aangemaakt over dit probleem.

Ik dacht toendertijd dat het aan mijn telefoon lag( was deels ook).



Met mijn nieuwe huidige telefoon (Xperia X3) blijft het probleem zich echter voor doen.

99/100 keer gebruikt mijn telefoon H+. wat prima werkt. Maar soms kom ik in een gebied waar die alleen 3G pakt. En dan lijkt het wel alsof die niks doet. Normaal stoor ik me er niet aan omdat het schijnbaar niet opgelost kon worden via de klantenservice/hier op het forum. en ik dan toch H+ heb.



Maar natuurlijk laatst moest ik iets halen en had ik navigatie nodig of moest iets opzoeken op google. en daar sta je dan op de parkeerplaats 5 min te wachten totdat je H+ krijgt.



Probleem is dus: Als mijn telefoon verbinding heeft met 3G gebeurd er niks. Webpagina laden niet en heb op geen enkele manier verbinding met het internet.



Kan iemand mij helpen met het zoeken naar een oplossing?
Ik denk dat ik je situatie Snap.

Het lijkt wel alsof je vast op 3g staat en dat als er geen 3g bereik is hij toch 3g wil gebruiken.



Als je een Android toestel hebt waar ik vanuit ga dan is dit iets wat je kan proberen:

Instellingen>Meer>mobiele netwerken> voorkeuersnetwerktype en dan 2g.

Misschien dat hij dan wel 2g gebruikt ookal werkt 3g niet.



Groet Paul.
Hoi Koekjestrommel,



Wat jammer dat je nog steeds problemen hebt met je internetverbinding.



Het 3G-icoontje in beeld geeft aan dat je 3G ontvangst hebt. Wanneer je daadwerkelijk verbinding met internet gaat maken, kan dit icoontje veranderen in een H of H+. Dit zijn snellere varianten van 3G, respectievelijk 3,5G en 3,75G.

Het kan gebeuren dat je geen internetverbinding kunt maken, omdat je bijvoorbeeld slecht bereik hebt. Heb je het idee dat dit het geval is?



Ik heb voor de zekerheid je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten?



Laat je me weten of dit effect heeft gehad?



Groetjes,

Sean



@PaulH, bedankt voor het meedenken 😃
Dit was niet het geval. Ik had volledig bereik. Het icoontje bleef op 3G staan maar er gebeurde vrij weinig.

Ik heb mijn telefoon gereset en heb gewacht tot ik weer een 3G icoontje kreeg en toen snel internet geopend. Er gebeurde weer niks. 3 seconden later schakelde hij over tot H+ en toen laadde de pagina pas. Op de plek van mijn werk heb ik erg vaak 3G ipv H+ aangezien ik soms afhankelijk ben van hotspots voor mijn laptop kan dit soms wel eens vervelend zijn. Heb ook al een tijd terug een nieuwe simkaart aangeschaft en een nieuwe telefoon. Probleem ligt denk ik dus niet aan mijn einde.
Hoi Koekjestrommel,



Wat vervelend dat de reset van de internetinstellingen niet geholpen heeft! Kun je mij vertellen of je dit probleem op vaste locaties hebt of dat dit zomaar naar voren kan komen?



Mocht het op 1 vaste locatie zijn, dan ontvang ik graag de postcode zodat ik de dekking kan controleren samen met de netwerkspecialisten. Natuurlijk kan het altijd eens voorkomen dat er sommige locaties zijn waar je 3G ziet, maar dat er maar weinig gebeurt. Persoonlijk ervaar ik dit regelmatig rond Utrecht centraal 😞 Niet handig!



Ik hoor het graag van je.



Groetjes,

Angela
Angela,



Niet op vaste locaties. overal in Nederland is dit het geval.

En dat er weinig gebeurd is niet aan de orde. Het is niet het geval dat hij langzaam laadt of iets dergelijks.

Als ik een 3G verbinding heb en ik open mijn browser krijg ik gelijk een melding van Chrome dat ik geen internet verbinding heb. Dit geldt hetzelfde voor nieuwsapps, of chatapps. Deze geven dan allemaal aan dat ik geen verbinding heb.



Bij 3G is er gewoon geen verbinding aanwezig. Niet op de manier van langzaam laden maar het heeft hetzelfde effect alsof ik naar mijn instellingen ga en mijn mobiele data uitzet. Dat soort gedrag heeft 3G ook. Hij probeert niet eens verbinding te maken want de telefoon ziet dat het er niet is. zelfs geen langzame. Dit is niet altijd zo geweest maar dat is er vrij plots ingeschoten circa 8 maanden geleden. (geen wijzigingen rond die tijd in abonnement/telefoon/instellingen)
Hoi Koekjestrommel,



Wat vervelend dat je 3G-verbinding gewoonweg niet werkt! Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling! Je geeft aan dat het probleem al speelde met je oude telefoon, en tevens dat je een nieuwe simkaart hebt ontvangen. Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat je laatste simkaart in juni verstuurd is.



Het lijkt mij, gezien de omstandigheden, de moeite waard om je opnieuw een (gratis) vervangende simkaart toe te sturen. Hopelijk werkt het daarmee wel! Wat vind je van dat idee?



Groetjes,

Jihane
Aangezien ik het hiervoor ook al had en de reden van mijn simkaart aanvraag in juni al voor dit probleem was lijkt me dat niet het probleem.
Hoi Koekjestrommel,



Vervelend dat het probleem zich blijft voordoen. De netwerkspecialisten geven aan dat het niet kan liggen aan het netwerk. Het kan dus niet anders dan dat het ligt aan de simkaart of aan het toestel.



Je had ook moeite met internetten toen de simkaart in een ander toestel zat en na het overzetten van de simkaart naar de Sony Xperia X3 bleef het probleem zich voordoen. Het lijkt erop dat het toch echt een probleem is van de simkaart.



Het kan zijn dat het niet aan de simkaart ligt, maar we willen dit alsnog controleren met alle zekerheid. Een nieuwe simkaart is hier dan noodzakelijk voor. Ik heb je daarom een nieuwe simkaart naar je toegestuurd. Deze ontvang je binnen twee tot drie werkdagen. Kun je mij laten weten wat het resultaat zal zijn?



Laat je het weten?



Groetjes,

Ilias
ilias,



Bij de nieuwe telefoon heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd.

Toestel en simkaart zijn dus beide nieuw op dit moment.



Ik kreeg net inderdaad de mail voor de nieuwe simkaart. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Ik ga het proberen!



Mvg,

Yoeri
Hoi Koekjestrommel,



Dat is goed! Ik snap je denkwijze natuurlijk. Ik wil echter graag het zeker voor het onzekere nemen.



Ik kijk uit naar de terugkoppeling. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!



Groetjes,

Ilias
Goedemorgen,



Na het een weekje te hebben gegeven ben ik toch weer tot de conclusie gekomen dat mijn 3G niet werkt.

Kan 3G niet compleet uitgeschakeld worden zodat ik alleen H+ heb?
Hoi Koekjestrommel,



Wat ontzettend vervelend dat er nog geen verandering in is gekomen! Het is niet mogelijk om 3G uit te zetten zodat je alleen H+ hebt, al zou dat nu natuurlijk wel ideaal zijn geweest.



Ervaar je deze problemen overal? Of slechts in je woonplaats? Wellicht kunnen we een netwerkonderzoek starten, om uit te zoeken waar dit toch door zou kunnen komen!



Groetjes,

Jihane
Ik ervaar deze problemen overal. Heb ook al eens telefonisch contact gehad met de klantenservice. Hierbij heb ik toen mijn werklocatie opgegeven. De medewerker heeft toen uitgezocht hoe het bereik daar was en kwam tot de conclusie dat alles gewoon zou moeten werken



Problemen doen zich eigenlijk pas voor sinds dat ik mijn oude abonnement heb aangepast. dat was begin 2016 ergens. weet de exacte datum niet.
Hoi Koekjestrommel,



Bedankt voor de update! Ik heb het even voor je nagekeken, en ik zie dat je abonnement per 1-5-2016 is aangepast. Ik heb vervolgens onze netwerkspecialisten weer gebeld, om te controleren of alle internetinstellingen hierbij juist zijn doorgevoerd. Alle internetinstellingen staan juist. Het ligt dus zeker niet aan het veranderen van je abonnement.



Wil je proberen om een kruistest uit te voeren met iemand die een simkaart heeft van een andere provider? Je stopt dan zijn/haar simkaart in jouw telefoon, en jouw simkaart in zijn/haar telefoon. Zo kunnen we nagaan of het probleem bij de simkaarten ligt, of bij de instellingen van de telefoon.



Laat je ons weten wat hier uit komt?



Groetjes,

Samantha
Ik heb een nieuwe telefoon en al 2x een nieuwe simkaart gehad. onmogelijk dat dit de oorzaak is.
Hoi Koekjestrommel,



Ik snap je heel goed. We hebben echter van onze netwerkspecialisten te horen gekregen dat er een kruistest noodzakelijk is om meer te weten te komen over het probleem. Het probleem speelt ook al erg lang, en dat vinden wij erg vervelend. We willen het ook zo snel mogelijk oplossen en daarom hebben wij hierover contact met onze netwerkspecialisten.



Kun je me laten weten wanneer je de kruistest hebt gedaan en wat hier uit is gekomen? Zodra we hier antwoord op hebben, kunnen we verder kijken.



Ik hoop snel van je te horen!



Groetjes,

Caspar

Reageer