Hallo,
Ik heb thuis een wifi verbinding dus ik kan thuis internetten via wifi maar het lijkt er op dat mijn internet te goed toch minder wordt, hoe kan dit?
Bladzijde 1 / 1
Omdat een WiFi netwerk, afhankelijk van de sterkte van het signaal, kan 'rammelen en klapperen', kan een telefoon op deze momenten overgaan op het 3G netwerk.
En in het geval je een iPhone hebt, schakelt deze in stand-by modus het WiFi signaal uit. Een iPhone heeft om die reden (bijna) altijd 'sluipverbruik' dat ook nog eens redelijke vormen kan aannemen.
En in het geval je een iPhone hebt, schakelt deze in stand-by modus het WiFi signaal uit. Een iPhone heeft om die reden (bijna) altijd 'sluipverbruik' dat ook nog eens redelijke vormen kan aannemen.
Hoi AvdElzen, welkom op het Simyo forum 🙂.
Als ik je goed begrijp, is je Wi-Fi verbinding op je telefoon trager dan je gewend bent. Helaas is dit een onderdeel in je telefoon waar wij van Simyo helaas weinig van af weten. Wi-Fi staat namelijk los van je Simyo simkaart. Ik denk dat je Wi-Fi aanbieder hier meer over kan vertellen 🙂.
Ik wil je wel vragen om goed te lezen wat RicoK hier heeft geschreven, want het komt vaak voor dat je telefoon zomaar overschakelt naar het 3G netwerk, waardoor je internetbundel heel snel opraakt.
Bedankt RicoK!
Als ik je goed begrijp, is je Wi-Fi verbinding op je telefoon trager dan je gewend bent. Helaas is dit een onderdeel in je telefoon waar wij van Simyo helaas weinig van af weten. Wi-Fi staat namelijk los van je Simyo simkaart. Ik denk dat je Wi-Fi aanbieder hier meer over kan vertellen 🙂.
Ik wil je wel vragen om goed te lezen wat RicoK hier heeft geschreven, want het komt vaak voor dat je telefoon zomaar overschakelt naar het 3G netwerk, waardoor je internetbundel heel snel opraakt.
Bedankt RicoK!
Probeer het ook eens op een ander toestel, van een familielid of vriend bijv.
Mochten zij hetzelfde ervaren dan ligt het aan je wifi signaal (Dus checken bij aanbieder Wifi)
Mocht het alleen bij jouw toestel voorkomen dan zit het ergens in jouw toestel.
Maar dit kunnen diverse dingen zijn.
En voor de rest is mijn advies de adviezen van m'n voorlopers te hanteren wat betreft je data(3g)
Succes 🙂
Mochten zij hetzelfde ervaren dan ligt het aan je wifi signaal (Dus checken bij aanbieder Wifi)
Mocht het alleen bij jouw toestel voorkomen dan zit het ergens in jouw toestel.
Maar dit kunnen diverse dingen zijn.
En voor de rest is mijn advies de adviezen van m'n voorlopers te hanteren wat betreft je data(3g)
Succes 🙂
Dat is inderdaad een hele goede tip:) Dank hiervoor Raytje!
@AvdElzen, hebben alle bovenstaande adviezen geholpen?
@AvdElzen, hebben alle bovenstaande adviezen geholpen?
Hallo,
Ik heb thuis een wifi verbinding dus ik kan thuis internetten via wifi maar het lijkt er op dat mijn internet te goed toch minder wordt, hoe kan dit?
Je kreeg al een erg goed advies van Raytje en RicoK.
Waarschijnlijk /misschien zal je provider je vragen om een speedtest de Ookla speedtest is een erg goede.
Besef wel dat wifi het laatste signaalpunt is, bij bedraad (modem) naar draadloos naar je telefoon is er al sprake van verlies.
De antenne in een laptop / tablet is groter dan die van een smartphone.
Verlies van wifisignaal heb je door muren en plafonds, dit kan ondervangen worden door wifi range extenders, beter en goedkoper is dan een extra router.
Groet,
Friesian
Dank je voor je bijdrage, Friesian.
Goeie aanvilling inderdaad, bedankt Friesian.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.