Skip to main content

.

Mijn mobiel internet is extreem traag. Ik haal met zeer veel pijn en moeite de 5mbps. Bij vorige provider haalde ik ruim over de 200 zowel buiten als binnen.

 

 

Hoi @Runa,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je zulk traag bereik ervaart! Heb je dit op elke locatie of op specifieke plekken? Sinds wanneer ervaar je dit probleem? 

Graag wil ik je vragen om 3 speedtests uit te voeren via de link. Je kan hier dan een screenshot van maken en mailen naar webcare@simyo.nl. Ook ontvang ik graag de locatie, datum en tijdstip van de momenten dat je de speedtests hebt uitgevoerd. Dit kan ik dan voorleggen bij de Netwerk Specialist zodat zij sneller kunnen onderzoeken. 

Ik zie je mail graag tegemoet! 

Groetjes,
Amy


Hoi @Runa,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je zulk traag bereik ervaart! Heb je dit op elke locatie of op specifieke plekken? Sinds wanneer ervaar je dit probleem? 

Graag wil ik je vragen om 3 speedtests uit te voeren via de link. Je kan hier dan een screenshot van maken en mailen naar webcare@simyo.nl. Ook ontvang ik graag de locatie, datum en tijdstip van de momenten dat je de speedtests hebt uitgevoerd. Dit kan ik dan voorleggen bij de Netwerk Specialist zodat zij sneller kunnen onderzoeken. 

Ik zie je mail graag tegemoet! 

Groetjes,
Amy

Ik heb inmiddels al telefonisch contact gehad. maar hier onder de screenshot van bij mij thuis buiten. Zoals je kunt zien een geweldige snelheid. Ik woon in Brunssum en screenshot is genomen om 14 uur vandaag

 


Hoi @Runa,

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat dit intern is doorgezet naar een andere afdeling. Ik raadt aan om via 1 kanaal het verder af te handelen om verwarring te voorkomen. Zodra de collega meer informatie heeft dan krijg je een terugkoppeling hiervan! 

Groetjes,
Amy


Inmiddels alweer een week verder en het blijft compleet stil aan de kant van Simyo. Geen enkele reactie meer ontvangen. Mobiel internet is nog steeds trager dan een trage slak. Nu weet ik ook waarom Simyo zo goedkoop is. Bagger internet dat niet vooruit te branden is. 


Hoi @Runa,

Bedankt voor je bericht. Jammer dat je nog niks vernomen hebt van de collega. Ik heb dit intern voorgelegd aan de medewerker zodat dit verder wordt opgepakt. 

Excuses voor het ongemak. 

Groetjes,
Amy


Kennelijk is het toch erg moeilijk om mensen iets te laten weten. Inmiddels 2 weken verder en nog altijd traag mobiel internet en nog altijd geen enkele reactie van de kant van Simyo. Weet je wat, jullie hoeven niet meer te reageren want het boeit jullie toch niet dat klanten bagger mobiel internet hebben.


Kennelijk is het toch erg moeilijk om mensen iets te laten weten. Inmiddels 2 weken verder en nog altijd traag mobiel internet en nog altijd geen enkele reactie van de kant van Simyo. Weet je wat, jullie hoeven niet meer te reageren want het boeit jullie toch niet dat klanten bagger mobiel internet hebben.

Je lastige is dat dit weleens buiten Simyo kan liggen. Simyo gebruikt het netwerk van KPN en kan daarin maar beperkte dingen zien en doen. Een klacht, zoals de jouwe, zal voorgelegd zijn aan eerst een Simyo Netwerk Specialist, welke alles aan de Simyo kant zal doorlopen en onderzoeken. Is alle qua aansluiting goed ingericht en zijn er geen blokkades of dingen die dit kunnen veroorzaken. Als die geen reden kan vinden, dan is er een kans dat het naar een Netwerk Specialist van KPN moet.

Als dat gebeurd zitten er dus meerdere schakels tussen, wat in mijn ervaring wel eens oplevert dat terugkoppeling uitblijft. Een misschien dat de Netwerk Specialisten van KPN er simpelweg nog niet aan toe gekomen zijn.

Het is meestal niet dat het Simyo niet boeit, maar dit soort technische problematiek is zeker niet Simyo's sterke punt.


Ze hoeven niet meer te reageren, deden ze voorheen ook nooit. Dit speelt al zolang als ik Simyo heb, voorheen had ik KPN en ook T-Mobile netwerk en nooit problemen met de snelheid van mobiel internet. Dit is pas sinds ik Simyo heb. Maar ja, het goedkope moet toch ergens vandaan komen en in dit geval is het bagger mobiel internet waar je absoluut niets aan hebt omdat het nog trager is dan een trage slak.


Hoi @Runa,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Ik zie dat mijn collega jouw meerdere keren heeft teruggebeld op 31 januari maar dat er helaas niet werd opgenomen. Vandaag zal de medewerker dit opnieuw proberen. Hopelijk komen jullie dan tot een oplossing! 

Excuses voor het ongemak. 

Bedankt voor je reactie @Groentjuh

Groetjes,
Amy


Hoi @Runa,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Ik zie dat mijn collega jouw meerdere keren heeft teruggebeld op 31 januari maar dat er helaas niet werd opgenomen. Vandaag zal de medewerker dit opnieuw proberen. Hopelijk komen jullie dan tot een oplossing! 

Excuses voor het ongemak. 

Bedankt voor je reactie @Groentjuh

Groetjes,
Amy

Ik ben op 31 januari door niemand gebeld. Heb ook geen gemiste oproepen gehad.


Volgens Simyo hebben ze me zojuist gebeld maar ze kregen volgens eigen zeggen direct de voicemail er aan. Heb gevoel dat ze of verkeerde nummer bellen of dat er ergens iets niet goed staat. Heb met andere bellers geen probleem, die komen gewoon door.

 


Hoi @Runa,

Het nummer dat mijn collega heeft gebeld klopt wel. Vreemd! Ze zal dit verder oppakken per e-mail. Ik raad aan om haar mail af te wachten en het contact met haar voort te zetten om verwarring te voorkomen. 

Groetjes,
Amy


Mijn mobiel internet is extreem traag. Ik haal met zeer veel pijn en moeite de 5mbps. Bij vorige provider haalde ik ruim over de 200 zowel buiten als binnen.

 

 

Ik had dat ook, sinds vandaag bij simyo en ik kwam niet boven de 3mbps uit! Maar na wat googlen de apn settings (toegangspunt internet) aangepast en nu haal ik ruim boven de 100mbps.

 

Wat je moet doen is dit volgen. Bij mij stond bijv verificatie aan, terwijl dit uit moet staan: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device


Mijn mobiel internet is extreem traag. Ik haal met zeer veel pijn en moeite de 5mbps. Bij vorige provider haalde ik ruim over de 200 zowel buiten als binnen.

 

 

Ik had dat ook, sinds vandaag bij simyo en ik kwam niet boven de 3mbps uit! Maar na wat googlen de apn settings (toegangspunt internet) aangepast en nu haal ik ruim boven de 100mbps.

 

Wat je moet doen is dit volgen. Bij mij stond bijv verificatie aan, terwijl dit uit moet staan:
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen

Ik heb een Iphone 11. Heb trouwens van aanbieder gewisseld, nog 2 weekjes Simyo en dan via nieuwe aanbieder. Is al 3 maanden geleden dat er een laatste reactie op topic was.


Mijn mobiel internet is extreem traag. Ik haal met zeer veel pijn en moeite de 5mbps. Bij vorige provider haalde ik ruim over de 200 zowel buiten als binnen.

 

 

Ik had dat ook, sinds vandaag bij simyo en ik kwam niet boven de 3mbps uit! Maar na wat googlen de apn settings (toegangspunt internet) aangepast en nu haal ik ruim boven de 100mbps.

 

Wat je moet doen is dit volgen. Bij mij stond bijv verificatie aan, terwijl dit uit moet staan:
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen

Ik heb een Iphone 11. Heb trouwens van aanbieder gewisseld, nog 2 weekjes Simyo en dan via nieuwe aanbieder. Is al 3 maanden geleden dat er een laatste reactie op topic was.

 

Iphone staat ook op die pagina om het handmatig in te stellen he (zie bovenin).

Mocht je nu nog steeds traag internet hebben, en je wil de komende 2 weken nog wel wat sneller internet hebben, dan zou ik het toch even proberen ;-)

Ik zag dat de post al 3 maanden oud was, maar post dit toch voor anderen die hetzelfde probleem ervaren

 

edit: ik zag dat ik de link naar simyo had geplaatst, maar de settings via de kpn site werkte wel. Dat is zonder username en password. Bij deze:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device

 

hier kun je dus per merk en type een hele handleiding volgen ;-)


Mijn mobiel internet is extreem traag. Ik haal met zeer veel pijn en moeite de 5mbps. Bij vorige provider haalde ik ruim over de 200 zowel buiten als binnen.

 

 

Ik had dat ook, sinds vandaag bij simyo en ik kwam niet boven de 3mbps uit! Maar na wat googlen de apn settings (toegangspunt internet) aangepast en nu haal ik ruim boven de 100mbps.

 

Wat je moet doen is dit volgen. Bij mij stond bijv verificatie aan, terwijl dit uit moet staan:
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen

Ik heb een Iphone 11. Heb trouwens van aanbieder gewisseld, nog 2 weekjes Simyo en dan via nieuwe aanbieder. Is al 3 maanden geleden dat er een laatste reactie op topic was.

 

Iphone staat ook op die pagina om het handmatig in te stellen he (zie bovenin).

Mocht je nu nog steeds traag internet hebben, en je wil de komende 2 weken nog wel wat sneller internet hebben, dan zou ik het toch even proberen ;-)

Ik zag dat de post al 3 maanden oud was, maar post dit toch voor anderen die hetzelfde probleem ervaren

 

edit: ik zag dat ik de link naar simyo had geplaatst, maar de settings via de kpn site werkte wel. Dat is zonder username en password. Bij deze:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device

 

hier kun je dus per merk en type een hele handleiding volgen ;-)

Ik heb beide settings geprobeerd maar het blijft gewoon bagger. Kom niet boven de 10 Mbps download uit en de upload haalt nog niet eens de 5 Mpbs.


Ok, dan is het bij jou dus een ander probleem helaas… Maar gelukkig nog maar 2 weken ;-)


Hoi @Runa 

Jammer om te horen dat je overstapt naar een andere provider, maar dat is natuurlijk wel begrijpelijk in deze situatie. Ik hoop dat het bij je nieuwe provider wel goed gaat. Wat ik mij overigens nog wel afvraag, is of je een kruistest hebt gedaan. Dus of je jouw simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd en een andere simkaart in jouw eigen toestel om te kijken of het aan de simkaart of het toestel ligt.

Groetjes,
Seren


Hoi @Runa 

Jammer om te horen dat je overstapt naar een andere provider, maar dat is natuurlijk wel begrijpelijk in deze situatie. Ik hoop dat het bij je nieuwe provider wel goed gaat. Wat ik mij overigens nog wel afvraag, is of je een kruistest hebt gedaan. Dus of je jouw simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd en een andere simkaart in jouw eigen toestel om te kijken of het aan de simkaart of het toestel ligt.

Groetjes,
Seren

Bij vorige provider (T-Mobile) had ik geen last van traag mobiel internet met mijn huidige telefoon, download snelheden van 200+ Mbps. Het is pas zo tergend traag sinds ik Simyo heb. Ook geprobeerd met mijn simkaart in ander toestel en hetzelfde resultaat, zeer traag mobiel internet via Simyo


Hoi @Runa 

Jammer om te horen dat je overstapt naar een andere provider, maar dat is natuurlijk wel begrijpelijk in deze situatie. Ik hoop dat het bij je nieuwe provider wel goed gaat. Wat ik mij overigens nog wel afvraag, is of je een kruistest hebt gedaan. Dus of je jouw simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd en een andere simkaart in jouw eigen toestel om te kijken of het aan de simkaart of het toestel ligt.

Groetjes,
Seren

Bij vorige provider (T-Mobile) had ik geen last van traag mobiel internet met mijn huidige telefoon, download snelheden van 200+ Mbps. Het is pas zo tergend traag sinds ik Simyo heb. Ook geprobeerd met mijn simkaart in ander toestel en hetzelfde resultaat, zeer traag mobiel internet via Simyo

Bedankt voor je terugkoppeling. Dat is wel echt heel vreemd, in principe zou je bij ons standaard 4G moeten krijgen met een maximale downloadsnelheid van 256 Mbps en een maximale uploadsnelheid van 150 Mbps. Helaas kan ik dit nu niet verder laten onderzoeken omdat je gaat overstappen. Ik hoop dat het bij de nieuwe provider wel goed gaat. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen hoor ik dat graag. 


Reageer